Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Senaste film jag köpte var Hiroshima min Älskade och I fjol i Marienbad. Resnais, jävligt grymma.

 

Jag såg Kniven i vattnet av Polanski idag, kommer bli skitmånga fler denna vecka då jag är sjuk. Ibland är sjuk en bra sak för då behöver man inte skämmas för att vara helt överjävligt lat och se på film hela dagarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Meet the Spartans.

 

Jag vet inte varför jag såg den egentligen, antar att jag har maschokistiska drag eftersom de två föregångarna är de två sämsta filmer jag någonsin har sett (Date Movie och Epic Movie). Men lite därför jag såg den också, ville ju se den bara för att jag visste att den va så jävla dålig.

 

Var den dålig då?

 

Nej! Den va skitgrym!

 

Nädå den sög. Otroligt. Jag förstår inte hur man kan lyckas göra en så dålig film, helt ärligt.

 

Folk snackar skit om Uwe Boll och Paul WS Anderson, men Jason Friedberg

Aaron Seltzer dom slår allt......

 

Imponerande meritlista har de verkligen....Date Movie, Epic Movie och Meet the spartans, de tre sämsta filmerna någonsin.... Hur får de pengar till budget? WTF?

 

Och filmen var bara 1 timme lång! Sen 19 minuters eftertext blandat med bortklippta scener på ukrainska(??). Ok?

 

Haha, se dom, bara för att, men betala inte för dom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Meet the Spartans.

 

Jag vet inte varför jag såg den egentligen, antar att jag har maschokistiska drag eftersom de två föregångarna är de två sämsta filmer jag någonsin har sett (Date Movie och Epic Movie). Men lite därför jag såg den också, ville ju se den bara för att jag visste att den va så jävla dålig.

 

Var den dålig då?

 

Nej! Den va skitgrym!

 

Nädå den sög. Otroligt. Jag förstår inte hur man kan lyckas göra en så dålig film, helt ärligt.

 

Folk snackar skit om Uwe Boll och Paul WS Anderson, men Jason Friedberg

Aaron Seltzer dom slår allt......

 

Imponerande meritlista har de verkligen....Date Movie, Epic Movie och Meet the spartans, de tre sämsta filmerna någonsin.... Hur får de pengar till budget? WTF?

 

Och filmen var bara 1 timme lång! Sen 19 minuters eftertext blandat med bortklippta scener på ukrainska(??). Ok?

 

Haha, se dom, bara för att, men betala inte för dom.

 

Förstår inte hur du orkar se dem, pallar inte med filmer som gör parodier på humor :s

 

senaste film jag såg: Hellraiser 1 och 2

Länk till kommentar
Share on other sites

suttit och sett både The Wicker Man orginalet och Shoot Em Up...

 

TWM var en intressant upplevelse och jag förstår varför den fått sån kult-status... riktigt bra...

 

SEP, däremot... jag vet inte... taskiga one-liners... löjliga action-sekvenser... hjälte som skjuter med dubbla pistoler... jag borde ju älska det här... men nä... Något med regi'n gjorde mig uttråkad bara... Dialogen kändes krystad, skådespeleriet likaså... Fotot var bara acceptabelt men mest tråkigt... lägg därtill hårdrock-musik på VARJE actionsekvens UTAN känsla och jag sitter där och undrar... hur kunde dom misslyckas med det här? På IMDB verkar folk gilla den... jaja... smaken är ju som sagt som baken...

Länk till kommentar
Share on other sites

SEP, däremot... jag vet inte... taskiga one-liners... löjliga action-sekvenser... hjälte som skjuter med dubbla pistoler... jag borde ju älska det här... men nä... Något med regi'n gjorde mig uttråkad bara... Dialogen kändes krystad, skådespeleriet likaså... Fotot var bara acceptabelt men mest tråkigt... lägg därtill hårdrock-musik på VARJE actionsekvens UTAN känsla och jag sitter där och undrar... hur kunde dom misslyckas med det här? På IMDB verkar folk gilla den... jaja... smaken är ju som sagt som baken...

 

Å TACK!

 

Började tro att jag var den enda! Fick tips om att den var riktigt bra av en forummedlem (ska inte nämna hans namn, men det börjar på D och slutar på anell). Så jag kikade in på imdb, oj bra betyg. Såg den, men NEJ! Håller med dig i precis allt du skriver, EXAKT det jag klagade på medan jag såg den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg Strandvaskaren igår, kändes som en ren ripoff på den första Fredag den 13 filmen. Dåligt med blod och själva skräckscenerna var inte imponerande alls, slutet var upplagt så att det skulle kunna komma en uppföljare men ifall så händer kommer jag absolut inte att se den. Bra skådespelare, dock synd att man inte kunde komma upp med ett nytt koncept

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg sagan om de två tornen extended igår och idag

(klockan hann bli över midnatt innan vi hade sett klart)

The Ringer (skitflummig)

och Monthy pythons the meaning of life

(sett den jättemånga gånger sedan jag köpte den på ÖoB)

Länk till kommentar
Share on other sites

El Orfanato eller Barnhemmet som den heter på svenska.

 

Tänkte bara skriva att den är riktigt jävla bra. Kanske inte så himla "läskig" (men det fanns såna scener med) men jävligt intelligent, spännande, rörande och välgjord.

 

Blir ett DVD-köp.

Länk till kommentar
Share on other sites

lämnade just tillbaka Windtalkers och A Bittersweet Life

 

Windtalkers är jag lite kluven till... det är ju min hjälte Woo... men det gick inte undgå att han nog var fel regissör... Filmen ville liksom hela tiden bryta ut i totalt Face/Off-virtuositet men hämmades av kravet på realism. Tror jag måste se Bullet in the Head igen bara för att... ja... den är ju så fin ändå... även fasst det är en klar Deer Hunter-ripoff...

 

The Bittersweet Life... "Actionscener som överträffar OldBoy" står det på fordralet... och det var väl det som jag störde mig på i filmen. Den var lite för mycket lik OldBoy och gav egentligen inget nytt till det. Brutala strider och en halvtråkig historia. Kontentan blev inget vidare... Tacka vet jag Chan Wook Park ändå...

 

Nu ska man kanske ta å se lite XFiles (har tagit mig till s7e7 "Orison")... Har ju satt det som ett personligt projekt att plöja igenom hela serien innan nästa film kommer på stora vita duken. Sedan kanske Takeshi Beat Kitano's Hana-Bi, Arlington Road, eller kanske rentav fortsätta på Basilisk...

 

Men först ska jag göra lite en-mans-tacos... neeeeeed foooooood!!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

The Mist - Förutom att skådespeleriet från vissa va riktigt uselt och vissa av 3d-animationerna likaså så älskar jag känslan i filmen och slutet är riktigt bra, inte den vanliga hollywood-smörjan. Även fast jag läst novellen innan så är jag ganska nöjd med att se resultatet på film förutom det kackiga skådespelet dårå.

Länk till kommentar
Share on other sites

The Mist - Förutom att skådespeleriet från vissa va riktigt uselt och vissa av 3d-animationerna likaså så älskar jag känslan i filmen och slutet är riktigt bra, inte den vanliga hollywood-smörjan. Även fast jag läst novellen innan så är jag ganska nöjd med att se resultatet på film förutom det kackiga skådespelet dårå.

 

Word! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte en John Woo-box med The Killer, Hard Boiled, Bullet in the Head och Once a Thief.

Den är fiin...;) men 5.1-"remixen" av Hard Boiled är värdelös i den boxen:( som tur är så är orginal-mono-mixen riktigt bra istället samtidigt som bilden är bra mycket finare än i criterion utgåvan:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...