Munthe Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Death Proof är riktigt bra. Har inte sett Planet Terror ännu. Ser mer fram emot den eftersom jag älskar allt Rodriguez tar sig för. 0 Citera
Usarpe89 Postad 30 maj 2007 Postad 30 maj 2007 Blev väldigt besviken när jag hörde att de skulle dela upp filmerna. Någon som vet hur det blir när de kommer på DVD, släpps dom på samma utgåva eller ska dom förstöra det med? Jag hoppas på att de släpps tillsammans och väntar, vill se dom som Rodriguez och Tarantino hade tänk sig att man skulle se dom!:) 0 Citera
Miss_Emma Postad 30 maj 2007 Postad 30 maj 2007 Det känns som ett gott tecken att Kurt Russell är på vår sida. 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 3 juni 2007 Författare Postad 3 juni 2007 Har äntligen sett Death Proof! Skitbra, spring och se! :D 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 "Din film suger Tarantino" läste jag i Sthlm City. Visserligen jävligt omogen artikel, men efter alla dåliga recensioner är jag tveksam över att gå och se den på bio. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 "Din film suger Tarantino" läste jag i Sthlm City. Visserligen jävligt omogen artikel, men efter alla dåliga recensioner är jag tveksam över att gå och se den på bio. Äh, lite inte på recensioner, Lite på mig istället... den är skitbra! 0 Citera
Creator Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 Precis, har själv läst en del recensioner i svenska tidningar (GP t.ex) men skit i dem! Filmen/filmerna är fruktansvärt bra! T.ex Rolling Stone Magazine-recensionen var däremot mycket positiv, 3 och en halv stjärna (=excellent, 4 stjärnor är max) fick filmen, så jag tror att de svenska recensionerna har att göra med att de helt enkelt inte förstår att Tarantino och Rodriguez bara leker med filmens medel. Det känns som att de är för trångsynta (kommer att tänka på den där intevjun med Quentin där en kvinna skällde ut honom för våld och kvinnosyn ^^, finns i YouTube-tråden). 0 Citera
Dario Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 På SVT-text får den en femma av Göran Skoglund ;) 0 Citera
Miss_Emma Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 (kommer att tänka på den där intevjun med Quentin där en kvinna skällde ut honom för våld och kvinnosyn ^^, finns i YouTube-tråden). "the movie has no soul..." ledsen damen, men din hatt saknar sväng den också. Om jag får inflika en tanke om det där med att tjejerna alltid är så otroligt överjordiska, enligt vissa, och att kvinnorna är så sexistiskt portätterade. Jag håller inte med på de punkterna eftersom jag faktiskt mer ser deras utseenden som speciella. I just den här filmen så är det ju en poäng eftersom det ändå ska leva upp till saker som ska hyllas och då vara som det var då. För övrigt så kan jag tycka att Tarantinos karaktärer i stort kan få ta större smällar och ansvar för sina beteenden än folk kanske vill se. 0 Citera
jmalmsten Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 såg den i fredags... sån skön crapfest! Men jag skulle vilja veta hur dom gjorde biljakten i andra halvan... Quentin är ju en väldigt hands-on-kille när det gäller film... men hur mycket av det där var CGI-fritt? Såg ju fan så verkligt ut iallafall... o.0 Enda problemet är att QT satsade på att göra en skräpfilm, så många "filmsnobbar" lär ju inte se kvaliteerna... ;) 0 Citera
Creator Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Jag har för mig att Tarantino inte körde med CGI över huvudtaget, faktiskt. Vilket är raka motsatsen till Rodriquez rulle. ''Quentin envisades med att köra med stuntmän i actionscenerna, det förstår inte jag, jag skulle helt enkelt filmat allting mot greenscreen'' - Robert Rodriquez (fri översättning) 0 Citera
Anhool Postad 6 juni 2007 Postad 6 juni 2007 ''Quentin envisades med att köra med stuntmän i actionscenerna, det förstår inte jag, jag skulle helt enkelt filmat allting mot greenscreen'' - Robert Rodriquez (fri översättning) Låter som average newb i digitala effekt-forumet... 0 Citera
Delta one Postad 18 juni 2007 Postad 18 juni 2007 Kom precis ifrån Death Proof och måste säga att den va en stor besvikelse och jag gick därifrån med känslan av att de 90 minuterna kunde jag ha gjort nånting mycket bättre med som tex putsa fönster eller liknande... väldigt besviken och jag gillar alla QTs föregående filmer men den här var verkligen inte bra. :/ 0 Citera
Munthe Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Låter som average newb i digitala effekt-forumet... Med den viktiga skillnaden att Rodriguez inte bara snackar utan faktiskt gör det han snackar om. Jag gillade som sagt Death Proof men jag ser mer fram emot Rodriguez film etersom jag tror att den är rappare och mer "grind house" än Tarantino. Vad man än tycker om Tarantino så får man ändå säga att han har ett väldigt långsamt tempo. Enda gången Sin City går ned i ett lite för lågt tempo för den fillmen är i Tarantinos del. När Sin City är som bäst är det Rodriguez in action i aningen friare form. 0 Citera
Simon W Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Vilken del i Sin City är Tarantinos del? Jag vet bara att han gjort nån av delarna... 0 Citera
Andreas C Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Vilken del i Sin City är Tarantinos del? Jag vet bara att han gjort nån av delarna... Tarantino regisserade scenen i bilen när Dwight kör mot the tar pits med Jackie Boy's kropp i sätet bredvid. Benicio spelar lite galen och röker genom såret i halsen och så. Clive kör en monolog i tankarna medan han kör. 0 Citera
Biljetten Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Såg filmerna tillsammans i USA, lite väl långt men hur kul som helst. Kom tillbaka för ett tag sedan men är inte riktigt up to date. Hur kommer det sig att de splittade filmerna?? Försvinner inte hela poängen då?? 0 Citera
Biljetten Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 BTW, finns reklamerna med i den svenska versionen?? Thanksgiving var bland det sämsta och roligaste jag sett! 0 Citera
jmalmsten Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 ingen annan reklam än nån udda inledningskortisanimation... plus "our feature presentation" som tarantino brukar köra med... 0 Citera
Java ex Machina Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 först pratades det om att släppa några till båda, men tydligen ska alla släppas på planet terror nu. 0 Citera
Biljetten Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 Shit va trist, betalar man för skit är det ju skit man vill ha:) inte wannabe good shit som egentligen är crappy no matter what... http://www.youtube.com/watch?v=6zIj_o358qc (eli roth) http://www.youtube.com/watch?v=Ka83i_e_v8M&mode=related&search= (don't av edgar wright (hot fuzz)) 0 Citera
Creator Postad 26 juni 2007 Postad 26 juni 2007 Kolla även in Isla, inspirationen till Werewolf women... http://www.imdb.com/title/tt0370788/ 0 Citera
jmalmsten Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 nääää... man kan ju inte spoila nu när de ändå ska komma med planet terror... vill ju se dom på duk i all dess crappy splendor :p 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.