carbe Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 Hej! Jag skulle vilja ha ett filmprogram där man kan göra väldigt snygga förtexter och eftertexter. Jag känner till blufftitler men i det programmet står det demo när man sparar. Är det någon som vet var det finns något sådant program? /Carbe P.S. Jag har redan sökt men jag hittade inget. 0 Quote
Robin Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 Efter vad jag kan se på Blufftitlers hemsida så tycker jag personligen inte att deras texter är så värst snygga. Personligen skulle jag rekommendera Adobe After Effects eller något "riktigt" 3d-program istället, tror du får mycket större flexibilitet då. 0 Quote
carbe Posted January 15, 2006 Author Posted January 15, 2006 Jo men tyvärr är det så att jag inte har råd med något sånt. Jag vill helst ha gratis. 0 Quote
Norbert Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Photoshop bör man väl kika på, eller GIMP om man är ute efter nåt gratis. 0 Quote
carbe Posted August 9, 2006 Author Posted August 9, 2006 Hej! Jag skulle vilja ha ett förtextsprogram som är gratis. Där man kan göra snygga förtexter. Hittade Bluff Titler (http://www.outerspace-software.com/blufftitler.html) men man var tvungen att köpa det för att det inte skulle stå DEMO över allt när man sparade det. Vet någon annan något bra program som inte kostar något eller som inte är så dyrt? M.V.H. En förhoppningsfull Carbe 0 Quote
Film smurfen Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Riktig bluff. En riktig redigerare ser för texten i vitögat och börjar med att öppna Photoshop. Nä men jag gör mina titlar där i iallafall. 0 Quote
MovingStonecat Posted August 10, 2006 Posted August 10, 2006 Jag har nyligen gjort förtexter med Flash, kompletterat med Photoshop & Final Cut Pro. Det var perfekt för det jobbet jag gjorde iaf. Okej... Flash är visst flera gånger dyrare än de 300:- som jag såg att (den lite väl glättiga) Bluffen kostade... Men om du har tillgång till det nånstans så... Fanns en Flash kopia för några år sen, Svisch, som kostade runt 300-400 kr. Tror dock att den försvunnit. Sen finns det väl ett gäng gratis 3D program. Var det förresten inte aktuellt i nån kvällstidning för nån dag sen - hundratals gratisprogram att ladda ner till din dator.. Där kanske det finns nåt av intresse. Men Photoshop o nåt redigeringsprogram räcker för att göra schyssta grejer. 0 Quote
Christian van Caine Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 Vad klipper du i för program? Både för- & efter-texterna är ju enklast & billigast att göra direkt i redigeringsprogrammet... 0 Quote
Pace Posted August 19, 2006 Posted August 19, 2006 Carbes två trådar om samma sak ihopslagna. 0 Quote
Per Lind Posted August 20, 2006 Posted August 20, 2006 Jag valde MAGIX Movie Edit Pro http://site.magix.net/scandinavian/home/video/ av bl.a. den anledningen att jag ville ha snygga och lättlästa texter. Snygg rullning till eftertexterna och snygga, lättlästa förtexter. Kant och skugga väljer man efter eget val. -Per 0 Quote
Anhool Posted August 20, 2006 Posted August 20, 2006 // PIMP-MODE-ON // Jag valde MAGIX Movie Edit Pro http://site.magix.net/scandinavian/home/video/ av bl.a. den anledningen att jag ville ha snygga och lättlästa texter. Snygg rullning till eftertexterna och snygga, lättlästa förtexter. Kant och skugga väljer man efter eget val. -Per // PIMP-MODE-OFF // 0 Quote
H.S Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 magix movie maker är jättelätt och bra och har lätta texter men sen finns ju blender också jag har magix o det e bra det woow bluff titels har jätte snygga titlar om man använder bluff titles i en film står det demo då? 0 Quote
ekan91 Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Hej! Jag skulle vilja ha ett filmprogram där man kan göra väldigt snygga förtexter och eftertexter. Jag känner till blufftitler men i det programmet står det demo när man sparar. Är det någon som vet var det finns något sådant program? /Carbe P.S. Jag har redan sökt men jag hittade inget. Adobe After effects är ju ett bra program men dyrt :S 0 Quote
carbe Posted March 25, 2007 Author Posted March 25, 2007 Adobe After effects är ju ett bra program men dyrt :S Ja, det har jag ju inte råd med. :( 0 Quote
Team_fagott Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 Skaffa gimp om du vill mickla till text, det är gratis. I övrig använder du ditt redigeringsprogram 0 Quote
jonkanon Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 Annars kan man ju tänka ett steg längre när det gäller just förtexter. Givetvis krävs ett program som jag då inte är insatt i. Men det finns ju även möjligheter att göra förtexter på fotografiskt vis, antingen stop motion eller att man lubbar runt och filmar upptejpade A4. Jag är nämligen av åsikten att det är mycket få förtexter i detta land som är gjorda på kompetent vis. Många verkar resonera att man måste stapla ett gäng namn och inget mer. Visst är det så, men det är en stor möjlighet att använda den som berättarkomponent. Man kan göra montage med backstory så slipper man ta det med dialog sen, mm. mm. Visst behövs det knös in grafik och det är väl ett program till det som efterfrågas. Men ta en funderare på vad du vill uppnå innan och gör förtexter därefter, istället för att göra som alla andra gjort och för att det finns plugins. /j 0 Quote
carbe Posted April 4, 2007 Author Posted April 4, 2007 Tack för alla inlägg. Jag skall tänka på saken. :) 0 Quote
H.S Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 annars kan man ju göra en text i paint det där programmet som fuinns på alla datorer sen kan man ju exportera in texten ifrån paint det funkar ju. 0 Quote
Team_fagott Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 annars kan man ju göra en text i paint det där programmet som fuinns på alla datorer sen kan man ju exportera in texten ifrån paint det funkar ju. Har inte paint på alla mina datorer :) 0 Quote
Christopherno1 Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 jo jag undrar går det o göra a la spiderman intro i adobe after effects?, eller typ nått liknande sånt i 3D 0 Quote
Headman Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 mm, har ett spiderweb plugg in till After Effect själv och gjorde en test förtext och det blev skitsnyggt. själv gör jag allt sånt i after Effects för bästa resultat. 0 Quote
Recommended Posts