deerel Postad 13 juli 2006 Postad 13 juli 2006 Grisblod är nog inge bra (för hälsan). Men blod från ko däremot är helt ok att använda. Kan man få tag på det så. 0 Citera
geir91 Postad 27 augusti 2006 Postad 27 augusti 2006 var kan jag få tag i blod? jag och mina kompisar lagar et film men vi manglar blod.. var så snel och send ll enker.. by the way er frå norge så min svenska er inte så bra 0 Citera
Swe__ Postad 27 augusti 2006 Postad 27 augusti 2006 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8792&highlight=blod Kolla där, många enkla recept på låtsasblod, annars finns det alltid teaterblod. Lycka till:) 0 Citera
joli91 Postad 3 september 2006 Postad 3 september 2006 Vi spelade in lite scener till en film i förrgår och då gjorde jag lite blod med vatten, potatismjöl, soya och röd karamellfärg. Såg bra ut, tills det torkade för då såg det inte bra ut. Lyckligtvis behövde vi inte ha blod under en längre tid som syntes. 0 Citera
tobbeliten95 Postad 7 september 2006 Postad 7 september 2006 Hur fort tar det för sirapen och torka? är den svår att tvätta bort? 0 Citera
tobbeliten95 Postad 7 september 2006 Postad 7 september 2006 hur lång tid tar det för sirapen att torka? är den svår att tvätta bort? 0 Citera
computer-nerd Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 Detta blod är ljust sirap, skvätt vatten och karamellfärg. funkade riktigt bra enligt mig.. Ps: Det var lätt att ta bort det också. Karamellfärg brukar annars sitta i som fan på vissa grejer. http://www.deviantart.com/deviation/36074820/ Det var just vad jag satt och tänkte på, är det lätt att ta bort? 0 Citera
Joppi Postad 16 september 2006 Postad 16 september 2006 SÅ här blev de när jag gjorde fejkblod av sirap karamellfärg och Bak gelatin. 0 Citera
jonkanon Postad 16 september 2006 Postad 16 september 2006 När vi körde sirapsblodet så var det mycket lättare att få bort än jag trodde, med tanke på hur karamellfärg sitter som berget i sin rena form. Sockerklägget var lite jobbigt i håret, allt annat försvann med lätthet. Så en dusch för mig och tvätt för kläderna så var det bra. /j 0 Citera
TomStac Postad 16 september 2006 Postad 16 september 2006 Använde Kingens recept på blod (1 flaska röd karamellfärg, ½ flaska gul karamellfärg, blandat med tillräckligt med ljus sirap för att få rätt tröghet). Det blev ett mycket realistiskt blod, både till färgen och konsistensen. Jag använde det i några scener som jag tog förra helgen. Speciellt en splatterscen där någon skär halsen på en som sitter på en parbänk. Vi var tvungna att göra 3 (!) omtagningar. Jag fick själv tvätta av blodet från halsen varje gång. Till slut fick vi till det (anväde en spruta för att få till blodskvättet). Jag tyckte att det var relativt lätt att tvätta av, i alla fall när det var färskt. 0 Citera
Sommarkatze Postad 16 september 2006 Postad 16 september 2006 Den scenen skulle jag vilja se :D 0 Citera
konserven Postad 30 september 2006 Postad 30 september 2006 Annars kan man ju göra som man gör i vissa nya Troma Produktioner. Ta Röd Karamellfärg och blanda det i Genomskinlig Hårgelé. Har provat själv ser väldigt bra ut. 0 Citera
arum Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Jag ska göra en film under min prao (min första film) och jag har letat efter ett bra recept på blod... Jag hittade den här sidan och såg att det var många som hade använt sirapsblodet, så jag testade och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Jag använde sirap, vatten, karammelfärg(röd & gul) och soja. Jag fick blanda ett tag tills jag blev nöjd... Såhär ser det ut: 0 Citera
odinlundin Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Det där var ju riktigt snyggt! Borde testa det någon gång. 0 Citera
Spetzer-GoreFreak Postad 12 februari 2007 Postad 12 februari 2007 Detta blod är ljust sirap, skvätt vatten och karamellfärg. funkade riktigt bra enligt mig.. Ps: Det var lätt att ta bort det också. Karamellfärg brukar annars sitta i som fan på vissa grejer. http://www.deviantart.com/deviation/36074820/ Jag e lite skeptisk mot allt det där med sirap. Använde det i en zombierulle, hade inte prövat innan om det skulle gå bort men vi grisade ner ett helt kök och det var rätt svårt att få bort sen. Fast jag såg nånstans att man kunde ha lite diskmedel i så gick det bort lättare, sant? 0 Citera
Jonsson Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Beträffande sår. Hör efter på din brandstation om du inte kan få låna en övningslåda för första hjälpen, i den finns det sår med glasbitar i & dylikt. Lite små & pluttriga kanske, men ta en titt vettja. Lycka till! / Jonsson 0 Citera
Jonnybravo Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Jag använde siraps blodet i en zombie film ja gjorde och jag måste säg att det var väldigt lätt att använda få bort och det såg grymt verkligt ut, men däremot så luktade det fruktansvärt om sirap och precis allt blev väldigt kladdigt (lite tvättar senare, så var det problemet löst) men iaf! 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Bänglade rätt mycket med förhållandena under förra sommarens tagningar men här kommer en stabil blandning,som ser bra ut: 1 flaska ljus sirap (dansucker) 2 flaskor röd karamellfärg 1/2 flaska gul karamellfärg Slå bara ut lite sirap så du får plats med färgen och har skakmån, Å du kompromissa inte bort den gula färgen,den tar bort rosanyansen som annars uppstår!(viktig som fan för den sanna antusiasten!!) lycka till! Det blir mycket blod:D 0 Citera
Rjzonez Postad 23 april 2007 Postad 23 april 2007 Men asså ... om man ska använda en vit skjorta som blodet liksom ska "blöda igenom" då?! går det bort sen eller?! 0 Citera
Jonnybravo Postad 23 april 2007 Postad 23 april 2007 om du använder sirapsblodet så svar JA! testat själv med vit skjorta:p 0 Citera
John Postad 25 april 2007 Postad 25 april 2007 Hej, för alla er som bor i närheten av en Grays American food store, och har läst recepten på nätet som blandar in Karo corn syrup så finns den, på just grays american food store i sverige.. bara ett tips! 0 Citera
Jonnybravo Postad 25 april 2007 Postad 25 april 2007 men vad är det för någon affär och var finns den? 0 Citera
Fagerhultarn Postad 25 april 2007 Postad 25 april 2007 När vi gjorde blod använde vi oss av snabbkaffe med varmt vatten, sirap och röd karamellfärg. De blev jätte bra och de gick bra att ta bort (även på tapet). De gäller bara att inte låta de ligga kvar för länge, 1 högst 2 timmar. Sen börjar de sätta sig och då är det inte så lätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.