Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Attack Of The Killer Tomatoes, TV The Movie, Dead Man´s Shoes, Slither, Soltollar & Toffelhjältar (en clipshow), Devil´s Rejects, X Files s.2, Ametyville-boxen, Narnia & One Hour Photo!

Har vart på location en månad nu, så hade mycket filmtittande att ta igen :-)

Idel grymma filmer, speciellt Devil´s Rejects som jag sett tidigare, & Slither & Killer Tomatoes som blivit nya personliga favoriter, men Dead Man´s Shoes tyckte jag enbart var tråkig.

Känns som dom tittat för mycket på bra brittiska rullar som Two Smoking Barrels & Snatch, men missat kapitalt :-(

Jäjä, imånn ska jag börja se Kingdom Hospital & Vuxna Människor igen efter jag jobbat klart för dagen :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Släpp Fångarne Loss Det Är Vår och the Big Lebowski.

 

Film nummer ett hade ett väldigt lugnt tempo, Margareta Krook är helt underbar och Lena Nyman kändes väldigt kavat. Hasse & Tage revival.

 

Film nummer två, inte så häftig som jag fått en bild av. Men däremot så har jag bestämt mig för att klä ut mig till the Dude på någon maskerad. Definitivt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Shit. Det måste vara 20 år sen jag såg Släpp Fångarne Loss. Finns den alltså på DVD nu äntligen?

 

The Big Lebowski rockar fett. Bästa Film Noir spoofen nånsin.

 

 

En Unik Box Med Fyra Filmer av Hasse & Tage No 2, den innehåller även Picassos Äventyr, Äppelkriget och Ägget Är Löst. Den innehåller dessutom en liten dokumentär, eller snarare lite filmklipp och intervjuer, om Svenska Ord och deras tillkomst. Väldigt coolt att Stellan dyker upp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan intyga om att Hasse & Tage no 2 är en fiiin box... löjligt bra bild på de filmerna jag sett hitintills i boxen... Jag må bara ta mig i kragen å köpa del 1 också... Vill så gärna se Den Enfaldige Mördaren... men jag började med att köpa nr2 för att jag diggar Picassos äventyr och Ägget Är Löst:D

 

Mina egna filminköp?

 

nr 193 och 194:

Millenium Actress och Blood the Last Vampire... MA för att den är så skönt psykedilisk utan att syfta på droger alls... Blood för att jag vill studera den första helt digitalt gjorda animen... som inspirationskälla.

 

och spontaninköpet då? det blev nr 195: Titanic 4disc-box... Jag gillar Cameron och har nog nu alla hans filmer utom true lies på dvd... de andra undantagen är hans dykardokumentärer. Dessutom så var det så länge sedan jag såg hans senaste blockbuster... plus att priset var skamligt lågt på en 4dvd-box... 139kr på Åhléns...

 

Lite längre tillbaks köpte jag High Noon på dvd... LÖJLIGT fin bild på den... plus att det är hemskt bra film... Rekommenderas starkt!

 

Sen har man ju klämt sig igenom hela Superman-serien från 1-4... för att ladda upp tills det att jag hyr Returns...

 

tja... snart så når man 200-sträcket i dvd-samlingen... kanske ska bumpa den där skryt-tråden om filmsamlingar då:p

Länk till kommentar
Share on other sites

Det blev en sjukhelsikes tråd detta, så nu är jag tillbaka 1½ år och närmare 400 inlägg senare.

Senaste filmen jag såg var Goodfellas för några minuter sedan, men det behöver väl inte nämnas så mycket om.

Igår däremot såg jag Little Miss Sunshine, igen, flickvännen måste se den också var anledningen (och det gjorde inte mig något att få se den än en gång).

Jag vet inte om det är min förkärlek till VW-bussar (dock helst modellen innan, alltså från 1949 till 1967) eller om det är dom levande karaktärerna i filmen och den mysiga stämningen trots allt tragiskt. Jag rekomenderar den i alla fall starkt om man känner för en må-bra-film en regnig söndagskväll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Igår däremot såg jag Little Miss Sunshine, igen, flickvännen måste se den också var anledningen (och det gjorde inte mig något att få se den än en gång).

Jag vet inte om det är min förkärlek till VW-bussar (dock helst modellen innan, alltså från 1949 till 1967) eller om det är dom levande karaktärerna i filmen och den mysiga stämningen trots allt tragiskt. Jag rekomenderar den i alla fall starkt om man känner för en må-bra-film en regnig söndagskväll.

 

Tack för tipset. Min må-bra-favorit senaste tio åren har varit Livet från den ljusa sidan. Vi får se om den blir nedknuffad till plats två. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Mrs Doubtfire igår...& fullständigt älskade den!

Fan, hade kunnat ge min vänstra testickel på att den skulle vara lika fattig som exempelvis Big Momma´s House & liknande, men höll på & dö av skratt flera gånger! :-D

Robin Williams über alles!

Har även sett klart Kingdom Hospital & fått en ny favorit även där :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipset. Min må-bra-favorit senaste tio åren har varit Livet från den ljusa sidan. Vi får se om den blir nedknuffad till plats två. :)

Smaken är som baken och denna kanske inte är i samma klass som Livet från den ljusa sidan, men berätta sen vad du själv tyckte. Det blir intressant

/Jacce

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kollade på min favoritfilm "Amelie från Montmartre" igår igen. Ni som snackar om må-bra-filmer. Ni har väl sett Amelie?

 

Har inte köpt en film på hela året aktiskt. Har liksom köpt allt jag vill ha känns det som. Just nu tror jag inte att jag kommer att köpa en film förrän 300 kommer ut på DVD.

Länk till kommentar
Share on other sites

O fan. Självklart. Amelie är underbar!

 

Livet från den Ljusa sidan har dock kvalitéer som gör den till en bredare upplevelse för mig. Ett starkare drama, vackert, och roligt. Men Amelie är en underbar film. Rolig, sinnrik, rörande... Det kanske är jämnt lopp mellan de två... ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Good Morning Vietnam.

 

Har faktiskt inte sett den sen början av 90-talet, trots att jag haft den på dvd sen ca 2001.

Den är faktiskt riktigt bra, mycket bättre till och med än jag hade trott. Robin Williams i toppform när han var som bäst och Bruno Kirby gör nog sin bästa roll - riktigt bra som den lilla elaka officeraren som bara vill vara rolig.

 

"Sir, in my heart I know I'm funny." :e

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...