Gå till innehåll

Filmkrönika utan Orvar.


Speero

Recommended Posts

Sundgren och Viklund var nice.

 

Men Filmkrönikan var så grymt bäst när det bara var Orvar och Emma. Sjukt vad trevligt programmet var då. Vart bra mycket sämre när dom tog in alla jävla kids och pensionärer som skulle vara med i varje hörn. Men fortfarande sevärt. Nu är Orvar borta och jag vill bara gråta! :(

Länk till kommentar
Share on other sites

äh orvar var irriterande, men inte lika irriterande som de fasansfulla blåbär som dyckt upp i rutan på sista tiden, fullkommligt irriterande och jag avskyr programet mer nu än när det bara var orvar och emma (har precis börjat vänja mig vid dem när de ändrade skiten till det värre).

 

Sundgren är en gammal stofil som verkar ha tappat intresset och sist jag såg honom på tv verkade ahn inte ens anstränga sig.

 

Wiklund har jag aldrig någonsin hållt med, men han var underhållande och jag visste att om han gav en film fem solar/4/Soffor/kaniner så undvek man den, och om han gav en film en eller två solar så studsarm an glatt i väg till biografen och köper en blijett... Sundgren och Wiklund satt inte och höll med varanda och klappade varandras högutbildade ryggar så som emma och orvar gör, fan vad oinspirerande de är att lyssna på...

 

Och Orvar om du läser detta, så för gudskull gör nåt åt den stora vårtan på tinningen. Jag stör mig inte så mycket på den men morsan bytar kanal i ren avsky....

 

C.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hon Emma har jag aldrig hållt med om något. Hon dissade tale of two sisters eftersom hon inte fattade något. Storyn är om inte glasklar så ändå tydlig, men visst håll till godo med ditt hollywoodpopkorn.

Orvar va väl ok, brukar iofs inte glo mkt på recensioner eftersom man alltid får veta saker om filmen (lite det som är poängen) :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Orvar har för mig noll trovärdighet när han står/sitter och gör sina lååååånga monologer i högtravande tal...

 

Droppen gick när jag hade tråkigt på nätet hittade en gammal avsnitt där de recenserade Sky Captain och gav den höga betyg... då försvann den sista unset som redan fanns kvar sedan "anime-avsnittet" med Hajjo Mijasaaki.... och regissörsnamnet på Perfect Blue har jag hittils inte lyckats utröna källan ur... killen heter väl Satoshi Kon? det är iallafall vad som står i alla andra källor... som före detta japannörd var det ytterst svårsmält

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade vart ball o sätta in Filip o Fredrik som nya recensenter. Ett helt galet program, men kanske inte så lyckade betyg sättningar. Allt hade iofs. vart bättre än vad det är nu.

 

Riktar sig inte filmkrönikan till ungdomar? Varför då sätta in en gammal kärring?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Speero]Hade vart ball o sätta in Filip o Fredrik som nya recensenter. Ett helt galet program, men kanske inte så lyckade betyg sättningar. Allt hade iofs. vart bättre än vad det är nu.

 

Riktar sig inte filmkrönikan till ungdomar? Varför då sätta in en gammal kärring?[/citat]

 

 

Är det några jag stör mig riktigt mycket på så är det Filip och Fredrik. Är det ingen som har sett Lilla Vi när dom driver med dom två? Det är klockrent. Dom tror att dom är så jäkla coola och att dom står över alla andra.

Länk till kommentar
Share on other sites

hmmm den och casshern sabbade hela min redan bräckliga tro på "virtual backlot" som gångbart koncept... lyckligtvis ställde Sin City det tillrätta igen...

 

Tycker bara att SCatWoT var för lite genomtänkt... och allmänt ur fokus (visuellt alltså, trodde att jag hade skitiga glasögon när jag skulle se den men så var inte fallet), Den och Casshern har egentligen inget annat än effekter att visa upp, jag brukar inte tycka att det är så fel heller, men det saknades alltför mycket skådespel (ska jag säga... hrmpf...) och övertygande story... jag blev helt enkelt totalt borttråkad även fasst det var massor med schyssta sekvenser... :(

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anhool]Är det några jag stör mig riktigt mycket på så är det Filip och Fredrik. Är det ingen som har sett Lilla Vi när dom driver med dom två? Det är klockrent. Dom tror att dom är så jäkla coola och att dom står över alla andra.[/citat]

det är inte sant, dom är schyssta faktiskt.

 

sen om nånting sabbat min tro på virtual backlot så är det den nya starwars trilogin.

 

oavsett man brukar hålla med Orvars, Emmas och Wiklunds åsikter så är de ju tillräckligt grundade för att man ska respektera dem, vilket är mer än man kan säga om vissa andra recensenter.

 

kanske off topic, men jag skulle bli skitglad om någon kunde ta över C-G Carlssons recensionsplats i Metro för den killen borde inte få ha åsikter om film.

kanske nåt för Orvar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det bara jag som tycker såna där program är helt åt helvete onödiga och dåliga?

 

För det första får man ju se alldeles för mycket ur filmerna och för det andra kan man fråga sig varför ska man riskera att missa en bra film för att någon annan tycker den är dålig? Är en film riktigt kass och inte alls värd att se får man väl reda på det genom tidningarnas korta spalter och överhuvudtaget vilken genre, regissör, skådespelare det är.

 

Jag har definitivt inte något behov av att se två, tre scener ur filmen på sammanlagt flera minuter för att kunna avgöra om jag ska se hela eller inte.

Jag är en sån som till och med tycker att baksidan på dvd-fodralet innehåller för mycket information. Ibland avslöjas ju vändpunkter som inträffar en halvtimme in i filmen. Vi ska inte ens tala om vad orvars program gör med en film.

 

Usch och blä.

Länk till kommentar
Share on other sites

Recensenter verkar vara alldeles för likriktade, eller inkompetenta. Och visst är det väl en persons åsikter man är ute efter. Men när det inte ens går att föreställa sig att målgruppen för en film kan uppskatta den så är man bara en bitter människa.

 

Tidigare jobbade jag i en butik som sålde mestadels reg 1 film. Visserligen gäller det att sälja så mycket som möjligt, men det gäller att sälja till rätt människor. För en usel rekommendation ger missnöjd kund. Nu är väl inte recensenternas roll att sälja biobiljetter eller dvd's, men nog kunde de föreställa sig att det finns människor som älskar det som de själva föraktar.

 

Så när Orvar gav Skycaptain högt betyg så borde han klargjort för vem filmen var gjord. För mig och några till, sen var det nog inte många fler.

 

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Lyssnar man på andra kan man missa mycket fantastiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Usarpe89]Var det nån som såg när orvar var nere på cannes?

 

Kommer någon isf ihåg vilken skådis det var som gav honom kommentaren "wow, those are some healthy sideburns you got there!"?

 

Har helt glömt vem det var...[/citat]

 

Det absolut roligaste jag någonsin sett i Filmkrönikan var när Hans Wiklund skulle intervjua Arnold Schwarzenegger i Cannes (måste varit -90 eller nåt liknande) och Arnold börjar retas med Wiklund för att han inte har några strumpor i sina skor (Miami Vice-modet levde kvar hos en del rätt länge, bl a Wiklund). Arnold bullrar -"Aaaah! How very chic! Hans is wearing no shoes today! Ha, ha!", med sin grövsta Österrikiska brytning (förmodligen för att han tyckte att det var kul att stressa journalister). Efter inslaget säger Wiklund (som på den tiden var en tunn intellektuell filnörd) att Arnold bara är en uppumpad broiler och grymt överskattad. Idag är det Wiklund som pumpar muskler, är programledare på en kanal folk abbonerar på mest för att den visar porr och Arnoldt är the Governator. Och världen är underbart härligt bizarr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe det minns jag.. Dom snackade om True Lies.. I would not like to be shoe with a sweaty foot in it :)

 

F.ö har inte filmkrönikan varit så dåligt denna säsongen, mycket tack vare orvar iof.

 

Tur att inte surpuppan everdahl tog över..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=qwertyunion]men Orvar ägde ju alla!! Bäst!

 

Ball om han satsar på regidebut eller nåt liknande :P Gör värsta biofilmen, undra om kritiker är bra på att göra filmer själva??[/citat]

 

Francois Truffaut. (Godard var väl också kritiker från början?)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...