Gå till innehåll

LOST - tråden


jakethesnake

Recommended Posts

hehe nej, men om du nu såg det avsnittet så säger Libby några sanningens ord till Hurley när dom står på klippan i slutet........ Jag tror att alla avsnitt avslöjar något om ön, sen om tittaren uppfattar vad det var som avslöjades det är en annan fråga...

 

hmm hej

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jakethesnake]vådå, det hela slutar ju med att man får se libby sitta på Hurleys dårhem. Det stödjer ju bara teorin att Hurley drömmer alltihopa.[/citat]

Just det så var det ju. Men jag har ändå svårt att tro att Hurley drömmer allt. Ifall så skulle vara fallet så har ju skaparna tagit uden ur själva slutet.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jakethesnake]vådå, det hela slutar ju med att man får se libby sitta på Hurleys dårhem. Det stödjer ju bara teorin att Hurley drömmer alltihopa.[/citat]

 

nja men jag tänkte på när Hurley funderade på att hoppa ner för klippan men stoppas av libby... Han säger då till henne att inget här är verkligt och sen blir hon ledsen och säger nåt i stil med:

 

Libby: What was the name of the man who broke his leg? the man I treated...

Hurley: Don't know...

Libby: His name was Jan Banan... You know why you didn't knew? Because it happened to me!

 

Det är ju en bra förklaring till att det inte är någon som drömmer alltihop.

Men det är ju lite skumma sammanträffanden t.ex. siffrorna... sen kan man ju fråga sig varför libby var på dårhuset...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Disco Volante]21

 

SPOILERS

 

Varför tittade dom inte på banden som övervakningskameran filmat? Så att de kan få reda på att det var Michael?

 

Bra avsnitt förresten! :)[/citat]

 

SPOILERS

 

Tänkte på det också. Men det kanske inte finns band?! Bara vanlig direkt-tv.

Dom kommer nog tänka på varför hon sa Michaels namn istället för Hurleys.

 

Hoppas man får se när de ska traska vidare till "de andra" och att Echo o Lock fortsätter sin jakt. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej är ny här!

I vilket fall som helst.

 

Jag börjar också störa mig något enormt på serien, med alla dessa frågor men inga svar. Det jävligaste är ju att man glömmer av endel för det ska vara lättare att följa serien och sedan kommer det upp 10 avsnitt senare i en sekvens.

Först när jag började se serien var det lite lättare att förstå själva konceptet.

"de hade krachat, de måste överleva och något är mystiskt med ön" Sedan så är det något som är "stort" på ön och skrämmer dem lite. Efter det försvinner det helt plötsligt. (och det är ta me fan inte isbjörnen som har kunnat orsaka något sånt stort) När ska alla frågor som man tänker på komma fram och skrika " så här är det!?"

Sedan så är det med alla Teorier som man lyckas försöka klura ut under tiden man har sett serien. De som man har haft är väl...

1. Det är en Dino på ön!

2. Okej, det är lite som Fluggornas herre?

3. "the others" gör ett experiment på ö borna, (kommer de trycka på knappen etc.)

4. Allt är en jobbig drömm

osv.

 

Har ni några teorier?

Länk till kommentar
Share on other sites

Gå in på "http://www.thehansofoundation.org" den är skapad av LOST, och på avsnitt 21(spoiler), så står det något med att filmen(dom kollar på) är producerad av "hansofoundation", och dom har lagt ut en ledtråd på deras hemsida(en video) den visas direkt man kommer in på den....och jag låvar den där hemsidan är helt MYSKO

 

testa gå in på "Newsletter(sign up)" och sedan så kan man skriva in nått namn där, efter att man skrivit in sitt namn så skriver man bara in "yes" men på den sista frågan så frågar dom om efter nått telefon nummer då skriver ni in "breakingstrain" då kommer det fram lite saker...

 

(jag tycker sidan är as läskig)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att de lever i en utopi skapat av The Hanso Foundation där de kan forska ifred... eller nåt

 

edit: Det finns ju även liknande i verkligheten... I indien startade man en utopi för en del år sedan där forskare kan leva och hålla på med sin forskning... kanske har lost skaparna hämtat inspiration därifrån?

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
Tänkte på det också. Men det kanske inte finns band?! Bara vanlig direkt-tv.


Nej jag tyckte Dharma snubben på videon sa att allting spelas in, och att det sparas (så uppfattade jag det i alla fall). Men jag såg utan text så jag kan nog ha hört fel ;)

Tycker avsnittet var väldigt bra, nu vet vi mer om Dharma, att det verkligen bara är ett experiment det där med att trycka på knappen. Stackars Desmond & C.o ;)
Länk till kommentar
Share on other sites

hehe, ja stackars Desmond....men hur ska dom förklara den där svarta röken som flyger omkring?....

 

nu har dom ju hittat frågetecknet, men det finns ju fler "Hatchs" det såg man ju på den där kartan..

 

och kolla in det här...om ni slår in 4.815N 162.342W i google earth så kommer man vid något ställe mellan micronesien och marshalöarna....

 

så Nummren verkar ha RIKTIGT många betydelser..

Länk till kommentar
Share on other sites

Det sägs ju att Desmond ska komma tillbaka. Jag undrade just VAR han stack när han blev "avlöst". Det kommer vi antagligen att få reda på förr eller senare.

 

Men som sagt, den här serien kräver ett väldigt smart slut för att kunna förklara alla isbjörnar och rökmonster. Personligen tror jag att isbjörnen var en del av Hansos Life extension project, lika som apan på den där läskiga hemsidan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är nog så enkelt som att röken var ett experiment, som allt annat på ön verkar vara. Jag tror dock att serien kommer att få ett mycket bättre slut än Sunset Beach. Jag har mer förtroende för männen bakom Lost. Att avsluta allt med att någon vaknar upp och inser att allt var en dröm är inte alls deras stil känns det som. Det är för enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...