Gå till innehåll

LOST - tråden


jakethesnake

Recommended Posts

Asså det här är anledningen till att jag har tröttnat lite på Voodoofilm. Det har verkligen ingenting med själva forumet att göra

men alla människor har blivit så himla präktiga. Så fort man säger nått lite "vågat" så får man fem snubbar efter sig som nåra

slags poliser som ska rätta en. Nån halvdryg snubbe som inte tänker sig för säger nått taskigt. Asså jag kommer antgligen få en

massa skit för det här inlägget också men jag anser att det här är ett forum och på forum ska man säga vad man tycker.

Så, sett igång och hacka ner på mej nu då :P

 

 

Åhh, jag orkar inte ens snacka mer om det här. har tydligen blivit kallad idiotisk och dum av några obetydliga snubbar men jag ber om ursäkt!

 

patetiskt

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillade den här teorin att Aaron var Benjamin. Altså att Hurley Jack och gänget som vi har följt från början, är alltså The Others om hur dom kom till ön och alltså eftersom Ben sa att han föddes på ön så var Aaron = Ben. Och att dom möter sig själva i framtiden kan man säga elelr tvärtom :P . Men den teorin blev ju utesluten nu när avsnitt 20 kom ut. Fast nu fick man ju lite nytt att fundera på! VEM ÄR JAKOB? ELLER VAD ÄR HAN? Nån som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

****SPOILER****

 

Okej jag orkade inte motivera min teori sorry! Men jag tycker inte att den är oligisk, pga Desmonds resa mellan sina två liv. Eftersom han lever sitt liv en andra gång men hans första liv finns fortfarande kvar eftersom han får flashbacks ibland. Så det skulle kunna vara möjligt att Han lever båda sina liv samtidigt i två olika tidslinjer. Det gör att vi inte vet vilken tidlinje vi förljer Desmond eller alla de andra på ön. Så när vi ser tillbakablickarna i allas liv vad som dom gjorde föra dom kom till ön, kan dom altså göra det efter dom har varit på ön också! På så sätt skulle det kunna vara möjligt att några av dessa "tidslinjer" har lyckats korsa varandra och på så sätt så kunde Aaron vara Ben.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan bara säga att om det skulle komma fram att det var så så skulle i alla fall jag bli besviken. Jag hoppas på någon mera realistisk förklaring. Men jag vettefan hur dom ska få till sånna men hittills har jag blivit imponerad över hur bra dom har bundit ihop allt. fast man börjar ju undra när typ alla har nån slags connection till varandra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo innan man ser varje nytt avsnitt av Lost är man nästan berädd på att det finns en chans att det komemr att spåra ur. Det som nån skrev att det skulle bli upp till 6 säsonger känns ganska så oroande, eftersom man vill verkligen inte att serien ska bli allt för utdragen eller att spåra ur så man inte får ett svar på allt.

Jag är också väldigt imponerad på att dom har lyckas hålla ihop allt så rba som dom har. Men däremot så tycker jag att magin dom lyckads skapa i säsong 1 komemr dom nog aldrig att lyckas med igen. Jag tröttnar alldrig på att titta tillbaka på första säsongen de är helt klart den allra bästa delan av Lost.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att sesong tre nästan kan mäta sig med sesong 1. Faktiskt är den nästan mer spännande och det händer ännu mer. Men känslan.... mjo det kan jag nästan hålla med dig om. Den var väldigt speciell i sesong 1. Mer mystisk. Nu är det mer spännande

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo säsong 2 är för mej den sämsta om man bortser från de två första avsnitten dom hör som mer ihop med säsong 1 med luckan och det här. Men däremot tycker jag att början på s03 kanske till och med de 6 första avsnitten faktiskt ligger riktigt lågt för mig. Under hela tiden Kate, James och Jack är fångna av The Others. Jag kände mig nog besviken på vad The Others var eftersom jag hade trott annat. Men sedan när de kommer tillbaka till lägret på ön så blir det mycket bättre.

Speciellt bra tycker jag avsnitten s03e10 Tricia Tanaka Is Dead, s03e8 Flashes Before Your Eyes är nog de två bästa under s03.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men säsong 3 har ändå itne uppnåt samma höga nivå som första tycker jag. Första var so solklar för mej att jag tror nog dom alldri gkommer att komma så högt igen. Men trean är nog inte så långt ifrån ska bli intressant och se hur den här säsongen komemr att sluta.

 

Är det nån som har koll på något speciellt som komemr att hända i säsong 4 ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har strecksett ca 30 prison breakavsnitt, känner mig faktiskt lite rubbad av alla cliffhangers.. att sitta är och läsa om lost gjorde det precis inte mycket bättre.

 

tror ni serier kan vara skadliga? hehe

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, dom har ju satt ett slut. Lost slutar 2010. Efter säsong 3 kommer ytterligare 46 avsnitt fördelade på tre avbrottsfria säsonger. Säsong 4 börjar februari 2008 (dvs, lång väntan...)

 

Till episode 20:

 

Jakob var ju Locke... På en stillbild syns ju en bild på Jakob, kollar man på den så ser man tydligt att det är Locke eller hans tvilling eller hans nånting :p

 

Var Ben född på ön eller inte? Och varför åldras inte Bens polare? När Ben jr. träffade honom i jungeln var han ju lika gammal som han är nu...

 

Här är bild på jakob aka Locke-lik

http://i170.photobucket.com/albums/u264/gr4m/lost/WTFBBQjacob.jpg

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, dom har ju satt ett slut. Lost slutar 2010. Efter säsong 3 kommer ytterligare 46 avsnitt fördelade på tre avbrottsfria säsonger. Säsong 4 börjar februari 2008 (dvs, lång väntan...)

 

Till episode 20:

 

Jakob var ju Locke... På en stillbild syns ju en bild på Jakob, kollar man på den så ser man tydligt att det är Locke eller hans tvilling eller hans nånting :p

 

Var Ben född på ön eller inte? Och varför åldras inte Bens polare? När Ben jr. träffade honom i jungeln var han ju lika gammal som han är nu...

 

Här är bild på jakob aka Locke-lik

http://i170.photobucket.com/albums/u264/gr4m/lost/WTFBBQjacob.jpg

 

 

Nja, jag tycker inte det går att se ifall det är Locke eller inte. Själv så har jag inte haft så mycket tid att tänka ut nån teori angående Jakob, tyckte att e20 var lite för mycket eller rättare sagt det rubbade hela min teori. Men jag håller med att det liknar lite Locke, men jag gillar även teorin att det är Black Rocks kapten (fast inte så troligt) vi får se i nästa avsnitt, hoppas bara inte att Locke dör:)

PS. Ben är INTE född på ön.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

***Spolier***

 

 

Det var intressant att det Ben pratade med Locke om att han inte var redo och liknande. Det känns som om Locke fick inprincip samma "test" att utföra innan han var redo för öns hemligheter som Ben fick innan Ben fick lämman Dharma! Undra om inte Ben också är väldigt "speciell" precis som man har förstått att Locke är. Eftersom Ben säger sig vara den enda som träffar Jakob, fast Locke får träffa honom.

Ben pratar om att det är han som ha tagit de mesta av The Others till ön. Det kanske är det Locke också kan ha möjlighet att göra eftersom han är så "speciell". För som vi såg misshandlade Locke Mikhail utan att någon ingrep, så det verkar som Lost är väldigt "speciell" för The Others.

 

Men det här med att Jakob är Locke känns faktiskt väldigt intressant. Men själv tror jag inte det men det skulle vara häftigt.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

.

I det nya avsnittet "Greatest Hits" när Charlie hjälper kvinnan i gränden som blir rånad eller liknande! Har jag fel eller är det Nadia han hjälper?

.

 

 

 

Ja det är Nadia, fan vilket bra avsnitt det var :D

 

Länk till kommentar
Share on other sites

aha japp. hon har ju inte varit med så mycket och jag brukar inte lägga namn på minnet. kommer inte ihåg hur hon såg ut så kände inte igen henne eller menar du hon vars man skulle tortera sayid?

 

 

Nej inte hon, jag tror inte Nadia har varit med i säsong 3 faktiskt så det var ett tag man såg henne så det var inte lätt att känna igen henne.

 

Det är väll någon stans i säsong 2 tror jag som Nadia sist var med i (förutom det nyaste då), i något avsnitt där man fick se Sayids tillbaka blickar.

 

A men fy vilket bra avsnitt altså längtar till det sista nu :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...