Gå till innehåll

Bästa biofilm 2005


tomasz1985

Recommended Posts

jadu. sist jag såg en film på bio var nog spiderman 2. kom inte ihåg om det var iår. men den var iallafall bättre än ettan. och det är nog den enda jag sett sen pirates of the caribbean 2003. så måste den vara bäst iår. om det nu var i år.. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker 2005 har varit det tråkigaste film året på länge. Men 2006 kommer bli det bästa, X-men 3, Superman, Ghost Rider, Pirates Of Carabian 2 mm..

Batman Begins är årets bästa film för min del, tror knappst att någon film kommer vara bättre. Sedan Wedding Crashers var grym också.

Förra året var Spider man 2 min favorit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker att det kommit ganska bra filmer hittills i år.

Old Boy kanske bäst hittills.

The Machinist..... kanske också bäst hittills.....

Batman begins...... eller kanske den här

War of the Worlds..... eller den här.....

Sin City ...etc etc....

Starwars lll

Undergången

Closer

Kung fu Hustle

 

säkert glömt några jag gillar också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Batman begins var klockren. Kalle och choklasfabriken kommer bli jävligt fräck (är en tim burton fan). Kommer ju en till ler-animerad film av honom också snart, The corpse bride. V for Vendetta längtar jag till som fan på att den ska komma ut. Vetinte om den kommer i år eller nästa. Land of the Dead verkar lovande. Gillade SAW så att uppföljaren kommer väl bli bra den med. Vid Halloween ska den släppas.. passande ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har sett War of the worlds, Sin City, Land of the Dead det här året. Om det var något mer så kommer jag inte ihåg det. Jag har fortfarande inte sett Batman Begins, vill gärna se den. Sin City och Land of the Dead var klart bästa

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Tycker att det kommit ganska bra filmer hittills i år.

Old Boy kanske bäst hittills.

The Machinist..... kanske också bäst hittills.....

Batman begins...... eller kanske den här

War of the Worlds..... eller den här.....

Sin City ...etc etc....

Starwars lll

Undergången

Closer

Kung fu Hustle

 

säkert glömt några jag gillar också.[/citat]

 

old boy kom väl garanterat 2004? The machinist....var inte den också 2004? Elelr är det för att man såg den på festival som man tror det. De två är ju iaf de bästa där.

 

Undergången tror jag blir min nominering till bästa film 2005, helt otroligt bra, och ruggig.

 

....och SW III kan väl knappast kvala in i det där sällskapet, visst den var bättre än episod I och II men ändå inget man skulle lägga pengar på att få se igen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Stavrogin][citat=_nemo_]Tycker att det kommit ganska bra filmer hittills i år.

Old Boy kanske bäst hittills.

The Machinist..... kanske också bäst hittills.....

Batman begins...... eller kanske den här

War of the Worlds..... eller den här.....

Sin City ...etc etc....

Starwars lll

Undergången

Closer

Kung fu Hustle

 

säkert glömt några jag gillar också.[/citat]

 

old boy kom väl garanterat 2004? The machinist....var inte den också 2004? Elelr är det för att man såg den på festival som man tror det. De två är ju iaf de bästa där.

 

Undergången tror jag blir min nominering till bästa film 2005, helt otroligt bra, och ruggig.

 

....och SW III kan väl knappast kvala in i det där sällskapet, visst den var bättre än episod I och II men ändå inget man skulle lägga pengar på att få se igen.[/citat]

 

Old boy och the machinist hade svensk biopremiär 2005, såg också old boy långt tidigare på stockholms filmfestival. :)

 

Jag kommer lägga pengar på episode lll, garanterat, den var grym enligt mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Stavrogin]

 

 

Undergången tror jag blir min nominering till bästa film 2005, helt otroligt bra, och ruggig.

[/citat]

 

Nu kanske jag minns helt fel men var inte undergången nominerad till bästa icke engelskspråkiga film på den senaste Oscarsgalan? Fast jag kanske är ute och cyklar nu...

Länk till kommentar
Share on other sites

2005 har knappast blivit ett smalfilmens år, jag har inte lyckats hitta en ända vettig film. I år har vi blivit överösta av skitdåliga block-busters från det lilla landet i väst. Det ända intressanta filmer jag sett i år har varit på GFF, men det var ingen vidare festival gemfört med tidigare år. Den enda höjdpunkten som finns kvar att blicka framåt mot i år är den årliga kortfilmsfestivalen i Uppsala som jag brukar besöka.

 

2004 var ett mycket intressantare år, med flera små höjdpunkter gömda bakom den vakuumpacketerade fin-skiten.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Spangelish Bob]2005 har knappast blivit ett smalfilmens år, jag har inte lyckats hitta en ända vettig film. I år har vi blivit överösta av skitdåliga block-busters från det lilla landet i väst. Det ända intressanta filmer jag sett i år har varit på GFF, men det var ingen vidare festival gemfört med tidigare år. Den enda höjdpunkten som finns kvar att blicka framåt mot i år är den årliga kortfilmsfestivalen i Uppsala som jag brukar besöka.

 

2004 var ett mycket intressantare år, med flera små höjdpunkter gömda bakom den vakuumpacketerade fin-skiten.[/citat]

 

Det låter som att du missat Sideways =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...