walfridson Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 http://www.sfi.se/sfi/smpage.fwx?page=7139 ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted September 17, 2005 Author Share Posted September 17, 2005 Jag såg "Kalle och chokladfabriken" igår och den var otroligt bra. Den är en av årets bästa filmer hittils tillsammans med "Sideways" och "Crash" enligt mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Jag vill gärna se Kalle och Chokladfabriken men bion i falun visar den bara på svenska så jag får väl snällt sitta och vänta tills den kommer på dvd om jag inte åker till någon annan närliggande stad och kollar :) Jag kan inte förstå hur en bio bara kan visa den svenska versionen samtidigt kan jag förstå att de inte bara visar den engelska då det finns många barn som säkert vill se den sortens filmer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 Jag lägger till Cinderella man till min lista över bästa filmer som haft biopremiär här i Sverige detta år. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ad4m Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Det finns en film som ingen har nämnt: Svamp Bob Fyrkant!!! Jag var och såg den med min jämngamla kusin och det var länge sedan jag hade så roligt, trotts att den var dubbad till svenska. Jag hade nog roligast i hela salongen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnjj Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Sin city och Sideways är väll de enda jag kmr på på rak arm. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingen Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 land of the dead!den enda som betydde nåt är ja rädd,tyvärr 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 är cin city verkligen så bra? jag har den hemma, men har inte orkat sett den ännu. hela filmen är i svartvitt och den var väldigt seg i början iallafall, av det ja såg. och den är två timmar lång. kanske man skulle ha sett den på bio för att se storheten i filmen. :/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 [citat=tomgrejs]är cin city verkligen så bra? jag har den hemma, men har inte orkat sett den ännu. hela filmen är i svartvitt och den var väldigt seg i början iallafall, av det ja såg. och den är två timmar lång. kanske man skulle ha sett den på bio för att se storheten i filmen. :/[/citat] Nej, den filmen är helt enkelt inte bra. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiik Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 [citat=tomgrejs]är cin city verkligen så bra? jag har den hemma, men har inte orkat sett den ännu. hela filmen är i svartvitt och den var väldigt seg i början iallafall, av det ja såg. och den är två timmar lång. kanske man skulle ha sett den på bio för att se storheten i filmen. :/[/citat] Den filmen är kanske lite svår för några, för att den är just svart/vit. Men jag gillar den skarpt... musiken, personerna, stilen och historierna. Men man ska inte tro att för att den är svart/vit (med några färg glintar) att den är dålig. Då missar man en bra film enligt mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentrix Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Okej, denna film har inte haft officiell biopremiär än i sverige. Men den förhandsvisades på Eksjö animation festival. Filmen jag talar om är Howl's Moving Castle. Den är superbt bra. Fast bara med originaltal, på svenska biografer kommer den vara dubbad till svenska (med Johan Ullvesson som Calcifer!). Vilken tur att man fick se den med originaltal :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 [citat=tomgrejs]är cin city verkligen så bra? [/citat] Ja. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 nej, Star Wars EP3 sög ju hårt! Gah, var på dejt med en tjej på den, och fatta om vi aldrig sågs mer... The Machinist och framför allt Oldboy(bästa film ja nånsin sett på bio) var riktigt bra, men jag såg dem båda på förra årets Stockholms filmfestival så räknas inte... men den festivalen kommer ju snart så vi får se då! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiik Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 [citat=Pandan]nej, Star Wars EP3 sög ju hårt! Gah, var på dejt med en tjej på den, och fatta om vi aldrig sågs mer... The Machinist och framför allt Oldboy(bästa film ja nånsin sett på bio) var riktigt bra, men jag såg dem båda på förra årets Stockholms filmfestival så räknas inte... men den festivalen kommer ju snart så vi får se då![/citat] Jag tycker om SW Ep 3... den gav något som gjorde att Ep 4 blev bättre enligt mig. The Machinist va inte så bra enligt mig kändes som ideen från Fight Club. Men Christian Bale är riktigt bra i den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Machinist var bra men trodde den skulle vart bättre.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Klart Ep4 blev bättre efter Ep3, den sög sån jävla valballe att till och med Ewokerna får applåder numera! Och det gäller äver Ep1 och 2... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiik Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 [citat=Pandan]Klart Ep4 blev bättre efter Ep3, den sög sån jävla valballe att till och med Ewokerna får applåder numera! Och det gäller äver Ep1 och 2...[/citat] Håller inte med dig där... Ep3 ligger bland topp 3 bland SW enligt mig. Vad va de som du säger "sög sån jävla valballe" med filmen? Edit: Tycker att ditt språk i detta inlägg inte va så moget, du kanske ska försöka använda ett bättre språk för att få lite med tyngd i va du säger. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 för mig var nog Fantastisk Film festival höjdpunkten på året. Som kortfilm gilalde jag Cinemare (finsk animerad film) och Message from Outerspace favoriterna. Som långfilm var Nuit Noir och Mirrormask mest intressanta och roliga. Dock blev jag djupt besviken få Shin Angyo onshi som visades på FFF, filmen var i sig enormt dålig men det störde mig inte så mycket som att det var en DVD eller kanske tilloch med en AVIfil som spelades upp med en halvtaskig dataprojektor vilket resulterade i en ohygglig pixelering, alla kanter var märkbart hackiga och man fick ont i ögonen av det. Näe de kunde åtminstånde skaffat en linjedubblerare..... Dålig stil... Men annars var FFF riktigt trevlig! C. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts