Gå till innehåll

Bästa biofilm 2005


tomasz1985

Recommended Posts

Vetinte när dessa kommer, men jag ser fram emot dom ändå:

 

Hustle and Flow

Four Brothers

The Ringer

Fun with Dick and Jane

V for Vendetta

 

Narnia tror jag kommer att göra många besvikna. Alla har så höga förhoppningar om filmen. Skådisarna verkar riktigt värdelösa och storyn kommer nog att inrikta sig till barn under 7. Men vafan.. måste ju se den också.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomasz1985]Då lägger jag till Zozo till min lista på filmer jag haft förväntningar på men som lämnat mig besviken.[/citat]

 

Vad var det som gjorde dig besviken, jag tyckte att den var grymt jävla bra.

Josef Fares och Ulf Malmros är de enda i Sverige som kan göra film idag (då bortser jag förstås från alla genier här på sidan som ännu inte fått chansen ;)).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=tomasz1985]Då lägger jag till Zozo till min lista på filmer jag haft förväntningar på men som lämnat mig besviken.[/citat]

 

Vad var det som gjorde dig besviken, jag tyckte att den var grymt jävla bra.

Josef Fares och Ulf Malmros är de enda i Sverige som kan göra film idag (då bortser jag förstås från alla genier här på sidan som ännu inte fått chansen ;)).[/citat]

 

Alla klyshor framför allt. Att filmen sölades ner efter den första akten och vart jätte tråkig. Att protagonisten var passiv genom hela filmen. Flashbacks som inte förde historien framåt. Onödiga scener. Humorn. Jag gav verkligen filmen en chans men den var bara tråkig. Vissa scener i början var kraftfulla men andra akten dödade manuset. Jag kan inte förstå att Fares fick 40 miljoner för att göra "Zozo".

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg nyss Zozo och tyckte väldigt mycket om den. Som han själv säger, han är en "publikregissör" och har sin egen stil, humorn.

Tyckte dock att det var en aning mycket av det och det seriösa tonades bort. Gillade inte heller den dära grejen med pennor och suddgummin, kändes lite "klysh" aktigt. Slutet kändes också lite för kort, man hann inte smälta allting.

Men annars var allting toppenbra. musiken är den bästa någonsin i en svensk film, inget annat i närheten så bra. Tyckte allting känndes väldigt realistiskt, väldigt snyggt filmat. Bildspråket var helt fantastiskt.

Bästa svenska film tillsammans med Fucking Åmål, tummarna upp för Fares. Så jävla skön snubbe. :P

4,5/5

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_] då bortser jag förstås från alla genier här på sidan som ännu inte fått chansen ;)).[/citat]

 

Hehehe.... den va bra.

 

Detta va en svår fråga. Har inte sätt allt som jag tänkte se men SW:epIII och sin city är där uppe, men jag vet inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag går ärkenördigt omkring och väntar på Serenity som jag tror (om jag kommer ihåg rätt) har premiär i Sverige det här året. Jag litar på skaparen till filmen, sen har jag ju faktiskt sett det de hann göra av serien (Firefly) innan den styckmördades och såldes till diverse samlare av nedlagda TV-serier (en otäck samling människor -- jag tror dem är människor, har inte bestämt mig ännu).

Länk till kommentar
Share on other sites

Ibland har vi samma filmsmak men oftast är vi oense om hurvida en film var bra eller inte. Jag har försökt att visa henne bra filmer men hon tycker bara dem är dåliga. Hur kan man inte gilla "City lights" t.ex? Hon har som tur är bra kvaliteter som överväger hennes dåliga filmsmak.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomasz1985]Ibland har vi samma filmsmak men oftast är vi oense om hurvida en film var bra eller inte. Jag har försökt att visa henne bra filmer men hon tycker bara dem är dåliga. Hur kan man inte gilla "City lights" t.ex? Hon har som tur är bra kvaliteter som överväger hennes dåliga filmsmak.[/citat]

 

Hehe, Jag menade inte att du skulle lämna henne pga. hennes filmsmak utan för att du inte såg fram emot att gå på bio med henne.. Jag försökte med andra ord vara rolig.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown][citat=Stavrogin]

 

 

Undergången tror jag blir min nominering till bästa film 2005, helt otroligt bra, och ruggig.

[/citat]

 

Nu kanske jag minns helt fel men var inte undergången nominerad till bästa icke engelskspråkiga film på den senaste Oscarsgalan? Fast jag kanske är ute och cyklar nu...[/citat]

 

men hade den inte svensk premiär 2005? Har dålig koll på sånt här, hur som hellst var den jävligt bra :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ior]Team America ( ;) ) och Batman Begins ligger delad etta hittills i år. De är helt olika filmer, men underhållningsvärdet är likvärdigt för båda filmerna för mig.[/citat]

 

Team America var verkligen så jävla dålig och överhypad, inte någonting med den filmen som var bra. Tror jag småskratta lite nervöst en gång, jag och polaren pallade inte ens se klart den, crap.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...