Gå till innehåll

Kommande filmer?


ragnjj

Recommended Posts

Så, tänkte vi kunde göra så att man skriver om filmer man ser fram emot, typ lite story, när de kmr etc etc. Eller så skriver man bara titel :)

 

Själv ser jag fram emot:

 

*SinCity

*Batman Begins

*Tideland

*Brothers Grimm

*Arthur and the miniyons

*Kalle och chokladfabriken

*The corpse bride

*lone wolf and cube

*Benjamin Button

 

etc etc :P orkar ej skriva mer.

 

Så, vilka filmer ser ni fram emot och varför?

Länk till kommentar
Share on other sites

Sin City är det bästa jag sett i år, ja, en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Inte bara för att den är vidrigt snyggt fotad utan också för de härligt nattsvarta historierna.

 

Ska man göra en nyinspelning av Lone wolf & cub?

Länk till kommentar
Share on other sites

Stiftelsen Trilogin !

och snälla gör den inte till en action tolkning (som de gjorde med senaste jag robot), jag vill ha en långsam svulstig dramatiskt politiskt epos!

 

(har gått rykten om den här filmen i flera år nu)

 

;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TheBrotherOfLight]Rambo 4![/citat]

 

 

Har svårt att tänka mig att denna film inte blir annat än fjasko... Liksom Sylvester har blivit lite för gammal för att springa runt i skogen och afganisthans öknar nu... :P

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kemikal]Stiftelsen Trilogin !

och snälla gör den inte till en action tolkning (som de gjorde med senaste jag robot), jag vill ha en långsam svulstig dramatiskt politiskt epos!

 

(har gått rykten om den här filmen i flera år nu)

 

;)[/citat]

 

fan va fett, visste jag inte, boken e ju så enormt bra. Håller med dig, vill också ha fokus på den politiska biten, men det e ju kanske inte så troligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tidigare kunde man kolla kommande filmer enkelt på IMDB.COM, men nu har dom lagt det på IMDB-PRO istället, så att man måste betala för det. Men visst, man kan ju söka på ett ord, vad som helst på vanliga sidan också.

 

Narnia har jag längtat efter i två år sen jag såg det först. Hoppas att dom inte gör den för barnslig bara.

 

Såg bilder på Fantastic Four, blev mycket besviken. Vilket skit dom verkar ha gjort.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Sin City är det bästa jag sett i år, ja, en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Inte bara för att den är vidrigt snyggt fotad utan också för de härligt nattsvarta historierna.

 

Ska man göra en nyinspelning av Lone wolf & cub?[/citat]

 

Yes, Darren Aronofsky står för regin, låter lovande.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ragnjj][citat=TDA]Sin City är det bästa jag sett i år, ja, en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Inte bara för att den är vidrigt snyggt fotad utan också för de härligt nattsvarta historierna.

 

Ska man göra en nyinspelning av Lone wolf & cub?[/citat]

 

Yes, Darren Aronofsky står för regin, låter lovande.[/citat]

 

Kan bara hålla med, Darren är grym.

Batman begins, C Nolan regisserar (Memento, following), kan bli kalas.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
Så, tänkte vi kunde göra så att man skriver om filmer man ser fram emot, typ lite story, när de kmr etc etc. Eller så skriver man bara titel :)

 

Själv ser jag fram emot:

 

*SinCity

*Batman Begins

*Tideland

*Brothers Grimm

*Arthur and the miniyons

*Kalle och chokladfabriken

*The corpse bride

*lone wolf and cube

*Benjamin Button

 

etc etc :P orkar ej skriva mer.

 

Så, vilka filmer ser ni fram emot och varför?

 

Ja, var väll bara Sin City som höll mottet, Kalle och Batman sög ju daise och dem andra har jag inte ens sätt/ eller så har dem inte kommit ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

"Lone wolf and Cube" förresten? Ensamvarg och Kub? så det är inte Kozure Okami remaken du syftar på då? :P

 

Nästan ett år för sent med den kommentaren men men...

 

Annars skoj eftersom de flesta filmerna där redan kommit ut nu och flera av dom har jag sett... förvånansvärt stort antal som var riktigt bra också...

 

Om jag bara kunde säga detsamma när jag tittar på kommande-filmlistan just nu i piteå... stora hoppet ligger i Arthur et le Minimoys och Tonari no Totoro ... den senare är ju ioförsig inte ny, men att dom (SF) ska släppa den på bio med orginaltal är ju bara helskönt :D Blir ju bara skoj att sitta där i salongen, ungarna förstår inget, de vuxna försöker läsa åt dom och Totoro, ja... han skuttar i regnet...

 

Enda som skulle kunna sabba det är om det är en begränsad visning och kopian inte hinner hitupp eller att dom bara visar en halvtaskig svensk eller (bevare mig väl) amerikansk dubb.

 

Och jag ser glatt fram emot Rambo 4, Rocky kom ju tillbaka en sista gång och det verkar ju ha gått väl så då är det ju bara för Stallone att börja med Into the Serpents Eye eller vad den nu skulle heta. Bara han får visa att Old-school action är det som gäller, och att en M60 skutes med fördel med en hand alena från höfthöjd stående skjutställning.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...
Är det bara i mitt huvud som det hörs en liten röst som säger att Peter Jackson's och Steven Spielberg's Tintin-projekt är intressant?

 

De skådisar de har pratas om har aldrig varit intressanta i mitt tyckte, och så skulle väldigt gärna vilja se att den var på franska. Gillade Tintin som lite så jag tror att jag har alldeles för höga förväntningar på en Tintin film.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Hm... Kill Bill 3 Är det verkligen nödvändigt? Tycker att det känns ganska trist http://www.imdb.com/title/tt1521225/

 

Tim Burton tolkar Törnrosa, han ska visst lägga fokus på Den Onda Fen http://www.worstpreviews.com/headline.php?id=16484&count=0 Vad kommer här näst, Snövit? Kanske är nu då han har barn som han vill göra lite barnfilm?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...