ragnjj Posted June 2, 2005 Posted June 2, 2005 Så, tänkte vi kunde göra så att man skriver om filmer man ser fram emot, typ lite story, när de kmr etc etc. Eller så skriver man bara titel :) Själv ser jag fram emot: *SinCity *Batman Begins *Tideland *Brothers Grimm *Arthur and the miniyons *Kalle och chokladfabriken *The corpse bride *lone wolf and cube *Benjamin Button etc etc :P orkar ej skriva mer. Så, vilka filmer ser ni fram emot och varför? 0 Quote
TDA Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Sin City är det bästa jag sett i år, ja, en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Inte bara för att den är vidrigt snyggt fotad utan också för de härligt nattsvarta historierna. Ska man göra en nyinspelning av Lone wolf & cub? 0 Quote
Ayame Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Ska bli intressant att se hur dom lyckas med Harry potter 4, det är nu böckerna blir mörka/evul och blir intressanta, trailern såg hyfsat evul ut också. 0 Quote
Leviant Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 War of the worlds Superman returns The Chronicles of Narnia Fast dessa är bara en handfull med titlar jag ser fram emot. Det blir nog ett riktigt bra bioår...... 0 Quote
kemikal Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Stiftelsen Trilogin ! och snälla gör den inte till en action tolkning (som de gjorde med senaste jag robot), jag vill ha en långsam svulstig dramatiskt politiskt epos! (har gått rykten om den här filmen i flera år nu) ;) 0 Quote
Adam88 Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 [citat=TheBrotherOfLight]Rambo 4![/citat] Har svårt att tänka mig att denna film inte blir annat än fjasko... Liksom Sylvester har blivit lite för gammal för att springa runt i skogen och afganisthans öknar nu... :P 0 Quote
FredrikD Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 A history of violence! Den lär bli årets film! 0 Quote
Stavrogin Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 [citat=kemikal]Stiftelsen Trilogin ! och snälla gör den inte till en action tolkning (som de gjorde med senaste jag robot), jag vill ha en långsam svulstig dramatiskt politiskt epos! (har gått rykten om den här filmen i flera år nu) ;)[/citat] fan va fett, visste jag inte, boken e ju så enormt bra. Håller med dig, vill också ha fokus på den politiska biten, men det e ju kanske inte så troligt. 0 Quote
Dawey Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Tidigare kunde man kolla kommande filmer enkelt på IMDB.COM, men nu har dom lagt det på IMDB-PRO istället, så att man måste betala för det. Men visst, man kan ju söka på ett ord, vad som helst på vanliga sidan också. Narnia har jag längtat efter i två år sen jag såg det först. Hoppas att dom inte gör den för barnslig bara. Såg bilder på Fantastic Four, blev mycket besviken. Vilket skit dom verkar ha gjort. 0 Quote
walfridson Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 http://www.imdb.com/nowplaying/2005/11 håller koll på USApremiärer iaf 0 Quote
ragnjj Posted June 11, 2005 Author Posted June 11, 2005 [citat=TDA]Sin City är det bästa jag sett i år, ja, en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Inte bara för att den är vidrigt snyggt fotad utan också för de härligt nattsvarta historierna. Ska man göra en nyinspelning av Lone wolf & cub?[/citat] Yes, Darren Aronofsky står för regin, låter lovande. 0 Quote
FredrikD Posted June 11, 2005 Posted June 11, 2005 [citat=ragnjj][citat=TDA]Sin City är det bästa jag sett i år, ja, en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Inte bara för att den är vidrigt snyggt fotad utan också för de härligt nattsvarta historierna. Ska man göra en nyinspelning av Lone wolf & cub?[/citat] Yes, Darren Aronofsky står för regin, låter lovande.[/citat] Kan bara hålla med, Darren är grym. Batman begins, C Nolan regisserar (Memento, following), kan bli kalas. 0 Quote
ragnjj Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 Så, tänkte vi kunde göra så att man skriver om filmer man ser fram emot, typ lite story, när de kmr etc etc. Eller så skriver man bara titel :) Själv ser jag fram emot: *SinCity *Batman Begins *Tideland *Brothers Grimm *Arthur and the miniyons *Kalle och chokladfabriken *The corpse bride *lone wolf and cube *Benjamin Button etc etc :P orkar ej skriva mer. Så, vilka filmer ser ni fram emot och varför? Ja, var väll bara Sin City som höll mottet, Kalle och Batman sög ju daise och dem andra har jag inte ens sätt/ eller så har dem inte kommit ut. 0 Quote
jmalmsten Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 "Lone wolf and Cube" förresten? Ensamvarg och Kub? så det är inte Kozure Okami remaken du syftar på då? :P Nästan ett år för sent med den kommentaren men men... Annars skoj eftersom de flesta filmerna där redan kommit ut nu och flera av dom har jag sett... förvånansvärt stort antal som var riktigt bra också... Om jag bara kunde säga detsamma när jag tittar på kommande-filmlistan just nu i piteå... stora hoppet ligger i Arthur et le Minimoys och Tonari no Totoro ... den senare är ju ioförsig inte ny, men att dom (SF) ska släppa den på bio med orginaltal är ju bara helskönt :D Blir ju bara skoj att sitta där i salongen, ungarna förstår inget, de vuxna försöker läsa åt dom och Totoro, ja... han skuttar i regnet... Enda som skulle kunna sabba det är om det är en begränsad visning och kopian inte hinner hitupp eller att dom bara visar en halvtaskig svensk eller (bevare mig väl) amerikansk dubb. Och jag ser glatt fram emot Rambo 4, Rocky kom ju tillbaka en sista gång och det verkar ju ha gått väl så då är det ju bara för Stallone att börja med Into the Serpents Eye eller vad den nu skulle heta. Bara han får visa att Old-school action är det som gäller, och att en M60 skutes med fördel med en hand alena från höfthöjd stående skjutställning. 0 Quote
ragnjj Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 Jo men den blev aldrig av! Synd där, Aronofsky gjorde "the fountain" ist, den ska jag iaf ta mig en titt på, verkar bra. Hehe, Totoro riktigt bra, köpte med mig den när jag var i Asien för några månader sedan. 0 Quote
Shelly Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Trots att Jim Carry är med i filmen så verkar den rolig. Trots att George Clooney är med i den så verkar den rolig. 0 Quote
Ladiesman Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Jag säger bara INCEPTION av Christopher Nolan!!! 0 Quote
Christian van Caine Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Hohoho, get-filmen SKA jag se!!! :-D Same goes to Phillip Morris-filmen!!! 0 Quote
Rymdkraft Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Jag längtar tills David Lynch visar nånting nytt. Annars är det Lars von Triers nya som jag ser mest framemot nu, Melancholia. Avatar verkar bli cool också och Alice i Underlandet av Tim Burton. 0 Quote
Shelly Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Har inte varit så imponerad av Peter Jackson sedan... Bad Taste? Men hans nya ser intressant ut. The Lovely Bones 29 januari ska den visst komma till sverige. 0 Quote
Quantum Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Är det bara i mitt huvud som det hörs en liten röst som säger att Peter Jackson's och Steven Spielberg's Tintin-projekt är intressant? 0 Quote
Shelly Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Är det bara i mitt huvud som det hörs en liten röst som säger att Peter Jackson's och Steven Spielberg's Tintin-projekt är intressant? De skådisar de har pratas om har aldrig varit intressanta i mitt tyckte, och så skulle väldigt gärna vilja se att den var på franska. Gillade Tintin som lite så jag tror att jag har alldeles för höga förväntningar på en Tintin film. 0 Quote
Quantum Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Tja, att ha Jamie Bell som Tintin är nog den största besvikelsen av alla men att få se Andy Serkis som Kapten Haddock blir nog en upplevelse. Det som gör det spännande är teamet Spielberg och Jackson. 0 Quote
Shelly Posted January 21, 2010 Posted January 21, 2010 Hm... Kill Bill 3 Är det verkligen nödvändigt? Tycker att det känns ganska trist http://www.imdb.com/title/tt1521225/ Tim Burton tolkar Törnrosa, han ska visst lägga fokus på Den Onda Fen http://www.worstpreviews.com/headline.php?id=16484&count=0 Vad kommer här näst, Snövit? Kanske är nu då han har barn som han vill göra lite barnfilm? 0 Quote
Recommended Posts