Daniel Hållquist Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Adam & Eva 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 [citat=Daniel Hållquist]Adam & Eva[/citat] Det finns faktiskt ganska många och Eva & Adam är lätt bland de bästa. Andra bra komedier: Hahahaha....hjärnsläpp, fanns visst inte så många.............. EDIT: Eller förresten, om de anses vara komedi, Smala Sussie, den är grym. Fast det anses nog inte vara en komedi. EDIT 2: Vägen ut Ogifta par Jalla Jalla EDIT 3: Nu kom jag på den bästa Tomten är far till alla barnen Den är helt klart bäst, eller den delar iaf på topplaceringen med Eva & Adam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Utan tvekan "Sällskapsresan - snowroller". På en given andra plats kommer "Repmånad". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeopardyjack Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Zingo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Ogifta par Hade iallafall tur med vädret. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef Harringer Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 EDIT: Inlägget borttaget 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ammoniak Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Finns många bra svenska komedier men en klassiker är ju repmånad. Sen finns ju även filmer som: - Sällskapsresefilmerna - Kopps - Hundtricket - Torsk på Tallin 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 "Göta Kanal" tyckte jag var jättebra när den kom och jag var jätteliten. Den är rätt värdelös egentligen. Men sällskapsresan 2 & 3 är ju grymma ju! (Kanske framförallt 2'an när de är i fjällen dock :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 [citat=Ammoniak] - Hundtricket [/citat] Jaså?? Jag tycker den suger stort. Men när jag hörde ordet hundtrick så kom jag att tänka på en annan film, "Morrhår och ärtor" den älskade jag när jag var yngre iaf, har inte sett den på säkert 10 år. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montef Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Klassfesten 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeopardyjack Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 [citat=Ammoniak] - Kopps [/citat] Nja mycket svag film Däremot Fares första film Jalla jalla 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 klassfesten??? seriöst? den är helt värdelös ju...enda bra med den är att en polare var med i den...=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 tror jag aldrig sätt någon svensk film man skrattat åt, kanske Vingar Av Glas som kommer närmast 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeze Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Hmm.. den svenska film jag har haft roligast åt är "Tomten är far till alla barnen" men då har jag inte sett så många svenska komedier. Måste se Fucking Åmål igen, förra gången jag såg den förstod jag inte alls vad folk tyckte var så bra med den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Inte direkt film kanske, men jag älskar Ronny och Ragge-avsnitten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Det i särklass roligaste jag sett från Sverige & i toppklass över huvud taget är tveklöst Tomten Är Far Till Alla Barnen!!! Kul att så många av er gillade den, själv blev jag helt såld efter första titten (på bio! Wheee!!!), & den blev faktiskt den första film jag såg med tjejen som vi faktiskt kunde se klart utan...hm, distraktioner. host. Inte lätt att hånglas när man håller på & garva läppen ur led ;-) Annars i serieväg, vilket jag allt tycker man ska kunna nämna här åsså, så är Nile City, Parlamentet samt Reuter & Skoog höjdare åsså! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruzito Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Jag lägger min röst på "Vuxna Människor", diggar den som fan. Hehehe, Fredrik Lindström & Felix Herngren är en lyckad kombination! :) By the way, i serieväg så får jag nog lov att säga "Hipp, hipp!" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macho.Man Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Måste framhäva "En liten film om att göra någon illa (Gunnar Rhelin" och alla de andra "lilla filmerna" av Killinggänget =) Många hänger upp sig på Torsk på Tallinn men det finns som sagt tre till :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Men herregud, finns ju massvis med bra svenska komedier! Och Cruzito e den enda har som har traffat helt ratt: Vuxna Manniskor vinner i min mening overlagset. Andra bra: Smala Sussie Zingo Sallskapsresan Hundtricket Skenbart Jalla jalla En liten film om manlig vanskap Torsk pa Tallin Tuppen Ogifta par Yrrol Bert-langfilmen En pa Miljonen Alla Jonsson ligan filmerna! Joker Tomten ar far till alla barnen ... gillar svensk film! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Skenbart skratta jag lite åt ibland :D btw...kom på att det inte är en komedi 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Nej, ni har fel allihopa. De bästa Svenska komedierna genom tiderna är fortfarande Mauritz Stillers "Erotikon" och "Tomas Graals bästa film". Utan dessa två hade mycket av filmen i USA sett annorlunda ut och "Screwball-komedier" hade överhuvudtaget inte funnits. Och ja! De håller fortfarande efter nästan hundra år. Tänka sig! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Alla på min lista gränsar till drama eftersom svenska filmer har en tendens att vara mörka och tragiska. Klassfesten Tillsammans Den Bästa Sommaren Det Nya Landet Fucking Åmål 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Jag tänkte bara tipsa om en annan svensk film som jag såg idag, det är ingen komedi men ändå :) Kocken 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montef Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 Och en till som jag glömde att skriva, "En kärlekshistoria", Roy Anderssons debutfilm. Ingen komedi men den är rolig att se. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Hur kunde jag glömma Yrrol! Sen Naken är en jävla höjdare åsså! Höll på att dö av skratt när han satt helt näck däruppe & kastade ner pengar medans han skrek att han var Gud! Hahaha, den ser man mer än gärna om ett antal gånger!!! :-D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts