Gå till innehåll

SCS04 en film


Anstalter

Recommended Posts

riktigt imponerande... snygg och stundtals fruktansvärt snygg. gör ni era muzzle flashes helt själva? isf kanske man kan få reda på hur ni gör era? det jag saknade var mer blod, ni skulle lagt ner lika mycket tid på squibs som på effekter. rekvisitan var grym. har ni även designat alla patroner och dylikt helt själva? värt att säga igen, ruggigt bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nått jag tycker är snyggt är att man "mekar på riktigt" när de kopplade sladdar. En helt marginellt klagomål, men som knappast påverkar helheten, är att en del pistoler och automatbössor ser lite lätta ut, som om de vore av plast. Det syns nog mest i inledningen, när den ryska(?) killen promenerar med en pistol i handen. Pendelrörelsen i armen blir för lätt.

Det gamla hederliga geväret ser ut att väga mer, det var väl nästan en riktigt gevär eller hur?

 

Helhetsintrycket är ju tusan så lovande. Miljön ser ju nästan osvensk ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack tack....

 

Vi använde en Xm2:a och uniformer & vapen har vi lite egna av och köpt vissa kläder på gardroben.se (tror adressen e så).

 

Flasharna har jag tagit från olika bilder av eld jag sökte på google och vissa kommer från particle illusion. tror där finns ett demo man kan ladda hem.

Lite blod hade inte varit helt fel :D

Hylsor och sånt går att ladda hem 3d modeller av lite här och var...

 

ahh, de flesta vapen var av plats förutom sniperbössan som var riktigt och en av pistolerna var en replik av metall.

Har lagt på ett litet gult filter på filmen för det ska se ut som filmen utspelar sig i mellanöstern eller nåt men den svenska regskultarna på bilarna avslöjar oss. Och husen i bakgrunden var kanske inte så lyckat det heller......

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilket snilledrag att shoota filmen med gult filter. Delar av filmen ser ut som 16mm ju.. tänk att den är gjord med xl2..

 

Oftast faller amatörfilm på "semesterresan"-känslan. Filmen är för ljus, för skarp, för skakig, för platt osv. Oftast tar man det som nödvändigt ont.. dessvärre..

 

Tills nu. :)) ..jag är väldigt imponerad av filtereffekten. Jag håller på och startar manusarbetet till en längre drama och efter att ha sett scs04 effekten ska jag börja forska djupare i hur filter fungerar. tack för tipset och inspirationen..

Länk till kommentar
Share on other sites

Man högerklicka och väljer background image för att få in ett klipp i PI...

 

Hmmm...med filter menar jag bara att jag la på lite gul färg i efterarbetet, inte speciellt märkvärdigt faktiskt men det var kul du gilla det.

Spelade in med kamerans egen 16:9 funktion, det gav lite mer filmmook också men jag tror inte det är "riktig" 16:9 vad det nu innebär....(filmen ni ladda hem är omkomprimerad så där ser det också lite cp ut ^o))

Sen var det som sagt en XM2:a och inte en XL2:a....

 

(jävla bra kritik man fått hittills, det var ju trevligt:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar!

 

Jag har tänkt på en sak. Det finns ett program till Desert Combat (battlefield 1942) där man kan spela mot blå bakgrund. Om man då använder fraps för att spela in video i spelet borde man ju kunna filma helikoptrar o tanks mot blå bakgrund och sedan använda det på nått smart sett i sin film. Tror ni det fungerar??

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jodå, mycket välgjord film.

Mycket bättre produktionskvalité tror jag inte det kan bli på

en amatörfilm. MYCKET BRA gjord.

 

Nu till några minus:

 

- Inget blod?

- Var fanns ljudeffekter när folk åkte i väggarna och slogs etc?

- Såvitt jag förstod så var musiken direkt tagen från C&C Generals,

varför skriver man då någon "Johannes" under "Soundtrack" på credits?

Det är väldigt fult gjort tycker jag. :/

Det kan ge intryck av att det är han som gjort musiken.

 

Men som sagt, en mycket bra film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja inget blod, hade inget, visste inte hur man gör med blod och sånt, men det kommer kanske.

ja var tog ljudeffekterna vägen? ingen aning :s

Skriva musik i eftertexterna var ett misstag, det är tillrättat nu sen står det på sidan filmen ligger uppe på att det e generalsmusik, det e ju inte så att vi e så naiva att vi inte tror folk har spelat generals och känner igen låtarna...

 

Men kul du tyckte den var så välgjord...:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...