Gå till innehåll

SCS04 en film


Anstalter

Recommended Posts

Det är en schysst actionfilm faktiskt. Men för att ändå ge lite konstruktiv kritik tycker jag ni ska se efter hur ni håller vapnen.

 

- Man håller inte vapnet mot kinden som en del av soldaterna gör i er film. Rekylen från skotten skulle göra ONT.

- Man håller inte på magasinet på m16, det blir för tungt i fram och man skjuter ostadigt.

- Vapnen ser väldigt lätta ut och skådespelarnas rörelser får det inte att se bättre ut, speciellt när de blir upptäckta i början (02:50) och soldaten slänger sig ned utan att vapnet nuddar marken. Omöjligt med en hand, vapen väger mycket!

- En av soldaterna använder en stock som stöd för sin m16, detta skulle inte gå i verkligheten. Rekylen skulle vara för kraftig och vapnet skulle hoppa omkring och göra det omöjligt att träffa.

- Nu vet inte jag om "Splinter Cell" är utbildade "poliser", men riktiga insatsstyrkor/militärer håller ned vapnena en aning och går inte med dem riktade rakt fram sådär, eftersom risken finns att de skjuter något som de inte borde skjuta.

 

Sen en sak till. Generals soundtracket är dåligt, speciellt när det går genom hela filmen. Kanske tycker jag det för att jag hört det så mycket eftersom jag spelar spelet själv... Lite varierande musik och effekter skulle nog passa bättre.

 

Ja, det var allt.

Keep up the good work!

Länk till kommentar
Share on other sites

Där sa du nåt...

Men att generalsmusiken är dålig kan du ju inte säga som om vi gjorde fel i att ta med det, ingen annan än du som klagat och jag och de flesta andra som sett den har gillat musiken så den delen av ditt inlägg ser jag inte som konstruktiv kritik.

Det var inte heller samma låt genom hela filmen, vi valde från 6 olika soundtrack som vi sedan la dit där det pasade bäst och klippte lite i dom så det passade bättre med klippen...

 

Men det med vapen får man kanske tänka på i fortsättningen, nu utgår jag ifrån att du har erfarenhet i det du skrivit och att det stämmer...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...