Cruzito Postad 14 december 2004 Postad 14 december 2004 [citat=Alexanderthegr8]planerar ni nåt slags träff...på d här ämnet????[/citat] Ja, fast planerandet går.....minst sagt sakta, om man säger så. 0 Citera
Moiraine Postad 14 december 2004 Författare Postad 14 december 2004 Ja problemet är väl det att de flesta har mycket annat att göra. Har länge försökt få igång något...ja började t om den här långlivade tråden ser jag nu. ;) Men det händer oftast något som hindrar från större projekt dessvärre. Tänkte iofs kolla på möjligheterna nu när jag slutat plugga för ett tag. Men tyvärr är det inte så lätt. 0 Citera
isfors Postad 16 december 2004 Postad 16 december 2004 [citat=max lauritzen]skulle kanske kunna fixa nån visning, el. dylikt på dieselverkstan (kulturhuset i Nacka). Gärdet tror jag kan bli svårt däremot. Men dieselverkstaden är stort och bra. Perfekt för utomhusvisning. (5 min från slussen) Isf. behöver jag hjälp och veta att intresse finns.... http://www.dieselverkstaden.se[/citat] det blir lätt så när många ska planera nåt stort. nu tänkte jag lägga mig i också för att se var detta kan ta vägen. jag vill bara säga att om Max ordnar lokal (Dieselverkstan) så ordnar jag två kameror med all nödvändig kringutrustning för att göra en mindre dv-produktion (=1 pd150, 1 pd100, 2 manfrotto-stativ, 2 bommar, 2 riktmickar med allt tillbehör, 3 redheads, 3 arrilight 650w, 2 trådlösa myggor, 1 ljudmixer mm). MEN det måste vara framåt mars så att jag hinner planera lite. förslagsvis 11-13 mars. då är all utrustning ledig. Vad sägs? 0 Citera
isfors Postad 16 december 2004 Postad 16 december 2004 kan även slänga in två fcp-pro redigeringar (1 mac g4 och 1 mac g5, bägge med två monitorer, bandare, referensmonitor, externa hårddiskar med massa plats, fcp pro 4.1) i förra erbjudandet, och för all del en lokal att redigera, luncha, sova? i, i gamla stan. (okey sova kanske jag inte jättegärna skulle vilja göra där, det är stor skyltfönster ut mot gatan och det finns inte riktigt några soffor och ingen dusch eller så, men om man är ung och entusiatisk kan det funka med ett liggunderlag och en sovsäck. det finns ju trots allt toalett och kök, och det är nära till badhuset [för dusch alltså] i gamla stan...). 0 Citera
max lauritzen Postad 16 december 2004 Postad 16 december 2004 Det var inte lite! Men jag förstår inte riktigt ditt upplägg. Menar du att ett gäng från voodoofilm (inte så många för då funkar det inte) gör en Dv-produktion tillsammans, eller menar du att man gör någon slags filmrally (typ NOO-festivalen) på dieselverkstaden. Att du kan lägga ut med sådan utrustning är helt otroligt! 0 Citera
isfors Postad 16 december 2004 Postad 16 december 2004 det är väl lite upp till alla som vill vara med. jag föreslår att vi, har lite filmproduktion, lite filmtittning och lite häng i café. men som sagt, om folk vill vara med är det kanske bra om dom säger hur dom vill ha det. jag bara ställer lite prylar till förfogande. 0 Citera
max lauritzen Postad 20 december 2004 Postad 20 december 2004 Ska vi arrangera något i dieselverstaden då? något liknande drömfabriken, men med mer aktiviteter och mindre föreläsningar? Ni som vill arrangera detta, maila mig! max_701@hotmail.com Vi behöver en hemsida! På det området är jag sämst, så det skulle vara bra om någon annan kunde ta på sig det arbetet. 0 Citera
max lauritzen Postad 31 december 2004 Postad 31 december 2004 känns som om jag dödade tråden... :P det var inte meningen. ni får fortfarande snacka om hur ni vill ha det och var det ska vara... 0 Citera
Moiraine Postad 3 januari 2005 Författare Postad 3 januari 2005 Det är nog ingen fara. Tråden lever alltid vidare förr eller senare. :) 0 Citera
sw33t Postad 14 januari 2005 Postad 14 januari 2005 börjar klocka tiden.. kan säga att projekt har börjar planeras med tidigare diskussioner. men det vore intressant att veta vad folk är mest intresserade av? Manusgrupper? Filmrallyn? Seminarier? eller är det bara rent umgänge som kommer producera mest kärlek medlemar imellan? 0 Citera
Usarpe89 Postad 30 april 2005 Postad 30 april 2005 Filmrallyn är alltid kul:) får hålla ögonen öppna,hoppas nån tar sig tid o fixar något;) 0 Citera
sw33t Postad 3 maj 2005 Postad 3 maj 2005 Vi i amatörfilm stockholm har 2-4 aktiviteter där man kan träffas varje månad. Och med start idag, en varje tisdag. http://www.amatorfilm.se/filmverkstaden.htm Bara de två senaste veckorna har vi varit på 2 st filmfestivaler och tre dagar på drömfabriken. Mycket saker går defintivt att ordna för att man kan träffas och ha kul. Men t.ex. här på Voodoofilm lider det en enorm form av "snacka mycket och göra mindre". Vänd på det begreppet så kommer det defintivt bli något av det hela. Vi i amatörfilm Stockholm har minst 2 egna filmfestivaler planerade detta år. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 29 juni 2005 Postad 29 juni 2005 [citat=Moiraine]Har ingen aning om hur stort intresset är, men personligen tycker jag att det skulle vara kul och intressant att ordna någon slags IRL träff med folk på den här sidan. Särskilt de som är väldigt aktiva på trådarna. Skulle hemskt gärna ordna med det hela, som det finns intresse dvs. :i[/citat] GIllar diin ide. men jag som e 13 år får nog inte åka och träffa massa folk ja lärt känna på nätet! :) 0 Citera
Clown Postad 29 juni 2005 Postad 29 juni 2005 Detta låter trevligt :) Jag som bor i Falun (mitt i Sverige!!!) har ju inte så lång att åka vart det än är (om det skulle vara någon annan stans i mitten av Sverige det vill säga: D Skulle också vara kul eftersom jag är så ny i "branschen" så man skulle kunna lära sig något vettigt:) 0 Citera
joli91 Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 Tänkte bara tillägga att sveriges mittpunkt faktiskt ligger lit väster om sundsvall. Finns till och med en liten pyramin tåp 30cm hög som pekar ut mittpunkten 0 Citera
Miss_Emma Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 Sandviken är en rätt händelselös stad som ligger rätt bra till. Det finns ett hus man kanske skulle kunna hyra under en dag eller två. Förslagsvis skulle man kunna samlas, ha lite frågesport om film. Titta på filmer som folk har gjort samt diskutera film i stort. Lära känna och bilda nätverk. Jag vet inte vilka sponsorer man kunde hitta. Men det skulle kunna vara roligt. 0 Citera
Anhool Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 Ni vet om att tråden är flera år gammal va? Detta är inte direkt aktuellt. 0 Citera
Miss_Emma Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 Ni vet om att tråden är flera år gammal va? Detta är inte direkt aktuellt. Går alltid att väcka den till liv eller? 0 Citera
MovieMaker Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 Går alltid att väcka den till liv eller? Eftersom det inte blev nått så, ja... 0 Citera
Farfar Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Jag blev lite intreserad fast bor i kiruna. Så måste bränna iväg med bilen och köra cirka 110 mil om de är i s-holm :) Intresset finns alltid 0 Citera
jmalmsten Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 då kan du ta omvägen förbi pite också när du ändå håller på antar jag? ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.