Moiraine Posted February 18, 2003 Share Posted February 18, 2003 Har ingen aning om hur stort intresset är, men personligen tycker jag att det skulle vara kul och intressant att ordna någon slags IRL träff med folk på den här sidan. Särskilt de som är väldigt aktiva på trådarna. Skulle hemskt gärna ordna med det hela, som det finns intresse dvs. :i 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted February 21, 2003 Share Posted February 21, 2003 Intressant idé, jag tog mig friheten att ändra titeln på tråden från "IRL" till "Träffas IRL?" för att förstora upp budskapet lite. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted February 22, 2003 Author Share Posted February 22, 2003 Helt ok Pace, bara bra med lite hjälp att få ut idén. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted February 25, 2003 Share Posted February 25, 2003 Låter helt klart som en intressant idé. Problemet blir att lyckas få tillräckligt många härifrån att komma. För det första så måste man ju vara någonstans ungefär i mitten, annars så måste kanske vissa åka tvärs över landet medans andra bara går ett kvarter. För det andra så bör det ju röra sig om en relativt stor mängd intresserade, man kanske borde fundera över att arrangera det hela tillsammans med någon annan filmgrupp på nätet. Jaja, sitter i skolan och skriver just nu, så jag ska sluta nu. Jag är i alla fall villig att hjälpa till med planeringen, om det nu inte redan har framgått :p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted February 25, 2003 Author Share Posted February 25, 2003 I hear you Mandork. Och jag har funderat på detta också. Bland annat kunde man kanske försöka blanda in Filmcafe.nu. Många är dessutom medlemmar i båda och så. Med filmcafe kan vi dessutom få in lite skådespelare och andra som inte har dragit sig så mycket till den här sidan. Jag vet inte hur t ex Paradiso fungerar så sett, men de kan vara svårare på att samla ihop folk från. Jag är medlem men är väldigt sällan där ändå, men det kanske bara är jag. :) Angående lokal så bör man ju vara helt och hållet kall och placera mötet i Sundsvall eller liknande. Det är väl ganska i mitten i alla fall på längden? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted February 26, 2003 Share Posted February 26, 2003 Jo, Sundsvall är nog ett bra alternativ om man letar efter en stad i mitten. Då ställer man sig kanske frågan var majoriteten av medlemmarna bor (jag gör i alla fall det ;)). Om jag inte har tolkat det helt fel så bor de flesta i Götaland, och det borde man nog ha med i beräkningarna. Det bästa vore nog en intresseanmälan så man ser lite hur det ser ut med boendet. Bara spånar.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted February 26, 2003 Share Posted February 26, 2003 Hudiksvall är väl det mest mitten har jag hört =). Men Sundsvall är väl den största staden närmast mitten. Själv bor jag i Uppsala, jag skulle uppskatta att det var i STHLM, då det är lättast att få förbindelser dit, eller är det många från Kiruna som är intresserade? =). /A. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted February 27, 2003 Share Posted February 27, 2003 Jo, och jag hade uppskattat Linköping ;) Om vi utgår från att majoriteten bor i södra Sverige så är väl inte Jönköping eller Växjö helt fel. Okej, Småland är inte så jättekul att köra bil igenom, men annars ligger det väl rätt bra till. Plus att då är det enklare för våra kära skapare av Voodoo Film att komma dit :p Men än en gång, en intresseanmälan är nog vägen vi skall gå. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted February 28, 2003 Author Share Posted February 28, 2003 Ja möjligtvis södra Sverige då, men som Mandork säger: det beror på intresset. Frågan är hur man når så många som möjligt här med en intresseanmälan. Pace som är hövdingen här kanske har en idé? ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted February 28, 2003 Share Posted February 28, 2003 Om ni vill anordna någon filmträff så kan det vara en idé att lägga den i anslutning till någon filmfestival eller dylikt så man slipper åka tvärs över Sverige "bara" för att träffas. Någon form av aktivitet måste man göra, annars kan det bli en dyr fika eller liknande. * 24 timmars-filmjakt, spela in en film i grupp under dygnets alla timmar. * Gå ut gemensamt på nåt café/pub efter en filmfestival. * Anordna någon filmhelg med dylika aktiviteter tillsammans med något resurscentrum (= sponsorer & bollplank). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted February 28, 2003 Author Share Posted February 28, 2003 Ja jag har också tänkt på det. Jag vet ju inte vad folk pysslar med i övrigt, men för en hel del kanske sommaren passar ganska bra. Hur som helst, säg att man träffas fredag-söndag så finns det en hel del som man kan hitta på om man sätter sig ner och planerar ordentligt. Organisationen blir det nog inga problem med om vi bara får in tillräckligt med intresserade. :) Jag kan för övrigt skissa på idéer i helgen. Nej jag har inget liv, jag sitter hemma och är sjuk. :bire 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UngeherrPeter Posted March 2, 2003 Share Posted March 2, 2003 Jag håller med PACE, att endast dricka kaffe leder ju inte så långt, men om man däremot får göra lite film med andra intreserade med andra erfarenheter så blir man på lite gott hummör. Så måste det gå till. Tänker mig att det nog finns en och annan kamera, lampa eller mik i vrårna hos forumdeltagarna och om folk tar med sig vad de har så kan ju ett 24 timmars race vara en kul pryl. Resurscentrum är nog också bra om det är någon som kan skaffa en sådan kontakt. Flaggan i topp, håll i hatten 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted March 2, 2003 Author Share Posted March 2, 2003 Ja 24h race verkar kul, det håller jag med om. Men personligen tycker jag att det krävs ytterligare lite mer. Man kan antingen inleda eller avsluta, helst avsluta då, med ett filmrace. Innan dess bör man ha chansen att lära känna folk på ett mindre pretantiöst sätt t ex bara genom att hålla levande forum och ha filmmaraton (redan gjorda filmer naturligtvis). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted March 2, 2003 Share Posted March 2, 2003 jag är iaf på, på det mesta om det passar med tid och plats. Alltid roligt att träffa nya (delvis) likasinnade människor. Om vi ska filma något ihop så har jag tyvärr inte mycket att bidra med, mest amatörgrejor och jag antar att de allra flesta har bättre saker än jag, men har iaf en havlhyfsad mic med kabel som går att använda. /A. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted March 4, 2003 Author Share Posted March 4, 2003 Nej jag tycker inte det ska vara någon slags press på att man ska kunna mest eller liknande. Jag har egen erfarenhet att det kan skrämma bort en hel del som är intresserade men inte har så gedigna erfarenheter. Alla kan alltid bidra med något om de bara vill. :) Frågan är fortfarande hur vi ska kunna få in mer "officiella" intresseanmälningar, för utan dem är det svårt att gå vidare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kayamon Posted March 4, 2003 Share Posted March 4, 2003 Låter ju som en finfin idé. Känns som om man bara behöver spika tid och plats. Hoppas verkligen att det blir av :) Dock kanske inte Sundsvall ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted March 6, 2003 Share Posted March 6, 2003 Hur går det verkar dött här... =P =). Jag föreslår Stockholm, det är lättast att ta sig till (det går tåg och buss från överallt =P), hur många är för och hur många är emot Stockholm? /A. PS. Om inte annat, kan vi träffas hemma hos mig, fast jag har inte plats för allt för många, men det verkar inte vara alltför många som är intresserade heller... jag har plats för kanske 8 st om vi ska se film typ, sen har jag ett ganska stort dvd-lager och en widescreen tv... tyvärr inget biosurround ännu... =D DS. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted March 12, 2003 Author Share Posted March 12, 2003 Sthlm är väl ok...men det är två lite tråkiga saker med det, och det är det att det i alla fall verkar som många bor söderut så varför inte lite längre ner i landet? Och för det andra vore det kul om det hände saker utanför Sthlm också. Men det är ju bara för att jag är göteborgare. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scholss Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 Ser ut som det var ett tag sedan någon skrev in här. Blev det någon träff lr?? Tycker det annars låter som en bra ide att träffas. Jag tycker att Enköping är en perfekt stad att träffas i, staden kallas ju ändå Sveriges närmaste stad och borde vara nära för många. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 Låter som en bra grej. Själv bor jag nästan i sthlm. Men en liten bit är inga problem för min del. Alltid kul att träffa flera eldsjälar inom film. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 Det här verkar gå åt helvete om ingen tar tag i det 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 Varför inte träffas på novemberestivalen? Halva forumet är ju typ där då. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruzito Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 Tänkte bara säga att jag givetvis är på om det blir nåt. Beror givetvis när och var, men det borde gå och lösa på nåt sätt. Vore hursomhelst riktigt kul. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
collo Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 det låter superkul det här ju!.. 24h race eller andra kuliga aktiviteter är en riktigt bra idé! men ja har hört att göteborg ligger i mitten av sverige :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruzito Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 Collo: Jo, precis :) och jag bar hört att 99,9% av forumets medlemmar bor i Västerås. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts