Gå till innehåll

Träffas IRL?


Moiraine

Recommended Posts

Eftersom vi inte är eniga var träffen i sådanafall skulle äga rum vore det väl bäst att rösta? I annat fall får man väl anpassa sig efter personen som anordnar det hela och ha det där han/hon bor.

 

Synd att forumet inte har en omröstningsfunktion. Hur löser vi röstningen? Enkilda inlägg blir jobbigt men det kanske är enda sättet.

 

Själv skulle jag enbart "orka" engagera mig i detta om det äger rum i Stockholm. Lite svårt för mig som 16-åring att förflytta mig i Sverige. Ont om tid och pengar.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Utmärkt ide lilla_farbrorn :)

 

Jag föredrar också helst att det äger rum i stockholm, men en omröstning är ju absolut mest rättvist. Efterso det inte finns någon omröstningsfunktion skulle vi kunna skapa en tråd någonstans där man röstar och sedan kan man ta bort tråden...eller blir Pace sur då? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste hålla fast vid att flera sorters träffar ska kunna anordnas på olika platser. Själv har jag t ex missat allt från Drömfabriken till alla möjliga grejer runt Gärdet i Sthlm eftersom jag bor i Gbg och har begränsat med pengar. Men som sagt, det måste inte handla om samma saker.

 

En utomhusvisning på Gärdet, Sthlm kanske. Filmmaraton i Gbg och fika i Sundsvall. ;) Nej men jag hoppas ni fattar vad jag menar. Alla kommer ändå aldrig bli nöjda och särskilt inte om vi röstar fram t ex Sthlm eller Gbg, och även om jag som göteborgare naturligtvis ser mer aktiviteter häromkring så menar jag att det finns plats för fler än bara ett slutgiltigt och suveränt beslut. Några kan koncentrera sig på att anordna något i Sthlm och några i Gbg...så länge de inte krockar (får då står vi nog inför ett mindre krig) så är väl allt frid och fröjd.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

[citat=Moiraine]Har ingen aning om hur stort intresset är, men personligen tycker jag att det skulle vara kul och intressant att ordna någon slags IRL träff med folk på den här sidan. Särskilt de som är väldigt aktiva på trådarna.

 

Skulle hemskt gärna ordna med det hela, som det finns intresse dvs.

:i[/citat]

 

Alla som gillar att arbeta med super8-film kan komma hem till mig så kan vi titta på våra filmer och dregla.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Jag tycker också att flera avengemang på flera ställen vore bra. För mig vore det jätteroligt att få agera lite om det blir något filmskapande. Helst lite i uppe-sverige, i avsaknad av bil. Sthlm har man iof. släktingar i så då kanske man kunde klaffa det med någon släktträff eller annat firande då man åker ner med familjen i alla fall, om man har tur... Men det vore som sagt en kul grejj.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

malmö? Hur blir det för oss uppe i norr då?=) själv så bor jag i umeå..

jag tycker verkligen att det är en kanon idé med att ha en filmträff!

skulle man inte kunna göra som så att voodoofilm fixar en egen liten filmfestival, med olika regioner...alltså tänkte ungefär såhär:

En filmfestival för typ Norrland, en för Götaland och en för Svealand, åsså väljer en jury ut ett par filmer från varje region sen så har man en final i typ sthlm eller så...

jag tycker det skulle vara en bra idé, men det är ju kanske för att det var jag som skrev det nu...=)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Jamen se till att fixa en i sthlm nu då :)[/citat]

 

Bra intiativ Lasse :P. Kanske det lataste inlägget hittils.... en vaddå till exempel?

 

Tyvärr så funkar det inte att enbart snacka fram en gemensam aktivitet. Skulle vara bra om vi kunde enas om något, istället för att komma med egna förslag eller (som jag..erhm..) kritisera andras inlägg.

 

Alla kan inte bli helt mnöjda. hellre en kompromiss än inget alls.

 

Så vad säger ni? ska vi köra på filmfestivalen eller?

 

Amatörfilm stockhlm kan nog ansvara för den delen av festivalen som är i stockholm. Ung film kan ju hjälpa till (eller?), och säkert filmstockholm. Och alla andra som vill förstås.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...