Gå till innehåll

Mest underskattade skådisen?


_nemo_

Recommended Posts

Jag har inga problem med att han just ser bra ut egentligen, bara det att han ser för gullig ut. Jag menar min favorit skådis alla kategorier är Johnny Depp och han är ju inte precis ful ;)

Mina argument håller bra för min del, jag tar han inte på allvar, jag skämdes när han var tuff i "gangs of new york". En skådis för mig ska ha en speciell blick i ögonen och ha en mäktig röst, Leonardo låter som en fjant, och det har inget med avundsjuka att göra :)

 

Ps. Att folk säger att Leo spelade bättre än Hoffman i Rainman låter som ett skämt........Hans rolltolkning i den filmen går inte beskriva i ord hur bra den är.

Sean Penn i I am Sam, Tom Hanks i Forrest Gump är andra som spelade sina roller bättre än vad Leo gjorde.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Jag har inga problem med att han just ser bra ut egentligen, bara det att han ser för gullig ut. Jag menar min favorit skådis alla kategorier är Johnny Depp och han är ju inte precis ful ;)

Mina argument håller bra för min del, jag tar han inte på allvar, jag skämdes när han var tuff i "gangs of new york". En skådis för mig ska ha en speciell blick i ögonen och ha en mäktig röst, Leonardo låter som en fjant, och det har inget med avundsjuka att göra :)

 

Ps. Att folk säger att Leo spelade bättre än Hoffman i Rainman låter som ett skämt........Hans rolltolkning i den filmen går inte beskriva i ord hur bra den är.

Sean Penn i I am Sam, Tom Hanks i Forrest Gump är andra som spelade sina roller bättre än vad Leo gjorde.[/citat]

 

 

Att du ogillar honom kan jag inte göra något åt =)

 

Många (DEM FLESTA) trodde Leo var utvecklingstörd på riktigt. Kom som en chock när dem fick reda på att han var en "vanlig" skådespelare. Jag tycker Hoffman gör en jättebra rolltolkning i Rain Man men inte i Leo´s klass. Tom hanks roll var jättebra, och jag ser den LITE LITE LITE bakom Leos.

 

Mina åsikter =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Kom att tänka på Rade Serbedzija (eller "Sherbedgia" som han heter i utlandet), efter att ha sett fredagens Den grymmaste dagen. Om han är direkt underskattad vet jag ej, dock är han relativt okänd utanför sydeuropa men verkar vara en rätt bra skådespelare av hans tidigare insatser att döma. Har gjort en hel del utanför hemlandet - därbland Eyes Wide Shut, Snatch och senast bl a Batman Begins som "Homeless Man" (?).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jonathan]Fast en skådespelare som verkligen förtjänar mer beröm är ju Steve Buscemi, han måste vara en av dom coolaste skådespelarna. Ändå får han bara biroller, visst dykerr upp i väldigt många filmer men det är fortfarande bara biroller.[/citat]

 

Är ju delvis det som gör honom så häftig och han hade ju faktiskt en ganska stor roll i Ghost World om jag inte missminner mig helt (även om den kanske inte heller går att kalla huvudroll).

 

För övrigt håller jag med fullständigt om Bruce Campbell och Christopher Walken.

 

Och för att bidra med något själv så säger jag: Brandon Lee

Länk till kommentar
Share on other sites

Jeff Bridges har man inte sett så mkt av på seanare tiden.

Han var ju fan coolast i The Big Lebowski. Också närvarande i den filmeen var ju John Goodman så man inte heller sett så mkt av. :(

 

Sen tycker jag också, som andra nämt, att Gary Oldman och Christopher Walken ska få mer Creds........Dom ligger iaf på min lista av favoritskådisar. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gah, Sean Penn är helt otrolig i I am Sam:)

 

Läste i början att nån nämnde Bubba Ho-Tep, det är rättkul för jag såg den för första gången för ett par timmar sedan och jag blev glatt överasskad. Bruce är ju självklart lika cool som vanligt men allting annat var också bra, att storyn är hel knäpp spelar ingen roll det tänker man inte på när man kommit in i filmen. Galet undehållande, kändes som en halvtimma, jag ville inte att den skulle sluta. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Orkar ej läsa igenom hela tråden men för mig är det tragiskt att Fred Ward och Chloe Sevigny inte får mer uppmärksamhet än de får.

 

Filmtips Fred: Rätta virket, Spelaren, Remo obeväpnad med farlig

 

Filmtips Chloe: Kids, Boys dont crie, Last days of disco, Palmetto

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite tråkigt att denna tråd dött av så jag kastar väl in ett inlägg med en skådis jag kom att tänka på:

 

Chevy Chase

 

Såg "Fletch" och första "Päron till farsa"-filmen för ett tag sedan....han är helt klart en av de bästa komiker som finns.....

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...