Gå till innehåll

Mest underskattade skådisen?


_nemo_

Recommended Posts

[citat=Christian van Caine]Hm, tycker väl iof inte att Cable Guy gör att intresset ökar från min sida, tyckte verkligen inte om den på nåt sätt.

Däremot Zoolander tyckte jag var kul![/citat]

 

Men komigen, är inte kareoke scenen hur grym som helst?

 

btw Jefferson Airplane e grymma.

Länk till kommentar
Share on other sites

The Cable Guy är verkligen en av 90-talets klassiska komedier. Finns en del helt jvla hysteriska scener från den filmen.

 

Scenen när de sitter på The Medival Times å käkar och de ropar ut att just dom har blivit utvalda att kämpa mot varandra är fan oslagbart- Jim Carreys min just i det ögonblicket samtidigt som man sekunden senare förstår att han har gjort upp de från början är helt oslagbart. Så ja säger det igen, Jim Carrey är underskattad.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=prinsviktor]The Cable Guy är verkligen en av 90-talets klassiska komedier. Finns en del helt jvla hysteriska scener från den filmen.

 

Scenen när de sitter på The Medival Times å käkar och de ropar ut att just dom har blivit utvalda att kämpa mot varandra är fan oslagbart- Jim Carreys min just i det ögonblicket samtidigt som man sekunden senare förstår att han har gjort upp de från början är helt oslagbart. Så ja säger det igen, Jim Carrey är underskattad.[/citat]

 

För att ha varit en megastjärna i flera år och tjänar flera 100 miljoner per film. Är omtyckt av kritiker, och har 1000000-tals fans över världen vill ja knappast kalla honom underskattad.......Han är grymt bra, en riktig talang, men han kan väl ändå inte kallas underskattad, inte idag iaf.....

Länk till kommentar
Share on other sites

"

För att ha varit en megastjärna i flera år och tjänar flera 100 miljoner per film. Är omtyckt av kritiker, och har 1000000-tals fans över världen vill ja knappast kalla honom underskattad.......Han är grymt bra, en riktig talang, men han kan väl ändå inte kallas underskattad, inte idag iaf....."

 

 

Ja, och många prisjurymedlemmar skulle inte ta i filmer med honom med tång.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Daniel Hållquist]Vem är Bruce Campbell?[/citat]

 

Om du är ärlig och inte vet det.....ja....då är det ännu ett bevis på att han e den mest underskattade av de alla........om du kollar på min bild.....DET är Bruce Campbell, känd från Evil Dead filmerna framför allt...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Muserink]Bela Lugosi[/citat]

 

Misstolka mig inte nu, jag är VÄLDIGT förtjust i alla hans filmer, från Dracula till Glenn And Glenda för att sen avslutas med plan 9, men speciellt underskattad kan man väl inte kalla honom?

När de flesta snackar Dracula, så är det ju trots allt Lugosi de flesta talar om, undantaget dom som syftar på Christoffer Lee givetvis :-)

 

Hm, coming to think of it....han har gjort väldigt många bra roller förutom Dracula, men endå är det nästan bara som Drac han omnämns.... (eller gengångare;))

Det skulle iof kunna göra honom smått underskattad!

Jäjä, intressant tråd, det här!

Länk till kommentar
Share on other sites

Dakota Fanning.........Kanske inte anses vara underskattad iofs.....men många säger att hon är väldigt duktig för att vara barnskådis, och DET är att underskatta henne. Hon är enligt mig redan bland de bästa. Hon är otrolig helt enkelt......kolla henne i "I am Sam" t.ex. tjejen var bara 7 år där. Och i man on fire, grym........och scenen från nya tv spoten från "war of the Worlds".

Länk till kommentar
Share on other sites

Jean Reno är bäst!

 

Andra mycket bra birollsskådisar som i vissa avseenden är underskattade:

 

William H. Macy

Philip Seymour Hoffman

och till viss grad John C. Reilly

 

den sistnämnda fick dock en hel del uppmärksamhet 2002 då han var med i både Chicago och Gangs of New York. Min favoritprestation är dock den han gör i Magnolia.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Hwagang]Chow Yun-Fat

-actionskådis som kan göra HELT andra grejjer...

 

Michelle Yeoh

-tillsammans med ovanstående i Crouching tiger....mmm

[/citat]

 

Oh ja! Och så vackra människor dessutom! Vackra och underbara att se agera! Tummen upp! ...speciellt för Chow Yun-Fat... vilken karl :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Skådisar jag tycker är underskattade:

 

+John Leguizamo. Grymi i Casualties of War med bl.a Michael J Fox & Sean Penn.

+Roy Schneider. Kalas bra som sheriffen i JAWS (hajen).

+Alexander Skarsgård. Hur cool som helst i Hundtricket.

+DJ Qualls. Road Trip, The New guy,

+Seann William Scott aka Stifler i American Pie

+Jack Black. Klart den coolaste skådisen i hollywood i dags läget.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Jean Reno!!! Jag kan inte beskriva hur mycket jag älskade hans rollprestation i Visitors! Garvade läppen ur led :-D

 

....men är han speciellt underskattad?[/citat]

-nej...de kanske han inte är...men han nämns inte annars...

-förresten...hur många kommer ihåg den pappiga "Godzilla"...jag kommer ihåg den bara för Jean Reno...han är den enda anledningen att se den filmen!

Länk till kommentar
Share on other sites

"+Alexander Skarsgård. Hur cool som helst i Hundtricket."

 

Eh.. VA?! Alexander Skarsgård är ju typ den sämsta skådisen vi har i Sverige.. Han toppar vår kalkonlista!

 

"+Jack Black. Klart den coolaste skådisen i hollywood i dags läget."

 

Jack Black är en underskattad sångare, han har en grym röst men som skådis kan han bara spela "sig själv".. Han är skitcool men inte mycket att underskatta där inte..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=erik_m]

William H. Macy

[/citat]

 

Kan inte hålla med mer. Macy är grym!=)

Två andra som, troligtvis, inte många vet vilka de är:

Dean och Scott Winters!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Två bröder som är med i min absoluta favorit tv-serie: OZ!

Dom spelar där Ryan och Cyril O´Reily

 

En annan också: Forrest Whitaker!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...