Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som det ser ut på tråden är Bruce Campbell den som folk tycker ska få mer kred(eller hur man säger). Måste hålla med, han är så go i sinna roller.

Är är några fler:

Mickey Rourke

Bruce Campbell (som jag sa innan)

Gary Oldman

Christopher Walken

Ron Perlman

Jonny Depp

Posted

Även om Ricky Gervais fick priset som bästa skådespelar prestation i en serie så vill jag ändå understryka vilket jävla skådespelar geni han är...

Posted

jag måste säga Clive Owen. Grabben började sin karriär på dataspel, om jag inte mistar mig, var det på Privateer...

Hursomhelst, anser jag att han är nog den mest underskattade, dessutom så lever han upp till bevis, som Dwight i Sin City...

Posted

[citat=Eiik][citat=Anna_Dea]Leonardo Dicaprio[/citat]

Är han underskattad? Håller inte med.[/citat]

Killen har missat en oscar två gånger. Hur han kunna missa den för Gilbert Grape är ganska oförståligt, men för The Aviator förstår man för konkurrensen (Jamie foxx)

Enligt mig är det nu folk börjar få upp ögonen för honom. Före Catch me if you can, och Gangs of new york så red han på titanic-syndromet. Iof var inte dem 2 filmerna inte hans bättre roller.

Posted

[citat=Anna_Dea][citat=Eiik][citat=Anna_Dea]Leonardo Dicaprio[/citat]

Är han underskattad? Håller inte med.[/citat]

Killen har missat en oscar två gånger. Hur han kunna missa den för Gilbert Grape är ganska oförståligt, men för The Aviator förstår man för konkurrensen (Jamie foxx)

Enligt mig är det nu folk börjar få upp ögonen för honom. Före Catch me if you can, och Gangs of new york så red han på titanic-syndromet. Iof var inte dem 2 filmerna inte hans bättre roller.[/citat]

Okej. Håller med dig om "What's Eating Gilbert Grape", men har inte tittat på The Aviator. Men nominerad har han varit och att säga att han är underskattad för han inte får någon oscar är lite svagt. Han får ju media och folkets uppskattning. Det finns många bra skådisar som bara får folkets uppskattning men ingen media uppskattning och dett kallar jag att vara underskattad. Att inte få den status som skådisen ska ha.

Men mer jag tänker på han så kommer jag på andra filmer som han är bra i, men underskattad tycker jag han inte är (med det menar jag att när en film kommer med han i så får den mycket "media" på sig och det är mycket om han. Man vet att han är en stjärna och vad man får när han är med). Men en film som jag såg du inte sa någonting om är "The Basketball Diaries".

Posted

Har ni sett Leonard DiCaprio i "En främling i familjen" med bl a Robert DeNiro. Han är inget skämt, Leo - vill säga. Han är ingen favorit, men bra skådis är han i alla fall.

Posted

Tycker inte man ska ranka skåderspelar insatser efter oscars nomineringar.

Med tanke på att filmbolagen betalar stora summor för att just deras filmer ska få oscars så innebär det att stora kommersiella filmer alltid får massvis med oscars. ¨

Oscarsgalan är inte särskilt rättvis o gynnar storproduktionerna

kolla bara in sagan om ringen.. hur mycket oscar fick inte dom

Posted

[citat=Jeopardyjack]Tycker inte man ska ranka skåderspelar insatser efter oscars nomineringar.

Med tanke på att filmbolagen betalar stora summor för att just deras filmer ska få oscars så innebär det att stora kommersiella filmer alltid får massvis med oscars. ¨

kolla bara in sagan om ringen.. hur mycket oscar fick inte dom[/citat]

Det är vad jag försökt övertyga alla tokstollar om, men nej då - jag har fel! SAGAN OM RINGEN är komersiell för komersialitetens skull!

Posted

[citat=Jeopardyjack]

kolla bara in sagan om ringen.. hur mycket oscar fick inte dom[/citat]

Vet inte om jag är villig att hålla med.......

Hade det vart som du säger så hade ju t.ex The matrix, spiderman, harry potter, starwars, pirates of the caribbean osv osv, vunnit supermånga oscars, så är inte fallet. Dom brukar oftast vinna "små" priser som t.ex för specialeffekter och ljud och detta är ju inte konstigt eftersom dom har stor budget så har de råd med de bästa animatörerna osv. Kolla på senaste galan, Million dollar baby är ju knappast en storproduktion jämfört med The Aviator....Och om man ska ta Sagan om ringen som exempel, eller varför inte Gladiator, här har vi stora produktioner, men de är ju bra för det, båda har fått varmt mottagande både från kritiker och publik, så varför skulle de inte kunna vinna pris för bästa film? Enligt mig är det en skam att inte Elijah Wood och Sean Astin fick åtminstone en nominering för sina roller i LOTR.

Nä, kom med lite bra argument för ditt påstående så kanske jag ändrar uppfattning. Det jag kan säga prioriteras är amerikanska filmer, that's it.

Sen beror ju allt på vad du menar med storproduktioner också.....

Posted

[citat=trancedanne]Diacaprio är ingen favorit men han är en JÄVLIGT bra skådis, om inte den bäste.[/citat]

Tssss....Di Caprio är en skådis som jag i stort sett avskyr.

Han spelade utvecklingsstörd bra, men många har gjort det bättre.

Han är alldeles för "gullig/fin" för att tas på allvar, han ser ut som en bebis, och han har en riktigt mjäkig och töntig röst.

Posted

[citat=_nemo_][citat=trancedanne]Diacaprio är ingen favorit men han är en JÄVLIGT bra skådis, om inte den bäste.[/citat]

Tssss....Di Caprio är en skådis som jag i stort sett avskyr.

Han spelade utvecklingsstörd bra, men många har gjort det bättre.

Han är alldeles för "gullig/fin" för att tas på allvar, han ser ut som en bebis, och han har en riktigt mjäkig och töntig röst.[/citat]

Många har gjort det bättre? Kan du ge exempel på nårga du tror skulle spela bättre och varför? Om man kollar på IMDB forumet så är det en del som tycker Dicaprio gjorde bättre ifrån sig än hoffman i Rain Man.

Visst har en ganska fin utsida men har en stor talang också. Killen har inte ens tagit en enda drama lektion i sitt liv. Så han är självlärd, och har kommit så här långt.

Sen dem argument du tog upp tyder på avundsjuka, men jag tror du är lite mer vuxen än så för att vara det.