MnD Posted August 11, 2010 Posted August 11, 2010 Vilka utav er ska börja eller fortsätta plugga film i år? Jag vet inte om det är så, men jag har fått känslan att det är väldigt dålig kontakt mellan filmskolorna/filmutbildningarna i Sverige. Lite att man tävlar om vem som lyckas få ut bästa eleverna/filmerna (tex genom filmfestival priset osv). Om det är så tycker jag att det är riktigt synd. För just inom film är det så viktigt att knyta kontakter, hitta personer man klickar med och inspirera varandra. Alla ni som kommit in på utbildningar 2010, gratulerar och lycka till! Ni som inte kom in i år, fortsätt sök och kämpa, det kommer ändå gå bra med eller utan filmutbildning. Ni som pluggar eller pluggat filmutbildning redan får gärna komma med lite kommentarer, vad ni upplevde som bra och dåligt. 0 Quote
Pitviper Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Hamnade också på Molkom så vi ses på tisdag:) 0 Quote
auric Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 film & tv på Sturegymnasiet i Halmstad för 3e och sista året 0 Quote
Kissemiss Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Blir lite filmvetenskap nu efter 2 år i Molkom :) men bara en termin. Får se vad det blir i efter nästa sommar. 0 Quote
MnD Posted August 13, 2010 Author Posted August 13, 2010 Blir lite filmvetenskap nu efter 2 år i Molkom :) men bara en termin. Får se vad det blir i efter nästa sommar. Är du nöjd med dina två år i Molkom? Känner du att du fått ut mycket senaste två åren? 0 Quote
John Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Hej :) går inte i Sverige, men går nu in på mitt andra år I England, där jag pluggar en BA i Film production med inriktning Regi, på AUCB också känd som Bournemouth film school. Kan inte riktigt vaa på hur det är med konkurens i Sverige, men jag misstänker att det är liknande överalt, eftersom film är en sån hård branch så blir det mycket så, både mellan skolor och i branchen, tyvärr. 0 Quote
daarco Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Börjar på "Film och Litteratur" nästa vecka i Gävle Högskola, vet inte om det är lika märkvärdigt som er andra. Hoppas jag träffar massor av filmintresserade människor : ) Polarn kom in på Creativ Programmering, så nu jäklar ska det filmas i alla fall. 0 Quote
nson Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Blev antagen till Filmvetenskap i Göteborg, så det ser ut som att det blir Göteborg för mig. Eftersom jag kom in i Göteborg så blev jag automatiskt struken ifrån Rörlig Bild i Falun, så jag fick göra en sen ansökan dit och har jag tur så kommer jag in där, och då blir det Falun :) 0 Quote
Kissemiss Posted August 16, 2010 Posted August 16, 2010 Är du nöjd med dina två år i Molkom? Känner du att du fått ut mycket senaste två åren? Absolut :) ingen tvekan om det! 0 Quote
Sarista Posted August 16, 2010 Posted August 16, 2010 håller precis på att göra färdigt min producentutbildning.. i höst blir det bara lite filmvetenskap :) 0 Quote
pld Posted August 16, 2010 Posted August 16, 2010 Blev antagen till Filmvetenskap i Göteborg, så det ser ut som att det blir Göteborg för mig. Eftersom jag kom in i Göteborg så blev jag automatiskt struken ifrån Rörlig Bild i Falun, så jag fick göra en sen ansökan dit och har jag tur så kommer jag in där, och då blir det Falun :) Har också sökt till Rörlig Bild i Falun men kom inte in. Står som reserv 1 :( 0 Quote
kurre Posted August 18, 2010 Posted August 18, 2010 Sökte rörlig bild i falun men kom inte in. hade varit perfekt om jag hade gjort det med tanke på att jag bor i falun :P 0 Quote
nson Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Har också sökt till Rörlig Bild i Falun men kom inte in. Står som reserv 1 :( Usch fyfan :/ Jag var runt reserv 20 efter första antagningen. Men sen blev jag ju som sagt automatiskt struken :( Men står du reserv 1 så finns det ju stor risk att du kommer in ändå. Folk hoppar ju av och vissa kommer inte på uppropet. Edit: Vad ligger ditt meritvärde på? Gjorde du högskoleprov? 0 Quote
pld Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Usch fyfan :/ Jag var runt reserv 20 efter första antagningen. Men sen blev jag ju som sagt automatiskt struken :( Men står du reserv 1 så finns det ju stor risk att du kommer in ändå. Folk hoppar ju av och vissa kommer inte på uppropet. Edit: Vad ligger ditt meritvärde på? Gjorde du högskoleprov? Tror jag var reserv 4 eller 8 efter första antagningen. Tror mitt meritvärde var något på 11 eller 12. Högskoleprovet gjorde jag inte, tror inte jag skulle klara det. Skulle vara typiskt om man får veta på måndag att man har kommit in på Falun nu när man har skaffat boende och förberett sig för att studera i Eksjö. 0 Quote
nson Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Edit4: Medieproduktion - Manus och berättande i rörlig bild :) 0 Quote
Isabella Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Jag studerar Film& Tv på en liten men professionell konstskola i Finland. Svensk språkig. Andra året nu 0 Quote
Animarkus Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Blir troligtvis grundkursen i filmvetenskap på Stockholms universitet i vår. Någon blivande kurskamrat här måntro? =) 0 Quote
Zebben Posted December 24, 2010 Posted December 24, 2010 Läser Computer Graphics Design på YH-Göteborg, är väl ingen direkt filmutbildning men vi ska lära oss After Effects, animation och liknande så det blir en del filmskapande ändå! :) so far so good 0 Quote
Mattihp Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 Tar examen från Medieproduktion rörlig bild i Falun om någon vecka :P Så om ni behöver låna kurslitteratur eller så... Bor mitt emot mediahuset där lektioner hålls.. 0 Quote
Recommended Posts