johancederholm Postad 21 maj 2010 Postad 21 maj 2010 Hejsan, jag och tre andra studenter har gjort en film som examensarbete. Kolla gärna in trailern på godtycklig sajt: Bakom kulisserna bilder: Wallpaper för den som är intresserad: http://johancederholm.deviantart.com/#/d2q40nw EDIT: Nu kan ni se hela kortfilmen (28min): 0 Citera
cutecats Postad 21 maj 2010 Postad 21 maj 2010 Fan va snyggt! sista scenen är helt perfekt :D jag tycker däremot att ni borde klippa bort klippet som börjar vid 0.37 :/ förstör stämningen lite att få se dom maskerade männen vara "normala". annars jätte bra allt! även hemsidan va stilren och snygg :) 0 Citera
johancederholm Postad 22 maj 2010 Författare Postad 22 maj 2010 Fan va snyggt! sista scenen är helt perfekt :D jag tycker däremot att ni borde klippa bort klippet som börjar vid 0.37 :/ förstör stämningen lite att få se dom maskerade männen vara "normala". annars jätte bra allt! även hemsidan va stilren och snygg :) Tack så mycket för de fina orden! Att deras ansikte avslöjas har jag faktiskt aldrig tänkt på, bra påpekat! 0 Citera
bassbucket Postad 22 maj 2010 Postad 22 maj 2010 Det ser lovande ut! Säg gärna till när hela filmen finns ute. Tror förresten det var ett stavfel med i synopsis på hemsidan... 0 Citera
Magnuz Postad 22 maj 2010 Postad 22 maj 2010 Vad använde ni för utrustning? Kamera t.ex.? För övrigt tyckte jag att det var skit snyggt! Skulle gärna vilja se hela. 0 Citera
johancederholm Postad 23 maj 2010 Författare Postad 23 maj 2010 Det ser lovande ut! Säg gärna till när hela filmen finns ute. Tror förresten det var ett stavfel med i synopsis på hemsidan... Tackar, det ska vara fixat nu! 0 Citera
johancederholm Postad 23 maj 2010 Författare Postad 23 maj 2010 Vad använde ni för utrustning? Kamera t.ex.? För övrigt tyckte jag att det var skit snyggt! Skulle gärna vilja se hela. Tack så mycket för de fina orden. Vi använde en Canon Legria HF S11 med Handy35 35mm-adapter. På ljudsidan använde vi tascam hd-p2, sennheiser*MKH 416-P48U3 samt akg c 451 b. 0 Citera
J.Anderberg Postad 23 maj 2010 Postad 23 maj 2010 YEAH! Fan va snyggt. Känner igen konceptet såklart, men ni värkar ändå ha lite annorlunda twister här och var. Hur lång är själva filmen, och när och var kommer man kunna se den och hade ni någon budget? 0 Citera
Tomtebo Postad 24 maj 2010 Postad 24 maj 2010 Snyggt, älskar sådan här koncept, mer udda osv :) keep it up! 0 Citera
johancederholm Postad 25 maj 2010 Författare Postad 25 maj 2010 YEAH! Fan va snyggt. Känner igen konceptet såklart, men ni värkar ändå ha lite annorlunda twister här och var. Hur lång är själva filmen, och när och var kommer man kunna se den och hade ni någon budget? hehe tackar å bockar! Filmen är cirkus 27 minuter lång, vi fick 3000kr i bidrag från Reaktor Sydost som vi använde till rekvisita men la ut en del pengar ur egen ficka också. Vi sonderar terrängen efter möjliga filmfestivaler och liknande för tillfället... 0 Citera
johancederholm Postad 25 maj 2010 Författare Postad 25 maj 2010 Snyggt, älskar sådan här koncept, mer udda osv :) keep it up! Tack som fan :D 0 Citera
Film smurfen Postad 29 maj 2010 Postad 29 maj 2010 Grymt som tusan! :) Hur inredde ni fängelset? Är det inspelat på nåt gammalt oanvändbart fängelse eller har ni lagt en del kraft på scenografin? :) 0 Citera
Sommarkatze Postad 30 maj 2010 Postad 30 maj 2010 Jäklar vad snyggt! Detta vill jag gärna se hela resultatet på! Säger som andra. Behåll mystiken med vakterna , att man inte ser dem som mänskliga . ^^ Jag måste också få såga, Jäklar vilka miljöer! Matsalen är helt underbar att se på! Mkt imponerad på den delen! 0 Citera
johancederholm Postad 31 maj 2010 Författare Postad 31 maj 2010 Grymt som tusan! :) Hur inredde ni fängelset? Är det inspelat på nåt gammalt oanvändbart fängelse eller har ni lagt en del kraft på scenografin? :) Tackar! Vi har spelat in det mesta på en gammal skrivmaskinsfabrik, matsalen är filmad på en gammal mattfabrik. :) Jäklar vad snyggt! Detta vill jag gärna se hela resultatet på! Säger som andra. Behåll mystiken med vakterna , att man inte ser dem som mänskliga . ^^ Jag måste också få såga, Jäklar vilka miljöer! Matsalen är helt underbar att se på! Mkt imponerad på den delen! Tack för de fina orden. Vi sökte länge efter inspelningsplatser och i slutändan hittade vi några som vi föll för! :) 0 Citera
Mega99 Postad 7 juni 2010 Postad 7 juni 2010 Jag störde mig lite på den stillastående kameran utgenom halva trailern, men blev glad när jag skippade framåt en bit och såg att det rörde på sig mer under andra halvan. Annat än det finns det ju inte mycket att säga, ser Väldigt intressant ut. (Y) 0 Citera
johancederholm Postad 13 juni 2010 Författare Postad 13 juni 2010 Jag störde mig lite på den stillastående kameran utgenom halva trailern, men blev glad när jag skippade framåt en bit och såg att det rörde på sig mer under andra halvan. Annat än det finns det ju inte mycket att säga, ser Väldigt intressant ut. (Y) Tackar för kommentaren! Jo det är mycket stilla kamera i första halvan för att övergå till en mer och mer rörlig under filmens andra hälft. 0 Citera
johancederholm Postad 30 mars 2011 Författare Postad 30 mars 2011 Hej allihop! Var ett tag sen sist, men nu ligger äntligen filmen ute för alla att se, ta gärna en titt å kommentera :) Trailer: Bakom kulisserna video: Bakom kulisserna foto: http://www.recurrens.com 0 Citera
tomgrejs Postad 30 mars 2011 Postad 30 mars 2011 Grym trailer. Väldigt spännande. Lite tråkigt med de vanliga moderna kontorsborden i matsalen och att alla skådepelare är i samma ålder. Förstör illusionen lite. Men jag förstår er begränsade budget. Sista scenen var schysst. 0 Citera
johancederholm Postad 31 mars 2011 Författare Postad 31 mars 2011 Grym trailer. Väldigt spännande. Lite tråkigt med de vanliga moderna kontorsborden i matsalen och att alla skådepelare är i samma ålder. Förstör illusionen lite. Men jag förstår er begränsade budget. Sista scenen var schysst. Tackar för kommentaren, håller med om att ett större ålderspann på skådespelarna inte skulle skadat men vi hade som du också påpekar en väldigt liten budget. Hela filmen går att se här ifall du är sugen: 0 Citera
J.Anderberg Postad 13 april 2011 Postad 13 april 2011 Ville bara säga att jag tyckte om filmen. Tror att jag fattade slutet... men var tvungen igen och då blev jag osäker. Men grymt fotot, jäääätttefina miljöer, bra skåspeleri, bra plot! :D Vad är det för objektiv ni har när en av vakterna går mot fängelset i början? Den bilden har sån jävla känsla. 0 Citera
Quantum Postad 13 april 2011 Postad 13 april 2011 Tycker att alla redan har påpekat det mesta. Ser bra ut :) Det enda jag personligen störde mig på var dräkterna. Såg lite ut som eskimåer. Edit: Ska titta på filmen 0 Citera
johancederholm Postad 17 april 2011 Författare Postad 17 april 2011 Tack för alla fina kommentarer, det värmer! Klippet du tänker på är filmat med Canon 16-35mm F/2.8, men jag är osäker på vilken brännvidd. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.