_nemo_ Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Alla vet ju att de flesta uppföljare brukar suga. Men vilken är det värsta exemplet någonsin???? Mitt förslag. Exorcisten 2....hur kan uppföljaren till en av världens bästa filmer vara en av världens sämsta??? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Matrix "1". Riktigt bra Matrix "2&3". Riktigt jävla värdelösa filmer. Så min röst går på matrix-uppföljarna 0 Quote
Cruzito Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Vet inte om det är den värsta, men "Rambo 3" är skitkass jämfört med de 2 första. Håller dessutom med om att bara första Matrix är bra, de andra suger. 0 Quote
gorse Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Men ni kommer ju i alla fall ihåg uppföljarna. Om man skall ha ett så stor gap som möjligt mellan succé och fiasko så finns det två riktiga höjdare respektiver bottennapp, alla katergorier. Observera att båda ettorna sågs av enorma mängder männsiskor, ofta flera ggr. GREASE, GREASE2 American Grafitti. American Grafitti2. (Sista natten med gänget, på svenska) Nån som ens känner till tvåorna? 0 Quote
_nemo_ Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 Jag måste gå mot strömmen här och säga att matrix uppföljarna inte är så jävla dåliga som alla säger, trean är faktiskt jäkla bra, självklart tycker jag ettan e bäst men uppföljarna har fått lite väl mycket skit. Nej exorcisten 2 står fortfarande som mest värdelösa uppföljaren enligt mig........och hajen uppföljarna....my god allså........4an.....va fan är det för skit?. Hajen har blivit smart och vill hämnas på familjen Brody.. 0 Quote
Anstalter Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 jaaa, matrix filmerna är ju skitbra, ettan e bäst men de andra e ju bra aockså men den värsta uppföljaren tycker jag nästan är Terminater 3. Terminater 2 var ju en bra uppföljare men trean sabba allt 0 Quote
Karras Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 exorcisten 2 var ett jävligt bra exempel. Psycho är ju oxå en film som har fått uppföljare ingen bryr sej om, eller har nån sett psycho4? screams uppföljare stinker ju lite oxå. det är inte ens nån som gillar ettan längre på grund av att uppföljarna har tjatat ut konceptet 0 Quote
Macho.Man Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Mortal kombat 2 och 3 :D (hade sagt 1an också om det hade varit en uppföljare) 0 Quote
_nemo_ Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 American Psycho 2........fy fan va dålig den är 0 Quote
Muserink Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 jag tycker att exorcisten 2 är bättre än sin föregångare, trean är bäst i serien (mästerverk). psycho 2 är överlägsen psycho. bättre manus och regi. tätare. jaws är konstgjord och värdelös (förutom effekterna) - spielberg kan inte skildra människor på film. uppföljarna är bättre, särskilt fyran. för tillfället kan jag inte minnas en riktigt bra film med dålig uppföljare. 0 Quote
_nemo_ Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 [citat=Muserink]jag tycker att exorcisten 2 är bättre än sin föregångare, trean är bäst i serien (mästerverk). psycho 2 är överlägsen psycho. bättre manus och regi. tätare. jaws är konstgjord och värdelös (förutom effekterna) - spielberg kan inte skildra människor på film. uppföljarna är bättre, särskilt fyran. för tillfället kan jag inte minnas en riktigt bra film med dålig uppföljare.[/citat] hehehe, en person med smak ....äntligen. :) Men passa dig, folk på den här sidan verkar inte fatta sarkasm, så du kommer förmodligen bli kallad dumhuve strax 0 Quote
_nemo_ Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 [citat=Muserink]jag tycker att exorcisten 2 är bättre än sin föregångare, trean är bäst i serien (mästerverk). psycho 2 är överlägsen psycho. bättre manus och regi. tätare. jaws är konstgjord och värdelös (förutom effekterna) - spielberg kan inte skildra människor på film. uppföljarna är bättre, särskilt fyran. för tillfället kan jag inte minnas en riktigt bra film med dålig uppföljare.[/citat] Dumhuve 0 Quote
Alexanderthegr8 Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Home alone 3....är nog en av de sämsta uppföljaren som gjorts..... 0 Quote
Lasse_laser Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Starship Troopers 2 var riktigt usel 0 Quote
lilla_farbrorn Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 [citat=Macho.Man]Mortal kombat 2 och 3 :D (hade sagt 1an också om det hade varit en uppföljare)[/citat] haha, jo. det måste vara en av de sämsta filmer jag sett. 1:an alltså, uppföljarna är väl också katastrof. förövrigt håller jag med alla övriga förslag hittils. utom Muserink då. 0 Quote
_nemo_ Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 Jag går ännu en gång emot strömmen verkar det som och säger att Mortal Kombat är skööön. Såg den iofs när jag var 14 år och inne i i min tv-spels period. Men den har en hedersvärd plats i min dvd samling. Däremot är 2an riktigt riktigt värdelös....o 3an är ju inte ens en film så. 0 Quote
Loe Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 Matrix är en otroligt bra film, och jag tycker att uppföljarna är otroligt balla dom ochså. Så nej jag håller inte med att dom är dåliga..... Jag har aldrig varit ett "fan" av filmen Scream men när den filmen kom så vill jag minnas att det var debater på tv om just den filmen, och hur bra den var. Ja sedan vet ni ju resten av den historien ;) finns många dåliga uppföljare :) 0 Quote
Opus Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 matrix 2 och 3 är väl inte så bra direkt, men långt ifrån de sämsta uppföljarna någonsin, likaså Terminator 3 som har sina otroliga brister men Arnold är rätt skön :P. Själv skulle jag nog säga att Cruel Intensions 2 (gillade faktiskt 1:an :P). I övrigt måste jag nog säga något som kommer uppröra en del: Jag gillade Blair Witch Project 2 mer än jag gillade 1an. Ingen av dem är sådär överdrivet bra men... (Väntar på pajjerna :P) 0 Quote
_nemo_ Posted December 9, 2004 Author Posted December 9, 2004 [citat=Opus] I övrigt måste jag nog säga något som kommer uppröra en del: Jag gillade Blair Witch Project 2 mer än jag gillade 1an. Ingen av dem är sådär överdrivet bra men... (Väntar på pajjerna :P)[/citat] Jag gillar inte blair witch ett dugg, den första alltså, då känns tvåan mer som en film även fast den inte heller är så bra då. Så ingen paj här. Även fast jag är sugen på att starta ett nytt slagsmål med dig. :) 0 Quote
Alexanderthegr8 Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 Men in black 2.......är också en av de sämsta uppföljarna som finns.....1:an va bra...men 2:an blev ba komedi i slutet. 0 Quote
Santafantasma Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 jag lär väl kanske bli lynchad nu men, jag måste faktiskt säga att Spiderman 2 var skit!! fight scenerna var bra coola men resten av filmen var faktiskt jävligt kass...visst fanns det några riktigt dåliga skämt och så, men helheten = kass! 0 Quote
jonkanon Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 som sagt ovan så starship troopers 2, en riktigt usel rulle. men bad boys 2 sög riktigt mycket, två timmar till början av första akten och sen kom slutet på akt 1 och både akt 2 och 3 på de sista tjugo. det är min åsikt, finns givetvis fler usla uppföljare... så det så... jon 0 Quote
TDA Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 [citat=Santafantasma]jag lär väl kanske bli lynchad nu men, jag måste faktiskt säga att Spiderman 2 var skit!! fight scenerna var bra coola men resten av filmen var faktiskt jävligt kass...visst fanns det några riktigt dåliga skämt och så, men helheten = kass![/citat] Själv tyckte jag att tvåan var mycket bättre än ettan. Kul att se Raimi ta ut svängarna lite och leka med filmen. 0 Quote
Recommended Posts