Gå till innehåll

Vilken är den sämsta uppföljaren?


_nemo_

Recommended Posts

[citat=Alexanderthegr8]Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 4 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

 

Könsspråk undanbedes.

 

Mvh Pace

Administratör, Voodoo Film forum[/citat]

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Tycker också tvåan är bättre än ettan, bättre handling, coolare slagsmål....och mycket mycket coolare "bad guy" nu hoppas jag bara på Venom i trean.[/citat]

 

Jodu, det skulle vara drömmen. Tyvärr blir det väl den där djävla Green Goblin igen, säkert uppbackad av Lizard...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Alexanderthegr8]Men in black 2.......är också en av de sämsta uppföljarna som finns.....1:an va bra...men 2:an blev ba komedi i slutet.[/citat]

 

MIIB står för Mercedes Inspired Bullshit, för er som inte visste. För att vara reklamfilm är den ganska bra. Men att man måste betala 80 kronor för att se den, det är ju SJUKT!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Men bahh.. För det första så finns det ingen tredje film, de ska göra en..

För det andra så ska man inte ta de filmerna med största allvar, även om filmen inte är det bästa regisserat eller gjort så är det ju inte heller tänkt för såna som är ultraseriösa och vill söka efter viktiga budskap osv..

Störtskön film i mina ögon..

 

citat=lilla_farbrorn][citat=Macho.Man]Mortal kombat 2 och 3 :D (hade sagt 1an också om det hade varit en uppföljare)[/citat]

 

haha, jo. det måste vara en av de sämsta filmer jag sett. 1:an alltså, uppföljarna är väl också katastrof.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]fattar inte vad folk ser i spiderman.... så otroligt usla båda två.[/citat]

 

Smaken e som baken....jag älskar Sam Raimi....kanske påverkar mitt tycke för spiderman....men ja gillar dom båda...tvåan bättre än ettan....sjukhus scenen där doc ock dödar massa läkare, är ju en riktig "nostalgi tagning" där motorsågen och kameraåkningen o massa påminner om evil dead. Grymma.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]fattar inte vad folk ser i spiderman.... så otroligt usla båda två.[/citat]

 

vad är det som är så fel i de då?

Hur lätt tror du att det är att göra en film om superhjältar egentligen?

Man måste tillsfredställa alla miljontals fans av Spiderman men samtidigt måste man se det ifrån nybörjarnas perspektiv (alltså de som inte vet något om honom sedan tidigare). Så att alla ska gilla de..

Sam raimi har gjort ett jävligt bra jobb på båda filmerna som väldigt få skulle kunna göra bättre.

men aja alla får ha sin egen mening..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Speed 2!!!11

Har dock inte sett hela, men det jag sett räckte bra nog för att få nominera filmen till en av de sämsta uppföljarna någonsin. Ettan var ju riktigt skön, såg den bra många gånger då den först kom ut på video (första gången jag såg den var just på en buss från sthlm till kapellskär :)).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Munthe]"Tintin och dom blå apelsinerna" är en riktigt dundermisslyckad uppföljare till den oerhört underhållande "Tintin i piraternas våld".[/citat]

 

JAA! For tusan, den kommer jag ihag. Det ar inte latt att gora om teckande serier till spel-film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ang. Spiderman så gillade jag tvåan rätt bra. Jag vill heller inte se den som en ordinär uppföljare. Dessa filmerna planerades samtidigt och det var redan klart att det skulle komma en tvåa när ettan gjordes. Och antagligen fanns det även planer på trean. Frågan är hur många spindelfilmer som kan göras. Det finns ganska många skurkar och äventyr för marvel-männen att vraka i.

 

Läste nån siffra att hela 500 "superhjälte"-filmer är i planerings-stadie. Nån som kan bekräfta eller dementera?

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan inte se Matrix: Reloaded och Matrix: Revolutions som uppföljare eftersom det är en triologi och därför måste ses (anser jag) som EN film, tänkt på det. Och förövrigt, Hur många gånger tittade ni på alla tre delarna och Hur länge TÄNKTE NI TILL efter ni sett dem?

Jag personligen, som är galen i bonusmatrial, brukar se varje film som jag får på dvd 3-4 gånger (vissa gånger på rad) , först helt objektivt och sen med mycke mer eftertanke och sen med kommentatortracks, sen allt smaskigt bonusmatrial utöver kommentator-tracksen ska vi inte prata om, för det brukar nu förtiden bli så mycket bonsumatrial att det brukar tar ett par dagar att titta igenom allt, ta exemplevis, The Matrix-triologin (dvd-boxen) där var det 35 timmar av bonusmatrial och Lord Of The Rings ännu mer. Som sagt, jag ger varje film en chans och lyssnar inte så mycke på andra eller media innan jag tycker till själv.

 

Men om jag ska skicka ut några uppföljare i kylan så får det bli (kanske helt oväntat) ALLA dessa, rent ut ÄCKLIGT DÅLIGA uppföljare till alla mycke fina, Walt Disney-filmerna, och då tänker jag mest på Lejonkungen och Djungelboken. Och om vi lämnar den tecknade världen så måste jag säga att alla uppföljare till Rocky är usla. Och The Blair Witch Projekt 2 är mycket svag i jämförelse med dess föregångare

 

//r0cker01

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...