Gå till innehåll

sålt manus!


carl76

Recommended Posts

FAGGOT: Om man kan skriva ett manus och sälja det, borde man inte kunna göra en uppställning av ett foruminlägg så att det är läsbart då? Grattis hur som hellst till alla som lyckas sälja det dom skapar!

 

 

Team_Fag, menar du att du är för fin för att sälja dina manus? Du måste regissera dem själv?

 

 

 

 

Och jo, jag vet hur man citerar, orkade inte göra det denna gången

Länk till kommentar
Share on other sites

FAGGOT: Om man kan skriva ett manus och sälja det, borde man inte kunna göra en uppställning av ett foruminlägg så att det är läsbart då? Grattis hur som hellst till alla som lyckas sälja det dom skapar!

 

 

Team_Fag, menar du att du är för fin för att sälja dina manus? Du måste regissera dem själv?

 

 

 

 

Och jo, jag vet hur man citerar, orkade inte göra det denna gången

 

 

Skarpsynt analys! Det var exakt så jag menade. På tok för fin.

 

http://images.icanhascheezburger.com/imagestore/2009/3/25/8657e839-6f65-4b7d-94e6-b4688c97fddb.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det var exakt så jag menade. På tok för fin.

Pausbild:

 

 

Årets roligaste medlem my ass. Årets osäkraste medlem, säg vad du menar istället för att försöka skoja bort det. Du får väl antagligen inte några kompisar på ditt sätt IRL, så du har väl print screenat "årets roligaste medlem' loggan från ditt namn och satt upp den på väggen på ditt rum som din största sociala bragd.

 

Vem får det 2009 mån tro?

Länk till kommentar
Share on other sites

Årets roligaste medlem my ass. Årets osäkraste medlem, säg vad du menar istället för att försöka skoja bort det. Du får väl antagligen inte några kompisar på ditt sätt IRL, så du har väl print screenat "årets roligaste medlem' loggan från ditt namn och satt upp den på väggen på ditt rum som din största sociala bragd.

 

Vem får det 2009 mån tro?

 

 

Jösses. Hur har du varit i mitt rum och snokat? Jag ska rösta på dig, jag nominerade faktiskt ditt gamla alias förra året (Johan_haert)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jösses. Hur har du varit i mitt rum och snokat? Jag ska rösta på dig, jag nominerade faktiskt ditt gamla alias förra året (Johan_haert)

 

 

 

Jösses ja, men din mamma var ganska svårövertalad innan jag kom in i ditt hus, men jag övertalade henne. Ganska fint och så faktiskt :) Justin Timberlake affischerna matchade din 'Årets roligaste medlem' utskrift väldigt bra! Både humoristiskt och estetiskt begåvad.

 

 

P.S.

Okej att du inte har några kompisar, och att du fortfarande bor hemma hos mamma, men är du inte lite för gammal för att fortfarande ha den där gummi-vaginan liggande under sängen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jösses ja, men din mamma var ganska svårövertalad innan jag kom in i ditt hus, men jag övertalade henne. Ganska fint och så faktiskt :) Justin Timberlake affischerna matchade din 'Årets roligaste medlem' utskrift väldigt bra! Både humoristiskt och estetiskt begåvad.

 

 

P.S.

Okej att du inte har några kompisar, och att du fortfarande bor hemma hos mamma, men är du inte lite för gammal för att fortfarande ha den där gummi-vaginan liggande under sängen?

 

Upplysnigsvis flyttade jag hemifrån för tio år sedan. Gummivaginan använder jag bara när din mamma inte är här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Upplysnigsvis flyttade jag hemifrån för tio år sedan. Gummivaginan använder jag bara när din mamma inte är här.

 

 

Makes sense, mammsen blev väl även hon överlycklig över ditt pris så hon satte väl också upp en i pojkrummet. Där jag misstog mig..

Kom på nu att det var en rummirumpa och att det var din pappa som sa att han använde den när inte du var hemma...

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså, vilken sandlåda... Här läser man en intressant och inspirerande tråd från någon som lyckats sälja sitt manus och så måste man vada genom hela sidor av dynga från vuxna människor som beter sig som femåringar. Kan ni vara så vänliga och skärpa till er lite så att man kan följa tråden?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har ingen insett att Ryan screenwriter är Johan Ask a.k.a Johan Heart a.k.a The Biggest Bullshitter That Ever Walked This Earth?

 

Ge mytomaner ett eget forum!

 

Nr. 1: Haha, använder vi fortfarande Johan Asks namn här i forumet haha. Han är ju en Legend ju.

 

Nr. 2: Du borde passa dig för att kalla folk mytomaner hursomhelst. Om du inte kan bevisa att han ljuger måste du som en decent human being anta att han inte ljuger. Det bästa sättet att bevisa ifall Ryan ljuger är att be om Ryans fullständiga namn, skicka mejl till filmbolaget och fråga om dessa uppgifter är rätta och om Ryan är i deal med dem så känner de igen hans namn och då får vi väll ett rätt nickande ja att Ryan talar sanning.

 

Och om du inte bryr dig om att ta reda på fakta och "hitta bevis att Ryan ljuger" så borde du inte förolämpa honom. Att anklaga en för att vara mytoman är väldigt härskt och det är märkligt att detta forumet har en tendens att så fort någon visar framfötterna så ska dessa sticka knivar efter honom så att han backar tillbaka. Ingen får stå ut på detta forum...

 

Det är synd. Jag anser att vi borde istället klappa varandra mer på axlarna än att agera exekutionspatruller för ny-födda manusförfattare och människor med mål i livet.

 

 

Eller har jag fel på något plan?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det är härligt att höra att dessa formatregler inte har en sådan stor betydelse som många tror. Jag håller helt och hållet med carl76, skriv hur ni vill bara ni har något att berätta.

 

Kontakter är nyckeln till framgång i denna bransch, jag har turen att ha en vän som jobbar med nyhets produktion i USA och hon har hjälpt mig få kontakt med bolag och producenter.

 

Om man inte har kontakter kan det nog vara klokt att formatera sina manus rätt. Så svårt är det faktiskt inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man inte har kontakter kan det nog vara klokt att formatera sina manus rätt. Så svårt är det faktiskt inte.

 

kanske det! gör som ni vill, skriv som ni vill! är ganska övertygad om att det finns inga "rätt" eller "fel" sätt..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Hur får man kontakter då?

 

det är en bra fråga!

 

jag har haft tur att känna nån som känner nån etc.etc

 

det finns adresser på nätet till script agenter, pröva den vägen. Vill man få nåt sålt så bör det nog vara en agent med i bilden..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...