Jump to content

Pilotavsnitt för en komediserie

nashville

Recommended Posts

Tja!

Det här manuset är en over the top komediserie som inte är så realistisk. Jag vet inte riktigt hur jag skulle beskriva stilen men kanske typ 30 Rock blandat med en light-version av Airplane.

Loglinen för serien skulle kunna vara: En femtiotvå år gammal man delar en lägenhet med två tjejer i tjugoårsåldern efter att hans fru lämnat honom. -- Vilket låter perverst och som en äcklig önskedröm, men jag lovar att det inte är fallet.

Jag är medveten om att serien aldrig skulle kunna produceras, av många orsaker, men är mera intresserad av om ni finner det underhållande. Kommentarer gällande struktur, karaktär, beskrivningar, om handlingen ens går att förstå och sånt skulle också uppskattas jättemycket.

Rumskamrater-nashville.pdf

Angående att producera. Du skriver ej var du bor men på föreningsdrivna lokal-TV-stationer runt om i landet har man de senaste årtiondena producerat ett flertal TV-serier. Som varit högst olika. Gör ny postning där du berättar var i landet du bor om du vill att jag ska förklara ytterligare.