Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Rykten. Förväntingar. Förhoppningar.

En uppföljare är så vitt jag vet inte bekräftad. Men vi kan ju i princip räkna med detta. Eller? Förhoppnigsvis är det Nohlan som styr skutan.

Vad vet ni? Vad tror ni?

Vem /vilka blir skurkarna? Kanske riddler och ? Får vi se batman hångla upp en Robin mot en vägg? Blir Riddler en blek kopia av jokern?

http://comicsmedia.ign.com/comics/image/article/622/622304/the-best-worst-batman-villains-20050603033239220.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o48/Mindreaper21/riddler.jpg

Postad

Pratade om hur man skulle kunna få Pingvinen att passa in i den ny, mer realistiska, stilen.

Bästa idén vi kunde komma fram till var nog att en person i frack, därav smeknamnet pingvinen, skulle vara rätt cool om han sprang runt med en tommy gun...

Riddler vet jag inte hur det skulle funka... Men o andra sidan trodde jag inte two face skulle funka heller!

Eller vad sägs om att kalla in Halle berry för att återta rollen som catwomen?;)

Postad
Pratade om hur man skulle kunna få Pingvinen att passa in i den ny, mer realistiska, stilen.

Bästa idén vi kunde komma fram till var nog att en person i frack, därav smeknamnet pingvinen, skulle vara rätt cool om han sprang runt med en tommy gun...

Riddler vet jag inte hur det skulle funka... Men o andra sidan trodde jag inte two face skulle funka heller!

Eller vad sägs om att kalla in Halle berry för att återta rollen som catwomen?;)

läste någonsans att Nohlan skulle vägra spela in en film med Pingvinen eller Robin. (har tyvärr ingen källa)

Halle Berry borde inte få vara med i någon film överhuvudtaget..

Angående riidler läste jag en grym batman (dark knight) tidning för några år sedan där riddler hade byggt sina gåtor kring en satanistisk rit. Han fick batman till att göra olika saker med hjälp av sina störda gåtor och ledtrådar efter den här mytologiska ramsan. Bland annat skära halsen av ett spädbarn, bada i blod och dansa sabathsdansen baklänges med döda. Tänker inte spoilera någon men det var en riktigt smart och tät historia. Kontentan var att med hjälp av sina gåtor faktiskt uppnå ett resultat, ett mål .inte bara för att han var "galen")Kanske kan riddler funka.. som sagt finns en risk att han blir en blek jokern.

Mr kadaver eller vad han heter, som är besatt av att ta sitt liv på det mest teatrala sättet kanske vore något. Eller kanske en lite mindra apokalypsik skurk som Strik (som kidnappar uteliggare, tar hem dom till sinn lägenhet, binder fast dom i en rostig säng och skrämmer upp dom för att få en fin adrenalinhalt i deras hjärta varpå han skär ut hjärtat och kokar i en stor gryta på spisen)

I villket fall önskar jag nog en lite mindre domedags batman, inget mer rädda gotham från undergång. Utan snarare en hopplös jakt på en galen mördare. Mindre explosioner. Mer batman. Mörker.

p.s Mad hatter kanske? D.s

Postad

Dagen efter jag såg DK så nämnde en kompis att han läst i imdb-forumen att folk pekat på flera ledtrådar... bland annat:

Dialogen mellan Wayne och Fox om nya kroppspansarn. Fritt från minnet:

"Does it hold up against dogs?"

"Rotweilers and chiauhau's I don't know, but it should be plenty against a cat"

Catwoman?

Och det faktum att killen som pekas ut som måltavla av Jokern heter "Mr. Reeves"... Går att uttalas "Miste Reeves" eller "Mysteries"... aka "Mister E"... aka "Mister E. Nigma"... aka... ja ni kanske redan gissat... Lite långsökt och Riddlers bakgrund passar inte riktigt. Men Gåtan är ju inte direkt okänd för långsökthet.

Jag har också läst att Nolan bestämt sagt nej om både Robin och Pingvinen... dom är enligt honom alldeles för löjliga. Och min kunskap om skurk-kandidater slutar väl ungefär där.

En annan intressant kandidat är den där skådisen som kan förvandla sig till vem som helst och agera som dom. Kanske tona ner det där med blobbigheten, men konceptet skulle ju vara intressant. En skådis med spenslig kropp och barskrapat ansikte... med ansiktsproteser och grejer. Kanske kan masshypnos för att folk inte ska uppfatta honom som han verkligen är? Kanske inte tillräckligt för en main-villain. Men fullt tillräckligt för en sido-skurk.

Halley Barry's Catwoman-insats måste jag ta och se endera dagen bara för att ha sett den.

Det är väl dom kandidater jag kan komma på.

Riddlern har Joker-imitationsvarningar över sig... men är intressantast, tillsammans med Catwoman. Att byta ut Christopher Nolan efter 2 brak-succéer vore ju ganska idiotiskt också, så det hoppas jag att dom inte gör då det troligtvis skulle rasera den grad av realism som han lyckades skapa i denna franchise.

Postad

Har även läst att Christian Bale sagt att han skulle vägra spela Batman om det skulle bli en film med Robin. Så låt oss hoppas att de skippar det.

Skulle nog verkligen gilla en film med Riddler, men det finns som sagt stor risk för att det skulle bli för likt Joker, då även han var väldigt smart. Men men, vem vet det kanske skulle kunna bli ascoolt.

Catwomen vore ju nästan roligt att se hur de skulle kunna få det att fungera. Då tror jag ju att Pingvinen skulle vara lättare att få fungera.

Postad

Vilken skurk som helst skulle ju funka, bara man inte nämner "skurknamnet".

Tänk er en haltande man med ett hagelgevär....rökandes på en cigarr. En blodnerstänkt kostym (frack) och en annan man som kryper bort på gatan.

Men så fort man säger namnet "Pingvinen" så försvinner all känsla.

Samma sak kände jag med Two-Face. Namnet kom liksom smygande och man kunde inte sluta titta på ansiktet. Det funkade ju riktigt bra.

Postad

[citat=Team_fagott]Angående riidler läste jag en grym batman (dark knight) tidning för några år sedan där riddler hade byggt sina gåtor kring en satanistisk rit. Han fick batman till att göra olika saker med hjälp av sina störda gåtor och ledtrådar efter den här mytologiska ramsan. Bland annat skära halsen av ett spädbarn, bada i blod och dansa sabathsdansen baklänges med döda. Tänker inte spoilera någon men det var en riktigt smart och tät historia.[/citat]

Oooo, låter spännande.

Vet inte hur allvarligt det här ryktet ska tas.

Hmm, jo. Det finns risker.

Riddler kan ju bli, som vissa av er sagt, en ganska dålig kopia av Jokern, en Joker Light. Dessutom är Ledgers tolkning av Jokern ganska Johnny Deppig ibland.

MEN, å andra sidan skulle det kunna bli hur bra som helst, om man bara tänker på dessa risker och inte förverkligar dom. Johnny Depp som The Riddler? Ja varför inte? Kan ju inte bli värre än Jim Carrey.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b0/Riddler-carrey.jpg

Men jag skulle helst se Johnny spela en annan skurk, nämligen Deadshot. Det skulle kunna bli grymt, eller möjligen att Hugh Jackman tar på sig den rollen.

Kanske de kan ta in en mörk version av Harley Quinn? Jokern är död, Harley ska hämnas?

Black Mask kanske?

Eller som Fagott nämner, Mad Hatter.

Vill faktiskt helst av allt inte ha någon vi redan sett, vill inte ha The Riddler, Pingvinen, Catwoman eller poison ivy och allt va de heter.

Men utan Nolan och Bale vill jag inte ha någon mer film över, huvud, taget.

PS: Sen vill jag självklart att Two-Face är med och utvecklas, han SKULLE till och med kunna vara huvudskurken denna gång. DS.

Postad

Depp som riddler skulle kanske funka... Kanske skulle en film med riddler då funka bättre som en lite mer Noir-dektektivhistoria (med massor av dolda finnurlighter) Det är gott om referenser till Riddler i Dark knight. B.la en tidning i en scen med både insändare om batman undertecknad gåtans dopnamn, samt en mystisk gåta + mycket mer. En skurk som inte riktigt kan matcha Jokern ipersonlighet borde rimligen ge mer utrymme att låta dom andra karaktärerna utvecklas på djupet, vilket jag saknar i den här TDK. Mer Bruce och Dent..

Scareface i en liten roll skulle vara mysigt också, passar ju in i mafiatemat. Men å andra sidan får det inte bli för mycket karaktärer.

Men det kan såklart bli riktigt svårt att match den här filmen, men med en spännande och twistad-riddler historia kan det bli något att se fram emot. Men som sagt utan Noalan och Bale blir det ingen biobiljett för min del.

• 2 veckor senare...
Postad
Kanske skulle en film med riddler då funka bättre som en lite mer Noir-dektektivhistoria (med massor av dolda finnurlighter)

Eller som en seriemördar-rulle? Likt Zodiac eller Se7en? Fast med lite mer action och lite mer Batman? :)

http://www.firstshowing.net/img/darkknight-returns-fan-poster.jpg

Postad
Eller som en seriemördar-rulle? Likt Zodiac eller Se7en? Fast med lite mer action och lite mer Batman?

DET är jag med på - mer smuts...

Såg den igår och kom på mig att mer "Seven/Skitighet/Råhet" hade varit ännu bättre. Filmen var för "clean". Tyckte iofs att den var helt ok - det är ändå en superhjälterulle och då får man bortse från en del logik... Det är ju f*n att Heath skulle trilla av pinn - han var grym.

/Max

Postad

håller också med! Skulle vara ett av de få sätt att verkligen överträffa dark knight. Men jag skulle vilja se någon annan än Carry som Riddler. Någon som kan mäta sig med Jokern, annars kommer alla bara haka upp sig på det. Depp?

Postad
håller också med! Skulle vara ett av de få sätt att verkligen överträffa dark knight. Men jag skulle vilja se någon annan än Carry som Riddler. Någon som kan mäta sig med Jokern, annars kommer alla bara haka upp sig på det. Depp?

nej i helvete heller

om det ska vara en stor superskådis skulle jag säga kevin spacey

Postad

Det var ett bra förslag! Annars vore det ju också väldigt coolt om de tog någon helt gärsk person. Blir ju lite mer "Riddler" över det. (om de ens blir honom nu, eller ens en film till)

• 4 veckor senare...
Postad

Själv läste jag någonstans att Nolan ska spela in den tredje batman (även om han inte har velat binda upp sig tidigare) vilket innebär att även Bale fortsätter. Där ska en viss kissekatt karaktärieras som en "vamp" och Nolans favorit till rollen som kvinnan i läder sägs vara Cher (har ingen referens dock). Men det sägs även att Angelina Jolie är väldigt sugen på att vara med i leken vilket jag betvivlar.

Nolan har hittills fått sina inspirationer från serierna Batman:The Long Halloween (http://en.wikipedia.org/wiki/Batman:_The_Long_Halloween) och Batman:Year One (http://en.wikipedia.org/wiki/Batman:_Year_One) och med den utgångspunkten verkar Gåtan vara ett ganska klar kandidat.

Nolan har blankt svarat nej på att Robin ska figurera i hans filmer, Batman är ännu för ung och Robin är helt enkelt för löjlig, vilket jag helt kan köpa (undrade efter att ha sett TDK hur i h-lvete de skulle få in honom ändå). Pingvinen tycker jag dock han borde tänka om på. Tim Burtons version öppnade intressanta ämnen med korrumption och populism där en alltmer impopulär Batman var den enda som kämpade mot honom.

Jag antar i alla fall att han kommer att lyckas igen...

• 8 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Jag håller helt med om att de bör undvika Robin, jag tycker att han i allmänhet är en ganska tråkig och jobbig karaktär i... eh... ja, typ hela tiden.

Det var jävligt synd att Heath Ledger trillade av pinn, annars hade jag mycket, mycket gärna sett honom igen. Jag tror för övrigt att det skulle vara extremt problematiskt att introducera Harley Quinn att "ta revansch" efter Jokern eftersom hon inte blivit på något sätt omnämnd eller introducerad i Dark Knight...

Annars... Pingvinen eller Riddler kanske man skulle kunna göra nånting intressant av, bara det blir gjort på rätt sätt.

(För att vara helt ärlig så hade jag, när jag såg Dark Knight första gången, inte läst speciellt mycket om den, och kom inte heller ihåg speciellt mycket om Batman alls. Jag kom inte ihåg ALLS att Harvey Dent = Two-Face, och jag fattade inte referenserna med myntet i början heller. Inte förrän han låg med halva ansiktet sönderbränt på sjukhuset sa det "RINGALINGDING!!" i huvudet på mig och jag fattade. Go me! :D)

Postad

Jag vill helst att dem undviker Robin och även Batgirl... Kan inte se något syfte med ytterligare av en hjälte... Skulle gärna vilja se catwoman nu när hans barndomsvän är död kan det ju vara intressant med en liten romans som i Batman Return ;) som jag också tycker att Michelle Pfeiffer gjorde en väldigt bra tolkning utav.

Postad

Om Riddler är med så ska Carrey med, för han gjorde på egen hand skitfilmen Batman Forever sevärd. Han var fenomenal i den filmen. Nu är det ju i och för sig skillnad i stil på de gamla och nya filmerna, men Carrey skulle lätt kunna anpassa sig till att göra en mörkare mer nyanserad tolkning av karaktären.

Jag hoppas dessutom att vi slipper se Depp i någon Batman-film; han har gjort typ två bra roller under sin karriär, och jag tvivlar starkt på att en roll i en superhjältefilm skulle bli hans tredje.

Och OP, varför skulle Batman bli intim med Robin? Är det något skämt jag har missat?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...