Gäst bollyn Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 Jag undrar vad man tjänar som ressigör? T.e.x vad tjänade ressigören som gorde Harry Potter 5 David Yates? Eller vad tjänade han som var ressigör till Pirates of the Caribbean Gore Verbinski? 0 Citera
precision motion Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 63 kr/timmen, vissa säger också att fika med kaffe och macka ingår utan avdrag från lönen. 0 Citera
greenlighted Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 63 kr/timmen, vissa säger också att fika med kaffe och macka ingår utan avdrag från lönen. Jo, fast det räknas som en *skattepliktig förmån*... 0 Citera
jakethesnake Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 fast de fick ju extra OB-tillägg i pirates eftersom de filmade borta vid världens ände... 0 Citera
Java ex Machina Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 Jag undrar vad man tjänar som ressigör? T.e.x vad tjänade ressigören som gorde Harry Potter 5 David Yates? Eller vad tjänade han som var ressigör till Pirates of the Caribbean Gore Verbinski? David Yates och Gore Verbinsky tjänar väldigt mycket pengar. Miljontals kronor. I Sverige tjänar en regissör mycket mindre för filmerna är mindre och billigare, och pengarna kommer från helt andra ställen. Det beror också väldigt mycket på vem man är och vad man gjort innan hur mycket eller hur lite man tjänar. 0 Citera
Team_fagott Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 dom tjänar 90% mer än vad dom borde Nej 84,3% 0 Citera
Gäst bollyn Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Är det någon medlem här på voodoofilm som vet exakt hur många miljoner han tjänade på att göra filmen Harry Potter 5? 0 Citera
Team_fagott Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Är det någon som vet exakt hur många miljoner han tjänade på att göra filmen Harry Potter 5? Antagligen. 0 Citera
greenlighted Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 125, faktiskt. Det var en av dem som bara trodde att han visste... 0 Citera
Java ex Machina Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Är det någon medlem här på voodoofilm som vet exakt hur många miljoner han tjänade på att göra filmen Harry Potter 5? Jag tror man kan kolla sånt om man köper ett medlemskap på imdb pro, men det kostar pengar så frågan är nog hur viktigt det är att veta? Harry Potter är en riktigt stor film på alla sätt, så jag kan tänka mig att han tjänade väldigt mycket helt enkelt, plus säkert en del av vinsten. Hur mycket det blir är svårt att svara på rakt av. Varför vill du veta? 0 Citera
jakethesnake Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 jag kollade på Imdb pro och hittade inget, tyvärr. Bara att bugeten var på 150 miljoner dollars och att fyran drog in närmare 900 miljoner dollar. Men jag tror att regissören i ett sånt projekt tjänar 10-20 miljoner dollar. 0 Citera
Insaniac Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 yeah, runt 10-20 miljoner beroende på hur bra han är och vilket namn det är. 0 Citera
Java ex Machina Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 jag kollade på Imdb pro och hittade inget, tyvärr. Bara att bugeten var på 150 miljoner dollars och att fyran drog in närmare 900 miljoner dollar. Men jag tror att regissören i ett sånt projekt tjänar 10-20 miljoner dollar. Kollade du på regissören? man ska väl kunna se vad han tjänat på olika projekt där, eller har jag helt fel? 0 Citera
jakethesnake Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 japp, jag kollade där. Men det stod inget om hans privata ekonomi tyvärr. Jag hittade ingen i alla fall. 0 Citera
Munthe Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 Hallå där. Håll er till ämnet. Nu handlade inte frågan om vad regissören tjänar utan vad ressigören tjänar. Lite ordning för det ändå vara... Jag vet bara att ressigören inte tjänar mer än podrucenten. Johnny Pedd tjänar mest av alla. IMDb Pro listar bara löner om personen med kontor väljer att fylla i lönen själv (och varför skulle man göra det). Eller om det finns som en del av en nyhet. 0 Citera
Danell Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 Peter Jackson fick 10 miljoner dollar för att göra King Kong. Det är lite pengar det... 0 Citera
Team_fagott Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 Peter Jackson fick 10 miljoner dollar för att göra King Kong. Det är lite pengar det... Djävul med cubalibre och whiterushians det skulle bli för min del... 0 Citera
precision motion Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 Ledsen om jag är lite off-topic men fick just studiefrämjandets folder i brevlådan och såg namnet Victor Danell som ledare för korsen avancerad AfterEffects kurs i Linköping, kan det vara du Danell? 0 Citera
John Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 Hallå där. Håll er till ämnet. Nu handlade inte frågan om vad regissören tjänar utan vad ressigören tjänar. Munthe, vem är den här Regis Sören? Tjänar han mycket pengar?? Och vad gör han i en filmproduktion? ;) Nej, men här inne kan ni se vad en Regissör ska tjäna enligt Teaterförbundet.. Sen om det är så eller inte det är en hellt annan fråga.. Vad de tjänar i USA är väl relativt till storlek på projektet, lika som i Sverige.. Och om de får andelar.. http://www.teaterforbundet.se/Templates/ArticleYrkesAvdelning.aspx?PageID=25d29ba9-5843-4dfb-b386-0f6f4a9941b6 0 Citera
Simon W Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 (sorry) Lustigt hur ofta folk, till och med folk i branchen, skriver (och säger) "ressigör". Jag har aldrig hört talas om "ressi"... ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.