Simon W Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Vilken nivå? Om du undrar hur bra jag är så är jag enligt maj själv sveriges bästa manusförfattare. Ge mig en budget och crewen och du får Sveriges bästa film genom tiderna. Johan Ask...? 0 Citera
Delta one Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 haha ja då påminner mycket om varandra :p 0 Citera
precision motion Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 ...men många här inne är såna som håller i en digitalkamera för 4000 kronor och går ut i skogen med sina 15 åriga kompisar och gör en zombiefilm där de har Halloween-masker på sig. Taskig sanning, men så är det... Jag som hade föreställt mig att det var just den gruppen som skulle kunna tänkas uppskatta en sån här historia... 0 Citera
Insaniac Postad 26 augusti 2007 Författare Postad 26 augusti 2007 Johan Ask...? Pfft, f*ck Johan Ask. Jag läste ett av hans utkast. En av de värsta manusförfattare jag sett och läst. Men jag kan säga såhär mycket: De som läser mina manus gillar dom. 0 Citera
Insaniac Postad 26 augusti 2007 Författare Postad 26 augusti 2007 Jag som hade föreställt mig att det var just den gruppen som skulle kunna tänkas uppskatta en sån här historia... Försöker du beefa? ):-( 0 Citera
precision motion Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Ja det lär ju knappast vara finsmakarna och film-krönikören ser va du ser i din historia. 0 Citera
Vito Gogola Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Såja, nu bråkar vi inte här, va? Handlingen gillar jag faktiskt. Jag tror att om du gör det här riktigt bra nu, så har du en chans. 0 Citera
Insaniac Postad 9 september 2007 Författare Postad 9 september 2007 thnx. Du verkar ha ett öga för film Vito. 0 Citera
Insaniac Postad 29 januari 2008 Författare Postad 29 januari 2008 Synopsisen är omskriven. Jag har gett hela manuset mer kött på benen. Gett den "mer" handling. 0 Citera
Kensai Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 vad menar du med det? Du presenterar nån infantil sörja och reagerar med arrogans när du får minsta kritik. Du kan knappt stava korrekt på svenska eller engelska, men ändå tror du att någon skulle tro på att din egen uppfattning om att du egentligen är en storslagen manusförfattare och inte en obegåvad fjant med hybris? Efter tre sidor med inlägg har du fortfarande inte skrivit någonting om filmens struktur eller karaktärsutveckling, bara ett ordbajsande om vapentillverkare och hur jävla grym du är på att skriva. ***Synopsis: (sve)*** Skogarna i West Virginia har blivit en måltavla. Mer än ett dussin människor har fallit offer för en krypskytt. Det visar sig att det är den förra amerikanska marinens krypskytt Marcus Rourke som ligger bakom det. Han blev avskedad efter en förfärlig händelse på plats i Irak. Marcus Rourke blev knäckt under tiden där och det slutade med att han brutalt sköt ihjäl två irakiska rebellfångar. Han sattes på ett mentalsjukhus i 2 år och man trodde att han tillslut var frisk så han släpptes, men så var inte fallet. Marcus Rourke drabbades av schizofreni och blev paranoid. Han gömde sig i skogarna i West Virginia i hopp om att slippa "förföljelserna" av "människorna". Hans hämd blev att för varje människa som steg in i skogarna och in i hans kikarsikte blev ett mål och ett dödsoffer. Efter femton offer varav fyra poliser så blev militären inblandad. De misstänkte Rourke direkt och hans syster Jenny konstaterade detta sedan. Militären skickade in en styrka på 6 soldater. Alla föll offer för Marcus Rourkes krypskyttegevär. Hans M14 gevär. För att inte riskera fler dödsoffer så har militären valt att skicka in två skickliga krypskyttar och en soldat för att eliminera Marcus Rourke. Dessa soldater är Cpl. Shawn Hillburg och Cpl. Johnny Lembaggio aka Lemba och Pfc. Nigel Greyland. Shawn och Johnny ska agera hökar medan Greyland agerar vargen... han som ska komma tätt intill Rourke och eliminera honom medan han gömmer sig för krypskyttarnas skott. Frågan är nu... då Rourke var den bästa krypskytten... vem är egentligen den jagade? ***Slut*** Det här är, på sin höjd, en beskrivning av intrigen. Av en ganska medioker grund-idé som har använts hur många gånger som helst de senaste 20 åren. 0 Citera
Anhool Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Så här ska ett troll uppträda, det gillar jag! Angående din idé... Väldigt tråkig, väldigt vanlig. Men vad vet jag, jag har inget öga för film. 0 Citera
Insaniac Postad 14 februari 2008 Författare Postad 14 februari 2008 Du presenterar nån infantil sörja och reagerar med arrogans när du får minsta kritik. Du kan knappt stava korrekt på svenska eller engelska, men ändå tror du att någon skulle tro på att din egen uppfattning om att du egentligen är en storslagen manusförfattare och inte en obegåvad fjant med hybris? Efter tre sidor med inlägg har du fortfarande inte skrivit någonting om filmens struktur eller karaktärsutveckling, bara ett ordbajsande om vapentillverkare och hur jävla grym du är på att skriva. Det här är, på sin höjd, en beskrivning av intrigen. Av en ganska medioker grund-idé som har använts hur många gånger som helst de senaste 20 åren. Haha, shit:-P! Jag som tog en paus från Voodoo för att coola ner mig och skaka bort all min aggressivitet just bara för att jag inte ska tillbaka till mitt livs gamla vanliga banor. Men fan man, nu skulle jag gärna velat veta var du bor! Dock så ska jag ej sjunka tillbaks till de gamla banorna jag hade i den perioden då jag postade denna tråden. Tyck som du vill, men hatevotes är inte som man själv tycker utan där skriver man för att vara rent elakt. Och ska jag vara ärlig så tycker jag ju synd om dig så jag tänker inte vara elak tillbaks. Att kalla mig fjant visar ju egentligen bara hur omogen du är. Skiten som skrevs innan du började skrivas var för tjugoelva år sedan. Mycket har hänt sedan dess. Dessutom kantades jag av stress och depression under förra halvåret. 0 Citera
Kensai Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Tyck som du vill, men hatevotes är inte som man själv tycker utan där skriver man för att vara rent elakt. Nej nej, jag tycker verkligen såhär. Skiten som skrevs innan du började skrivas var för tjugoelva år sedan. Eller ca 5 månader. Mycket har hänt sedan dess. Dessutom kantades jag av stress och depression under förra halvåret. Okej, då förstår jag. 0 Citera
thesnowboarders Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 ...Dessutom kantades jag av stress och depression under förra halvåret... Det förstår jag. 0 Citera
thesnowboarders Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Du presenterar nån infantil sörja och reagerar med arrogans när du får minsta kritik. Du kan knappt stava korrekt på svenska eller engelska, men ändå tror du att någon skulle tro på att din egen uppfattning om att du egentligen är en storslagen manusförfattare och inte en obegåvad fjant med hybris? Efter tre sidor med inlägg har du fortfarande inte skrivit någonting om filmens struktur eller karaktärsutveckling, bara ett ordbajsande om vapentillverkare och hur jävla grym du är på att skriva. Det här är, på sin höjd, en beskrivning av intrigen. Av en ganska medioker grund-idé som har använts hur många gånger som helst de senaste 20 åren. Good one! Nu kanske den människan vaknar :P 0 Citera
Insaniac Postad 14 februari 2008 Författare Postad 14 februari 2008 Good one! Nu kanske den människan vaknar :P Nope det gör mig arg. Vem gömmer du dig bakom förresten? 0 Citera
thesnowboarders Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Nope det gör mig arg. Vem gömmer du dig bakom förresten? Jag står fritt fram och försöker inte framstå som världens mest avgudade manusförfattare som egentligen bara tryckt på några tangenter i ett dokument vid namnet Death Wish eller ngt sånt :P 0 Citera
Insaniac Postad 14 februari 2008 Författare Postad 14 februari 2008 Jag står fritt fram och försöker inte framstå som världens mest avgudade manusförfattare som egentligen bara tryckt på några tangenter i ett dokument vid namnet Death Wish eller ngt sånt :P Varför bråkar du? Har du någon anledning till det? 0 Citera
EvilElvis Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Nope det gör mig arg. Vem gömmer du dig bakom förresten? Låter som nån behöver tagga ner några hekto. Klarar man inte kritik ska man inte lägga ut sina alster för publik granskning. Torde väl vara ganska självklart. Sen om viss kritik är "barnslig", eller whatever, vad spelar det för roll? Ignorera dom i så fall, och sluta sitta och spela tarzan och droppa saker som "Men fan man, nu skulle jag gärna velat veta var du bor!". Vad skulle du göra då menar du? Nej, ta ett djupt andetag, ta åt dig av den konstruktiva kritiken och släpp det andra. 0 Citera
Simon W Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Insaniac. Det bästa du kan göra nu är att strunta i trista kommentarer och istället redogöra för den handling du nu skrivit ner ner (gärna hela handlingen), så att du därigenom ändrar folks uppfattning om dig och din story. Du har faktiskt makten att göra det. Vissa gillar att försöka få folk att bli arga, så försök att inte bli arg, ignorera. Det är det bästa vapnet. Om vissa bestämt sig för att allt Insaniac skriver är skit så kan ju folk faktiskt anmäla dem för "okamratlig ton". Men om det känns olustigt att posta här, så kan du PM:a den till mig om du vill. Jag kikar gärna på den... men jag "varnar" dig - om jag ser något som jag kanske vill kritisera, så är det inte omöjligt att jag också gör det. Men det gör jag för din storys skull, inte mot dig. Så du kan lita på att det blir kreativ kritik. 0 Citera
jimboyummin Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Filmen låter ju exakt som just "The Hunted" http://www.imdb.com/title/tt0269347/ Precis vad jag tänkte också. Känns som en mix av First Blood och The Hunted. 0 Citera
Simon W Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Precis vad jag tänkte också. Känns som en mix av First Blood och The Hunted. Well, vi vet ju inte så mycket om storyn än. Bara upplägget. Cloverfield är ju exakt samma som Godzilla... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.