Gå till innehåll

Deathwish - bra namn?


Insaniac

Recommended Posts

Så (trots att du inte hårdsatsar på detta manus nu) kan man få en snabb redogörelse för storyn, gärna med slutet också? Speciella scener som du känner är viktiga i storyn, turnpoints, överraskande moment?

 

All kritik från mig kommer vara kreativ kritik.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det vore underbart om det visar sig att jag förhastade mig och tokdissade nästa Bergman.

 

Men just nu känns det som mycket snack och lite verkstad.

 

Jag tyckte inte om sista meningen och jag gillade shi inte sarkasmen i ovanstående mening.

 

Varför ska vi bråka man?

 

Och Simon W, jag jobbar på en synopsis, men jag har ihopkramat med tid just nu. Ovanpå att jag skriver manus så jobbar jag med min demo och gör promotion för min nära vän David från St. Louis, Missouri, USA (som enligt mig är en kickass rappare) som kan vara på väg till ett stort skivbolag. Tyvärr vill jag inte säga vilket för jag vet inte om jag fick eller inte fick glappa i käften om vilket skivbolag det är. Men iallafall, om jag promotar honom och ju mer folk känner till han och ju mer David kan bevisa det så kan han förutom att visa sin grymma rapstil och beat-making-stil visa att han har fans runt om världen. Och jag gör det mest för att om David får skivkontrakt så ska han o jag göra låt:-P och om jag gör tillräckligt bra text och rap tillsammans med honom så får andra skivbolag upp ögonen på mig och då kan man få pengar och från pengar så kan man få budget;-). Och från budget så ska jag göra film och då hade jag tänkt samla ihop en egen trupp med färska filmälskare att göra en riktig film av:-P. Så långt är det tänkt, men va fan:-D, man borde inte skrika hej förrän sin kompis är över bäcken och har fått cashen:-P.

 

http://www.speedyshare.com/625997955.html

 

 

Förutom det så jobbar jag mentalt med att smälta Natural Born Killer som jag såg igår för jag fick en livsschock över att läsa att folk hade använt denna film som inspiration för att döda och jag upptäckte att karaktären Mickey Knox och jag har samma syn på människor och rättvisa och sån skit:-S. Märkligt, märkligt och lite skrämmande faktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, men eftersom du bumpade denna drygt fyra månader gamla tråd med...

 

... så trodde jag att du ville snacka kring denna synopisis. Men alltså inte...

 

Yeah, men den synopsisen är på typ 5-6 sidor.:-P det är för att jag har dåligt minne och måste komma ihåg med detaljer och liknande. Men jag ska skriva ett riktigt synopsis snarast.

Länk till kommentar
Share on other sites

Åh nej vad ska jag ta mig till.

 

Varför bråkar du? Asså orka sån stil. Det kommer bara leda till en massa dåligheter för dig i slutändan. Bara så du vet. Det är så livet funkar.

 

 

Och för dig "Snowboarder"... om du har något problem med mina "OG-kompisar" så får du ta det med dem, men du bor i Göteborg och borde fatta att man inte bråkar med OG. Du borde veta att de bara har en regel i det gänget: "du får inte ta droger"... annars än det så får de göra vad de vill. Som t.ex. komma i onödiga antal mot en, vilket är fegt enligt min aspekt för jag har själv varit med om att få "onödiga antal" mot mig.

 

 

Så... kan vi sluta bråka och gå över till det vi borde snacka om i tråden?

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför bråkar du? Asså orka sån stil. Det kommer bara leda till en massa dåligheter för dig i slutändan. Bara så du vet. Det är så livet funkar.
Hej kompis, så här funkar världen i övrigt: man hotar inte människor i filmforum på Internet om man inte är en egotrippad jävla pajas. "Bara så du vet. Det är så livet funkar."

 

Kom loss och posta något du har skrivit istället om du verkligen vill "sluta bråkas".

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej kompis, så här funkar världen i övrigt: man hotar inte människor i filmforum på Internet om man inte är en egotrippad jävla pajas. "Bara så du vet. Det är så livet funkar."

 

Kom loss och posta något du har skrivit istället om du verkligen vill "sluta bråkas".

Hahahahaha! Diggar dig fet ;) Instämmer till 110% :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej kompis, så här funkar världen i övrigt: man hotar inte människor i filmforum på Internet om man inte är en egotrippad jävla pajas. "Bara så du vet. Det är så livet funkar."

 

Kom loss och posta något du har skrivit istället om du verkligen vill "sluta bråkas".

 

Jag hotade dig inte. Men om du agerar i denna stilen till människor i din omgivning så kan du inte vara en älskad person.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det här skrev Pace för några dagar sedan, i denna tråd. Nån som missat?

 

Håll en kamratlig ton! Det är en mycket god idé att hålla sig till ämnet i stället för att gå på vad vi tycker om varandra. Läs gärna igenom reglerna som ni godkände vid registreringen om ni inte förstår mitt inlägg.
Länk till kommentar
Share on other sites

Ser det ut som om jag försöker bråka va?????

 

Jag har skrivit gång på gång att de skulle sluta och att vi skulle prata om vad tråden handla om...

 

Vad får dig att tro att jag riktade inlägget till dig specifikt? Jag skrev "NÅN som missat?". Alltså gällde det specifikt alla som inte följde Pace's råd.

 

Hädanefter ska jag inte skriva något i denna tråd förrän det finns något synopsis att kommentera. Ska istället fokusera på mitt eget.

 

Tack och hej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Aiight, halv-färdig med synopsisen. Är ungefär i början av "mitten"-delen. Men jag har inte största lust att fortsätta skriva då jag blev påhoppad av en kille nu i förrgår. Hans kompis ringde hem till mig under annat namn och sa olika grejor som bara jag i princip visste och jag trodde han var min kompis kompis och jag skulle ner till en skola och visa honom vägen till en restaurang... tacka fan för det... snart ser man olika "ghetto"-snubbar patrullera 2 och 2 runt om skolan och jag visste direkt vad som skulle hända, men jag vände inte om som vanligt för mina gamla vanor drog mig mot "striden". En kille stod i hörnan av en vägg klädd i svart huvtröja, snusnäsduk och gick emot mig och jag tänkte "fattas bara kniven nu". Så han gick rakt på mig o jag sa "Nej!" och han försökte fälla mig och jaga slingra ur mitt ben. Sedan hoppade han upp och knäade mig mott bröstet, huvet och magen, men fan, jag har inte tappat något i mina fighting-skillz:-P. Jag blockerade varje knä och jag puttade bort honom och backade bort. Jag visste vem det var när jag såg honom i ögonen... det var en kille jag hade gammalt groll med i höstas och jag sa till honom "jag skiter i det... det är över... det är slut nu!". Sen gick jag iväg och han gick mot sina kompisar. När jag svängde av vid en väg sprang jag typ 50-60 meter för att få upp ett avstånd fall-i-fall de skulle springa efter mig...

 

Det är bland det värsta jag vet... att man inte bara kan glömma gammalt groll o skit. Men jag agerade i samma väg där som här och ville bestämt inte slåss och jag svär till Gud han själv att jag inte slog eller gjorde något tillbaks mot denna människan.

 

Jag ska fortsätta på manuset så snart som jag kan, men jag ska bara smälta det som hänt och gå vidare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...