Gå till innehåll

Deathwish - bra namn?


Insaniac

Recommended Posts

Men jag tycker detta är lite konstig. Han ber om kritik och när någon ger som helst minsta kritik så blir han som en man som käkat anabola steroider som pop corn.

 

Senare uttalar han sig som Sveriges bästa manusförfattare när han inte äns kan stava till mig när han skriver maj, vi är i Februari nu och inte i Maj! Och senare att han hotar folk när de ger han kritik är obegripligt. Och när man ber om referenser av han, då, då ignonerar han en.

Det är allt detta som är mitt problem som svar på "snubbens" fråga.

 

Insaniac var det rätta ordet.

 

/Oscar

Länk till kommentar
Share on other sites

Nr. 1; Jag är inte rädd för kritik, jag hatar hatmejl. Och så jag var i de förra inläggen var inte riktigt jag själv som skrev då.

 

För att svara EvilElvis så skulle jag gärna inte vilja visa vad jag menat jag skulle gjort. Antagligen ingenting för jag håller inte på med sånt längre. Och "sånt" är grejor som är illegala och skadliga grejor. Du måste inte läst hela versen jag skrev. Tufft att bara ta ut en liten bit av en text för att få det att se ut som något hotfullt, moget...

 

- - -

 

Snowboarder.... ... jag hotar inte folk. Jag anser att jag är sveriges bästa manusförfattare för att jag själv anser det. Tror man inte på sig själv så har man inte i branschen att göra. Dessutom, när har jag inte kunnat stava till dig? Vad är det för skitsnack och vad är det för skitsnack om att jag inte kan ta kritik? Jag rättfärdigar kritik till förklaring vilket betyder: Jag förklarar vad de sågar för det är i princip redan skrivet.

 

 

haha lmfao! Såg förresten att snowboarder kom från Göteborg. Fan, en rätt fin stad! Härliga dialekter och homies från OG! Haha. Gotta love that city! Saknar dit fan.

Länk till kommentar
Share on other sites

För att svara EvilElvis så skulle jag gärna inte vilja visa vad jag menat jag skulle gjort. Antagligen ingenting för jag håller inte på med sånt längre. Och "sånt" är grejor som är illegala och skadliga grejor. Du måste inte läst hela versen jag skrev. Tufft att bara ta ut en liten bit av en text för att få det att se ut som något hotfullt, moget...

 

Ursäkta, men jag förstår inte första meningen.

 

Ta ut en liten bit av en text och få det att framstå som hotfullt?

 

Citerar:

"Haha, shit:-P! Jag som tog en paus från Voodoo för att coola ner mig och skaka bort all min aggressivitet just bara för att jag inte ska tillbaka till mitt livs gamla vanliga banor. Men fan man, nu skulle jag gärna velat veta var du bor!"

 

Ja, det var moget skrivet av dig. Verkligen.

 

Sen allt mellandravel om att du pysslat med "illegala" och "skadliga" grejer begriper jag mig inte riktigt på. Vad vill du förmedla? Att du är en hårding?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad jag vill förmedla är inte att jag är en såkallad "hårding". Jag sa bara att mitt förflutna har varit skräp som jag inte vill gå tillbaka till. Men om vi säger som så här då... visst jag är en hårding väll. Jag har slagits mot alla möjliga folk... menar du att det gör mig till en "hårding". Du vet, jag är inte stolt över grejor som jag gjort. Tänk dig att du tillslut gör det ultimata ****** som får dig att ångra alla grejor du gjort i ditt liv och som gör dig deprimerad, men samtidigt får det dig att tänka på att du ska ta hand om det lilla du har.

 

 

Så vad fan bråkar vi om egentligen? Varför alla dessa påhopp?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad jag vill förmedla är inte att jag är en såkallad "hårding". Jag sa bara att mitt förflutna har varit skräp som jag inte vill gå tillbaka till. Men om vi säger som så här då... visst jag är en hårding väll. Jag har slagits mot alla möjliga folk... menar du att det gör mig till en "hårding". Du vet, jag är inte stolt över grejor som jag gjort. Tänk dig att du tillslut gör det ultimata ****** som får dig att ångra alla grejor du gjort i ditt liv och som gör dig deprimerad, men samtidigt får det dig att tänka på att du ska ta hand om det lilla du har.

 

 

Så vad fan bråkar vi om egentligen? Varför alla dessa påhopp?

 

Nej, det var inga påhopp. Jag reagerade bara på din ton mot vissa människor, inte speciellt kamratlig. That's it. Och visst, om du haft det tufft tidigare så är det ju skitbra att du hittar ett nytt utlopp för energin och så inom filmen. Men du behöver inte dra på när folk neggar, skit i det då bara helt enkelt. Ta ett djupt andetag, räkna till tio och ignorera det. Du tror ju uppenbarligen på din idé, då behöver du inte lyssna på folk som bara gnäller för sakens skull. Utan ta endast till dig det som du anser vara konstruktivt för att komma vidare. Så kör hårt!

 

Har själv spenderat närmare 15-20 år på fel sida av lagen, och varit involverad i både det ena och det andra, så jag vet mycket väl känslan. Men det man måste göra är att skaka av sig det man inte vill höra, ta en del skit, strunta i det och gå vidare.

 

Men, men, enough om det nu.

 

Ang. din synopsis. Tror du på det så kör på det som sagt. Ta till dig den konstruktiva kritiken och gör det ännu bättre. Om du tror på det, och du kan övertyga andra om att det håller så spelar det ju inte så stor roll att några neggar, eller hur?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har skrivit om synopsisen rätt mycket. Men samtidigt jobbar jag lite halv-aktigt med en 2:a av det första manuset. Fast Manus 2 aka Film 2 handlar om själv antagonisten i ettans tid i Irak. Så man får fullständiga storyn i tvåan mer (Likt Underworld filmerna), fast ändå är Manus 1 mycket omgjort för att få fram mycket fakta och liknande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har skrivit om synopsisen rätt mycket. Men samtidigt jobbar jag lite halv-aktigt med en 2:a av det första manuset. Fast Manus 2 aka Film 2 handlar om själv antagonisten i ettans tid i Irak. Så man får fullständiga storyn i tvåan mer (Likt Underworld filmerna), fast ändå är Manus 1 mycket omgjort för att få fram mycket fakta och liknande.

 

Låter bra. Kom bara ihåg att ta fasta på en del av de råd du får, för det finns många kunniga människor här. Och du vet man är aldrig fullärd, man lär sig nåt nytt varje dag, och det kommer utveckla din story och din teknik i övrigt. Såklart att man ska ha höga tankar om sig själv, men man får inte lacka ur om folk försöker ta ner en på jorden lite. ;) Och en hel del av kritiken i tråden har varit konstruktiv tycker jag, så ta vara på den och lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har skrivit om synopsisen rätt mycket. Men samtidigt jobbar jag lite halv-aktigt med en 2:a av det första manuset. Fast Manus 2 aka Film 2 handlar om själv antagonisten i ettans tid i Irak. Så man får fullständiga storyn i tvåan mer (Likt Underworld filmerna), fast ändå är Manus 1 mycket omgjort för att få fram mycket fakta och liknande.

 

Håller med. Det låter helt ok (goddamn, du funderar på en tvåa redan :)). Det skulle vara intressant att läsa ett synopsis för manus nr 1... och då läser jag gärna en komplett synopsis med början, mitten, slut. Vore schysst att få en bild av hur det hela ska utspela sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Asså, jag skrev tvåan för att jag själv försöker bredda ut historien som jag inte får plats i manus 1. Men det är inget manus jag hårdsatsar på just nu. De jag jobbar på just nu är:

 

Darklands (Deathwishs nya namn): En psykopatisk krypskytt som härjar i skogarna och som måste stoppas till varje pris.

Skogvandrarna: Två unga män plockar upp en man på vägen. Han visar sig vara en rånare och de befinner sig just nu i en skog omringad av blodtörstiga deformerade människor som legenderna och myterna kallar "troll".

Guds Lamm: En förbannelse som härjar och varje förbannat offer får djävulens demoner efter sig. Fyra personer som alla är förbannade går ihopa för att slåss mot demonerna och för att hitta en väg att undgå förbannelsen (Jobbar fortfarande på denn storyn rejält).

Vargbröder: Svensk skräck som handlar om två varulvars liv och när den ena vill dra sig ut för att försöka leva normalt.

Laws of Kane: Brittisk action om den engelska maffians krig mot inkräktande gäng.

The Truth of Honor: En WW2-krigsfilm som handlar om en handfull män som befinner sig i en by som borde vara säker och tysk-fri... den borde vara det iallafall...

Friheten: Svenskt manus om hur en kille går med i ett nazistgäng och hur han mer och mer smälter in i deras kultur och hur det påverkar hans liv.

Dödsriket: Svensk krigsfilm som handlar om svenska soldater i Afganistan och hur en grupp soldater plötsligt befinner sig inne i en stad där revolutionen slår igenom.

Inferno: Två krypskyttar utnäms för att ta ut en muslimsk terrorledare. Väl inne i staden så avslöjas de och de hamnar i strid mot varenda trogen muslim. Ett räddningsuppdrag startas och frågan är om de hinner i tid till de två soldaterna innan kulorna slagit in i dem.

 

 

Det är nog de jag arbetar mest med just nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

hahaha, du är sjukt rolig Herr "Snowboarder". Seriöst sluta bråka med mig innan jag blir arg. seriöst fan, det är ett jävla forum och ett jävla filmforum. Om du har problem med mig så håll käften och skriv inte där jag skriver då. Asså för varje gång du skriver och förolämpar mig så får jag bara mer och mer lust att skada. Och det vill jag fan heller göra. Detta är ett filmforum och inte någon fight-site. Om du har problem så säg till det. Jag såg att du bodde i Göteborgstrakten så du kan ju prata lite med mina kompisar där uppe så kan de berätta vilken schyst kille jag e. Jag tror verkligen på att de skulle sagt det.

Länk till kommentar
Share on other sites

hahaha, du är sjukt rolig Herr "Snowboarder". Seriöst sluta bråka med mig innan jag blir arg. seriöst fan, det är ett jävla forum och ett jävla filmforum. Om du har problem med mig så håll käften och skriv inte där jag skriver då. Asså för varje gång du skriver och förolämpar mig så får jag bara mer och mer lust att skada. Och det vill jag fan heller göra. Detta är ett filmforum och inte någon fight-site. Om du har problem så säg till det. Jag såg att du bodde i Göteborgstrakten så du kan ju prata lite med mina kompisar där uppe så kan de berätta vilken schyst kille jag e. Jag tror verkligen på att de skulle sagt det.

Here we go again -_- Asså seriöst, går du på ngt? Spooooky vad ska du göra huh?!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kunde frågat mina vänner hur schysst jag är. Inget annat än det. Sen får du väll säga vad du tycker jag bryr mig inte. Alla får tycka som de vill, men hur mina homes reagerar kan jag inte ansvara för.

 

Kan säga att det är för att få bevis på hur jag är i vanliga fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahahahahahahahahahahahaha!! Lätt årets skämt :P (Än så länge)

 

Haha naj, jag tänkte mer på det att du säger vad du vill till mina kompisar... haha. Det hade varit rätt kul för du vet i Original Gangsters så ser man alla medlemmar som bröder hahaha. Så det är faktiskt rätt kul det jag sa hehe. Jag fattar vad du menar, du hade aldrig vågat snacka, hehe. Du borde bli komiker ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Inferno: Två krypskyttar utnäms för att ta ut en muslimsk terrorledare. Väl inne i staden så avslöjas de och de hamnar i strid mot varenda trogen muslim. Ett räddningsuppdrag startas och frågan är om de hinner i tid till de två soldaterna innan kulorna slagit in i dem.

 

 

 

vill inte verka elak elr liknande och vill helst hålla mig utanför debatten men

Gott in himmel!? fullt seriöst! vet du hur moraltanterna skulle ramla av stolarna ifall dom såg detta :S Varenda trogen muslim !? Rasism är vad det är .

 

Skriv religös ledare och sen varje trogen religös man i byn. Hittat på en tro liksom. Annars så bränns det svenska flaggor i framtiden :S

 

Tjoh^^

Länk till kommentar
Share on other sites

vill inte verka elak elr liknande och vill helst hålla mig utanför debatten men

Gott in himmel!? fullt seriöst! vet du hur moraltanterna skulle ramla av stolarna ifall dom såg detta :S Varenda trogen muslim !? Rasism är vad det är .

 

Skriv religös ledare och sen varje trogen religös man i byn. Hittat på en tro liksom. Annars så bränns det svenska flaggor i framtiden :S

 

Tjoh^^

 

Inte alls rasism. Varenda trogen muslim är troende vid Allah och enligt Allah likt de kristnas Gud så finns det bara en ren religion. Vilket betyder om något "smuts" attackerar Allah's heliga land (mellanöstern) så ställer sig muslimerna sig vid dörren för döden och slåss i Allah's namn. Det är som när de kristna skulle ta tillbaka Jerusalem.

 

Dessutom, Sverige vet inte idag vad som är rasism och inte. Om du har svenska flaggan hängandes utanför ditt hus så är du rasism. Om du väljer en svensk läkare förrän en svensk läkare som har en kompis vars grannes kusins kompis frus brors sambos släkt är polacker, då är du rasist.

 

Hade du varit amerikan hade folk varit dödschockade om du inte haft flaggan på topp när det är deras nationaldag. I sverige "skäms" man över svenska flaggan. Det har sedan fött upp extremist svenskar som folk kallar nazister, de själv kallar sig NSF:are. Och intill det så blir gatorna farligare för hat föder hat och blattarna rustar upp sig för strid och nazzarna gör samma sak... någon annan här som känner att detta är dejá vu? Säger Kalla Kriget er något?

 

 

För att avsluta det du skrev sist om att bränna flaggor. Att bränna en flagga, sin egen eller någon annans är rent av rasistiskt.

 

 

- - -

Sådär ja, nu målas jag återigen upp som en surgubbe för att jag förklarade grejer här. Nu säger ni säkert "du kan inte ta kritik" och liknande grejor bara för att jag förklarade mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håll en kamratlig ton! Det är en mycket god idé att hålla sig till ämnet i stället för att gå på vad vi tycker om varandra. Läs gärna igenom reglerna som ni godkände vid registreringen om ni inte förstår mitt inlägg.
Länk till kommentar
Share on other sites

Sådär ja, nu målas jag återigen upp som en surgubbe för att jag förklarade grejer här. Nu säger ni säkert "du kan inte ta kritik" och liknande grejor bara för att jag förklarade mig.

 

Inte alls. Men man får replikera, väl?

 

Vilka källor har du för dina påståenden? Greppar alla muslimer sina vapen nu när USA annekterat Irak länge? Nej. Så var är revolten? Djävulens avkommor vandrar ju på deras gator! Nej, muslimer är fredligare än vad folk tror. De vill leva sina liv så friktionsfritt som möjligt.

 

Du bör kanske nyansera vad du menar med "muslimer" i manuset. Det kan kanske istället vara en fundamentalistisk muslimsk sekt (alltså inte muslimer i allmänhet). Då blir det inte rasistiskt heller. Fundamentalister finns i alla religioner. Våra hjältar kan ha en muslimsk infiltratör till och med, som minsann gillar Coca Cola och Christina Aguilera. Allt för att nyansera bilden av muslimer. De är inte snara att ta till vapen och självmordsbombning.

 

Om Team America vore en "seriös" film, hade den mött fett mycket motstånd. Lite på det.

 

Jag skäms inte för Svenska flaggan. Vajar den högt på bemärkelsedagar och sportevenemang. Tror de flesta gör det.

 

Men att trycka svenska flaggan i fejset på en mager armenier och säga "Sverige är vårt", det är rasistiskt.

 

 

Eftersom denna tråd handlar om "Darkland", vore det det intessant att få läsa ett komplett synopsis, eller att vi iaf pratar om den storyn. Om det är möjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Simon W, vad jag menar är inte att muslimer är hotfulla djur. Vad jag säger är att de är troende. Muslimer är mer trogna till Gud än vad kristna är. Dessutom har jag inte visat vad synopsisen är. Undrar hur 2 ord kan bli sån stor grej.

 

 

Och att svara på vad Pace skrev: Jag har själv frågat vad det bråkas om.

 

 

För att svara på Simon W's sista ord om att prata om manuset: Ja gärna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Whatever. Det var bara det här jag reagerade mot:

Varenda trogen muslim är troende vid Allah och enligt Allah likt de kristnas Gud så finns det bara en ren religion. Vilket betyder om något "smuts" attackerar Allah's heliga land (mellanöstern) så ställer sig muslimerna sig vid dörren för döden och slåss i Allah's namn.

 

 

För att svara på Simon W's sista ord om att prata om manuset: Ja gärna.

 

Then, lets! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...