Java ex Machina Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Jag förstår faktiskt inte riktigt vad tävlingen går ut på, även om jag är helt dum i huvudet. ;) Filma nåt som visar typisk svensk sommar. 0 Citera
Java ex Machina Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Hur funkar det förresten, lägger alla upp filmerna samtidigt eller när man är klar helt enkelt? och var någonstans? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 augusti 2007 Författare Postad 22 augusti 2007 Filmerna läggs som vanligt upp under "Kolla min film" efter reglerna som finns postade i FAQ. ..och det görs så fort man är klar med filmen. Vad gäller temat så behöver man ju inte filma "nåt som är typiskt svensk sommar", det kan ju vara nästan vad som helst där bara fantasin sätter gränserna. En dialog som utspelar sig vid fiskebryggan, en sex-scen på en sommaräng, sill-krig i skärgården - you name it. Det blir ju en aning fantasilöst om det bara blir stativbilder på naturen, även om det också är svensk sommar. 0 Citera
Anhool Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 en sex-scen på en sommaräng Oh you dirty boy... Men det kanske vore något för Saim o Rai om de inte redan pensionerat sig. Var de inte dom(Nemo) som gjorde en film om en katt som blev våldtagen i en skog? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 2 september 2007 Författare Postad 2 september 2007 Nu är det bara 28 dagar kvar till deadline! Jag hoppas ni har många fina bidrag att komma med. 0 Citera
jernby film Postad 2 september 2007 Postad 2 september 2007 Nu är det bara 28 dagar kvar till deadline! Jag hoppas ni har många fina bidrag att komma med. Stresspelle ;) på 28 dagar hinnar man med mycket. Tjata inte ;) /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 2 september 2007 Författare Postad 2 september 2007 Haha, nej nej, no rush. Inlägget fungerade också som en liten bump för tråden. Det är ju inte säkert att jag märker om man bryter mot den tredje regeln. ;) 0 Citera
Lasse_laser Postad 4 september 2007 Postad 4 september 2007 Får se om jag kommer på nåt i tid. Om ändå förkylningen sitter i kan man lika gärna ut och filma. 0 Citera
Danell Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 Hehe. Synd man missa denna tävling, har fullt upp denna måndad. Bra att någon tagit tag i saken och får det gjort! Planerar o va med nästa omgång! Helt klart! 0 Citera
Walter Postad 19 september 2007 Postad 19 september 2007 Skitkul initiativ. Om vädret blir rätt så kan jag nog skicka in ett bidrag. Vädret? Jag förmodar du förväntar dig solsken & 35 grader +. På det kan jag bara svara... "Seven" Regn, Regn å så ännu mera regn, men sicken bra film 0 Citera
Rjzonez Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Vädret? Jag förmodar du förväntar dig solsken & 35 grader +. På det kan jag bara svara... "Seven" Regn, Regn å så ännu mera regn, men sicken bra film precis, de behöver ju inte alltid vara sol ;) 0 Citera
beta75 Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Mitt bidrag till tävlingen fick inte vara med, den var för kort eller vad det nu var som var fel... ...jag fattade väl inte reglerna eller så är den för kass. Moderatorn bestämmer... Det heter i alla fall "Rare meat-eating cow hidden reel" 19 sec Håll till godo: http://www.beta75.se/bone.mp4 /KN 0 Citera
Pace Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Mitt bidrag till tävlingen fick inte vara med, den var för kort eller vad det nu var som var fel... ...jag fattade väl inte reglerna eller så är den för kass. Moderatorn bestämmer... Läs riktlinjerna för forumet och gör som det står. Om du inte förstår, fråga. Vi har ingen åsikt om filmers kvaliteter, det är ju ni medlemmar som debatterar det. 0 Citera
beta75 Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Men Pace jag har ju gjort som det står, eller stod. Nu har ni ändrat regel ett ser jag. Vidare har jag använt en bild bara, som du skrivit är ok om filmen är mycket kort i hur man publicerar filmer i tråden Kolla min film. Jag tycker det är otoligt dåligt skött och jag tar personligen åt mig av bemötandet jag fått från lilla_farbrorn. Hans formulering har varit problemet från början. Och vilken bild jag väljer från min film ska han väl inte ha någon åsikt om. Som jag set det har jag gjort rätt och följt de regler som fanns och stod skrivna. Detta luktar personligt påhopp och detta gör mig faktiskt väldigt väldigt ledsen. /KN 0 Citera
Pace Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Men Pace jag har ju gjort som det står, eller stod. Nu har ni ändrat regel ett ser jag. Vidare har jag använt en bild bara, som du skrivit är ok om filmen är mycket kort i hur man publicerar filmer i tråden Kolla min film. Jag tycker det är otoligt dåligt skött och jag tar personligen åt mig av bemötandet jag fått från lilla_farbrorn. Hans formulering har varit problemet från början. Och vilken bild jag väljer från min film ska han väl inte ha någon åsikt om. Som jag set det har jag gjort rätt och följt de regler som fanns och stod skrivna. Detta luktar personligt påhopp och detta gör mig faktiskt väldigt väldigt ledsen. /KN Du ska naturligtvis inte känna dig ledsen, och det är inget påhopp. Vi sågar mängder med filmer där som inte uppfyller riktlinjerna. Det är enda kravet för att få sin film visad, något jag tycker är fullt rimligt. Regel ett har inte ändrats på flera månader, så då förstår jag inte vad du syftar på. Tips: Ha tre bilder med max bredd om 300 pixlar, skriv rubriken med filmens titel inklusive längd. Bilden bör vara representativ för filmen. Det vill säga tre svartrutor från filmen tar vi alltså friheten att inte godkänna, som ett exempel. 0 Citera
Pace Postad 22 september 2007 Postad 22 september 2007 Flyttade över beta75:s inlägg och efterföljande diskussion till [thread=16773] Filmen fick inte vara med i tävlingen[/thread]. Fortsätt tjafsa där i stället. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 30 september 2007 Författare Postad 30 september 2007 Ikväll 20:00 lägger jag upp samtliga tävlingsbidrag och därmed är tävlingen avlsutad. Några timmar kvar att finputsa alltså. ;) 0 Citera
carbe Postad 30 september 2007 Postad 30 september 2007 Väntar med spänning! Skall bli roligt att se alla bidrag. Hoppas vi får utse en värdig vinnare. :) 0 Citera
Team_fagott Postad 30 september 2007 Postad 30 september 2007 Nu ångrar jag lite att jag inte hoppade på tåget. Men va fan, jag har ju 45 minuter på mig.... 0 Citera
beta75 Postad 30 september 2007 Postad 30 september 2007 Gör en snabbt som attan. Vore kul med en 45 min produktion... /KN 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 30 september 2007 Författare Postad 30 september 2007 Tävlingen är stängd. Kolla in bidragen: Radiomans Svenska Sommar 2007 av Radioman Kattsplatt av music 57 sec to modern art av jernby film Rare meat-eating cow lost reel REDUX av beta75 Nästa vecka sätter jag upp en omröstning där alla får rösta på sin favorit. 0 Citera
Team_fagott Postad 30 september 2007 Postad 30 september 2007 Gör en snabbt som attan. Vore kul med en 45 min produktion... /KN Hehe.. nä bidde inget... Men nästa gång... 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 4 oktober 2007 Författare Postad 4 oktober 2007 Idag, kanske imorrn eller om några dagar. ;) 0 Citera
Lasse_laser Postad 7 oktober 2007 Postad 7 oktober 2007 Får hoppa på "Skildra en svensk vinter" när den kommer istället. Förövrigt så kan jag säkert använda sommarklipp till den ändå. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.