Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nej det är inte Uwe Boll som är i farten igen! (puh)

Utan Roger Avary! Jag som är ett troget Wolfenstein triologyn fan kan säga att jag är oerhört lycklig att nån för en gångs skull tagit tag i det hela för jag tycker Wolfenstein konceptet är underbart.

För dom som inte vet va Wolfenstein konceptet är så är det påminnande Hellboy, alltså Nån gång under det senaste världskriget så börjar Nazisterna hålla på med Svart konster, Robot / cyborg projekt och det enda hoppet att stoppa dom är den trogna Amerikanen B.J. Blazkowicz ! :D

Mer info här

http://www.variety.com/article/VR1117969626.html?categoryid=13&cs=1

Väntar spänt på mer info :D

Postad
Wolfenstein triologyn

Rätta mig gärna om jag har fel, men än så länge finns det la bara 2 Wolfenstien spel ute (om man inte räknar med Enemy territory)?

Själv är jag inte jätte pepp, finns betydligt mer intressanta spel att göra film på än wolfenstein. Underhållande kan det dock bli.

På tal om Uwe förresten så verkar Postal bli riktigt rolig. Med rolig menar jag inte sådåligsåattdenblirroligochbra utan genuint rolig.

Postad
Är det den skärmsläckaren som fanns före doom? Hm, låter som ett riktigt sömnpiller.

Mmm. Första spelet är ju ingen höjdare längre, men har kommit ut ett nytt spel efter det.

Postad

return to castle wolfenstien är rätt bra. Har spelet hemma! När jag lirade det för första gången blev jag faktiskt lite smått rädd. Nyheten är underbar, tror konceptet kan bli hur bra som helst. Älskar verkligen Genre att nazisterna höll på mixtra och dona.

Postad

Är inte säker men är Wolfenstein det spelet som ser ut precis som Doom fast det inte är några "Aliens" i det, jag hade något sånt på min allra första dator som jag spelade konstant på dagarna när jag var ungefär 8-10 bast, kommer ihåg när man öppnade en dörr och plötsligt blev attackerad av en dåligt gjord 3D hund :D hade totalt glömt bort det spelet, måste ta och riva igenom vinden och se om jag kan hitta det :D

Postad

gamla wolfenstein var grymmare på sin tid än nya versionen. kommer ihåg hur man backade omkring och sköt som en galning, instängd i ett rum med en nästan odödlig stor boss med två miniguns under armarna som sprang efter en hack i häl.

Delta one: jepp, det fanns hundar i wolfenstein 3D.

Postad
gamla wolfenstein var grymmare på sin tid än nya versionen. kommer ihåg hur man backade omkring och sköt som en galning, instängd i ett rum med en nästan odödlig stor boss med två miniguns under armarna som sprang efter en hack i häl.

Delta one: jepp, det fanns hundar i wolfenstein 3D.

Håller helt med. Om jag inte missminner mej så va det väl det första shoot em up spelat va?

Postad

Jo det är sant, Det är just därför det första Heter Wolfenstein 3D för det vart, just ett 3D shoot em upp spel ^^

Spelen i för sig är underbara, båda två, Fast story mässigt är 2an ( return to castle wolfenstein) mkt bättre. Kommer ihåg att i Första spelet så hade man ihjäl Fühern himself :P

Trevligt att det finns fler som tycker om konceptet också ^^

Undrar om man får se nåra kända skådespelare i filmen?

Postad

med tanke på hur jävluskt dålig silent hill var så har jag inga förhoppningar.

däremot borde nån talangfull person göra en riktigt bra film om den ockulta sidan av nazismen.

Postad

skjutalir där du ser ur förstapersons perspektiv.

ID Software är dom som ledat utvecklingen med wolfenstein 3d, doom 1 & 2, quake, doom 3 och nu har dom gjort nån ny extrem spelmotor.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...