Gå till innehåll

Bra sätt att döda på så det ser ut som en olycka


Octavianus

Recommended Posts

Sitter här och funderar lite på ett manus jag tänkt skriva.

 

Det är så att en kille mister sin kära flickvän genom en tragisk olycka, och filmen går lite ut på hur han tar hand om sig själv och går igenom denna svåra fas.

Till sin hjälp har han sin bästa vän, som hjälper honom genom hans svåra kamp. Hans flickvän dog genom en olycka tror man igenom i hela filmen, och det är så uppenbart att det va en olycka så ingen misstänkter att det då va huvudrollen som dödade henne. Utan det får man reda på precis i slutet då han dödar hans bästa kompis på samma sätt, och man får lite backflashar under tiden han dödar kompisen, på när han dödar flickvännen.

 

Jag har suttit och funderat mkt på det här men itne kommit fram till ngt. Jag vill ha mordet ganska odramatiskt och inte massa splatter. Men framförallt så ska det gå att föra med istortsett noll rekvesita, då det är en noll budget film.

 

Det bästa jag kommit på är at knuffa ut henne för ett stup, men det känns lite tafatt och trist.

Länk till kommentar
Share on other sites

nötallergi skulle fungera om det bara va en som skulle dö. Men det är ju två som ska dö på exakt samma sätt. Sen ska jag tillägga att det är en student/helt vanlig människa, som inte har massa konstiga hi-tech saker. Glömde skriva det.

Länk till kommentar
Share on other sites

El-olycka? Kaffebryggaren ger en stöt på diskbänken. Lätt fixat, låt några strån från skyddsjord leda mot nollan och när man spiller vatten på bryggaren smäller det.

 

Eller brödrosten. Ta kål på offret med el, rigga brödrosten med en gaffel inuti typ att man försöker fiska upp ett bröd ur brödrosten men kom emot elementet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänk om det finns ett lagom avancerat sätt att döda någon, som innebär att det i efterhand inte ens går att se någon dödsorsak... Hörni, det finns det! :D

 

Tänk er ett offer som har smullit av lite lagom (eller hålles fast lite lagom). Sedan tar man en spruta med kalium i och sprutar in det i offrets kropp, (tex under foten, där man ju alltid kan få en sticka eller nåt). Kalium i överdos är dödligt, ser ni. Och här kommer det fiffiga! - När vi dör utlöses alltid en massa kalium i kroppen (till följd av att natrium/kaliumregulatorerna i cellerna slutar fungera). Visavi - när kroppen dör får den helt naturligt en omätbar överdos av kalium.

 

Riktigt djävulskt, jag vet. Lite väl, kanske.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillade stupet, han ska ta med henne på en romantisk piknic eller han får henne att tror att han har köpt ett hus och han för henne genom skogen med ögon bindel, ställer henne framför stupetväder henne motsig tar av bindeln kysser henne båda ser jätte glada ut. sen så puttar han.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske är lite svårt att få tag på bara sådär dock?

 

Jag tror nog inte det är så svårt att få tag på. Inom läkaryrket används det ibland, läkemedelsföretag, apoteket. Vem vet, det kanske till och med går att skaffa anonymt över internet. Som tur är kan man ju ge ens karaktärer vilket yrke eller bakgrund man vill, om det hjälper ens story... ;)

 

Nå, kaliummord kanske inte passar för denna story. Det är inte vidare filmiskt visuellt heller. Passar kanske snarare nån klurig Agatha Christie-historia. Jag ville bara tipsa om ett diaboliskt sätt att ta någon av daga...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ny här , men här kommer lite som kan fungera

 

Kraftigt slag mot huvud , halkat i badkaret? , Okänt föremål från skyn/taket (hammare , fasta nycklar av olika slag)

 

Förgiftning , detta är en klassiker. (Lite orealistiskt dock att man skulle tro att det var en olycka dock)

 

Kvävning , instängd i ett trångt utrymme med ingen luft. baklås ? eller någon som stängde och låste? vem vet , kan se ut som en olycka.

 

Blir en edit om någonting slår mig. :)

 

Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 5 månader senare...
  • 4 veckor senare...
En avancerad bro-olycka, han skruvar i förväg ut en alla bultar i ölandsbron, sen ska dom gå över, då säger han ajfan, jag glömde mobilen, gå i förväg du så kkommer jag strax, och smack så rasar hela bron!

 

Hahaha, underbart! tänk att verkligen göra en nollbudgetfilm där man raserar ölandsbron.. Någon skulle bli pisst tror jag. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...
Tänk om det finns ett lagom avancerat sätt att döda någon, som innebär att det i efterhand inte ens går att se någon dödsorsak... Hörni, det finns det! :D

 

Tänk er ett offer som har smullit av lite lagom (eller hålles fast lite lagom). Sedan tar man en spruta med kalium i och sprutar in det i offrets kropp, (tex under foten, där man ju alltid kan få en sticka eller nåt). Kalium i överdos är dödligt, ser ni. Och här kommer det fiffiga! - När vi dör utlöses alltid en massa kalium i kroppen (till följd av att natrium/kaliumregulatorerna i cellerna slutar fungera). Visavi - när kroppen dör får den helt naturligt en omätbar överdos av kalium.

 

Riktigt djävulskt, jag vet. Lite väl, kanske.

 

Öh, jag får ta och hoppas att du menar någon form av kaliumsalt, typ kaliumklorid. Att trycka in metalliskt kalium i någon skulle knappast se ut som en olycka:

 

;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...