Gå till innehåll

Skickades med Polis till ett Psyksjukhus


BenJM

Recommended Posts

2 dagar sen hade socialen kommit hem till mig och sett ett manus/skript/historia som jag skrivit och dom ville läsa igenom det och det fick dom.

 

2 Timmar senare kom dom med Polis och tog mig till ett vanligt sjukhus och därifrån skickade dom 4 Poliser som körde mig från Göteborg till Trollhättan Psyksjukhus under 10-12 tiden på kvällen.

 

Nästa dag fick jag träffa en Psykolog från Psyksjukhuset som var mycket bättre än socialen på att göra diagnos och han sa att jag var frisk..

 

Så dom släppte mig efter en dag, vad fan är det för mening att åka till ett mentalsjukhus om man är frisk?

Länk till kommentar
Share on other sites

2 dagar sen hade socialen kommit hem till mig och sett ett manus/skript/historia som jag skrivit och dom ville läsa igenom det och det fick dom.

 

2 Timmar senare kom dom med Polis och tog mig till ett vanligt sjukhus och därifrån skickade dom 4 Poliser som körde mig från Göteborg till Trollhättan Psyksjukhus under 10-12 tiden på kvällen.

 

Nästa dag fick jag träffa en Psykolog från Psyksjukhuset som var mycket bättre än socialen på att göra diagnos och han sa att jag var frisk..

 

Så dom släppte mig efter en dag, vad fan är det för mening att åka till ett mentalsjukhus om man är frisk?

Skojar du eller?

Vad gjorde Soc hos dig? (Går det rykte på stan om ditt sjuka manus eller vad?)

För det andra, -hur kom de åt dina privata papper? Hade de husransakningsorder?

Jag tycker att det hela låter som en påhittad story, -kanske en dålig filmidé, -vad vet jag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Skojar du eller?

 

Nej, varför skulle jag skoja om en sån här sak?

 

Vad gjorde Soc hos dig?

 

Hade inte gått till skolan den dagen så dom kom till mig som dom brukar göra ändå varje vecka/månad vet ej vad dom ville.

 

För det andra, -hur kom de åt dina privata papper? Hade de husransakningsorder?

 

Lol, dom hade ingenting dom gick in till mitt rum och såg manuset så sa dom att dom måste få läsa den för att dom är socialen.

 

är det ett skjuta mobbare på skola manus?

 

Nej, det var barn som hade dött i ett läger vid en liten by i england :S

 

EDIT:

 

Om jag hade haft en film kamera med mig hade jag filmat allt, men jag fick ju inte det :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Har svårt att tro att de skulle storma in och göra så där.

 

Du behöver inte tro på det, men det är faktiskt sant.

 

Varför lät du dom läsa manuset då?

 

Dom sa, backa vi är socialen vi bestämmer över dig och dom hade en Polis med sig, tror du jag vill bli skjuten av hans vapen om jag försöker ta manuset ifrån dom med våld eller?

 

Frågan är varför dom börja tro att någon är Psykisk sjuk bara för en brutal skräck historia, så vitt jag vet så har man rätt att skriva vilken historia man vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, vet inte riktigt ifall jag ska tro dig eller inte. Om du svär att det sant kan man ju inte mer än säga, Okej... Men lite suspekt låter det endå. Vad var deras motiv liksom? Bara spontant knacka på din dörr och läsa ditt manus? Brukar du hamna mycket i bråk med socialen och polisen? Dessutomt tror jag inte de skulle sätta dig på pysket bara för du har skrivit en historia, tanke på hur kass dom är med sånt, att få vård osv..

Länk till kommentar
Share on other sites

Dom sa, backa vi är socialen vi bestämmer över dig och dom hade en Polis med sig, tror du jag vill bli skjuten av hans vapen om jag försöker ta manuset ifrån dom med våld eller?

 

Frågan är varför dom börja tro att någon är Psykisk sjuk bara för en brutal skräck historia, så vitt jag vet så har man rätt att skriva vilken historia man vill.

 

Man undrar ju om det kanske är så att du egentligen hör hemma där? En polis skulle inte skjuta dig om du tar ifrån dom pappret(jag förstår inte heller varför du hade en kopia liggandes framme, skriver du för hand eller?). Haha, särskilt inte om de trodde du var redo för psykhemmet(psykisk med litet p tack).

"Polisman sköt labil författare - Han ville bara ha sitt manus" Där har du rubrikerna i Aftonblaskan dagen efter.

 

Edit: Nu vet jag! Det här är Nemos nya spratt. Vad ska den här filmen handla om Nemo?

Länk till kommentar
Share on other sites

2 dagar sen hade socialen kommit hem till mig och sett ett manus/skript/historia som jag skrivit och dom ville läsa igenom det och det fick dom.

 

2 Timmar senare kom dom med Polis och tog mig till ett vanligt sjukhus och därifrån skickade dom 4 Poliser som körde mig från Göteborg till Trollhättan Psyksjukhus under 10-12 tiden på kvällen.

 

Nästa dag fick jag träffa en Psykolog från Psyksjukhuset som var mycket bättre än socialen på att göra diagnos och han sa att jag var frisk..

 

Så dom släppte mig efter en dag, vad fan är det för mening att åka till ett mentalsjukhus om man är frisk?

 

1. Socialstyrelsen gör inga diagnoser huruvida personer är psykiskt sjuka eller ej.

2. Psyksjukhus har egna vårdare som står för bevakning av intagna.

3. Du passerar inte ett vanligt sjukhus i avvaktan på ett psyksjukhus.

4. Socialstyrelsen genomför inte husrannsakan, det gör polis om det är tal om fara för hälsa (polislagen 21 §) eller brott som kan ge fängelse (pl 20 §).

5. Du skriver att "de fick läsa manuset" och sedan att de gjorde det med tvång.

6. Bull. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Med "socialen" menar han nog Socialvården, i det här fallet de på komunen som arbetar med sociala frågor förutom pengabidrag till behövande. Men ändå, om BenJM tillhör det klientel som är i ständig kontakt med sociala fältarbetare så berodde det knappast på manuset att de kom för.

Länk till kommentar
Share on other sites

Edit: Nu vet jag! Det här är Nemos nya spratt. Vad ska den här filmen handla om Nemo?

 

Ni kommer på mig hela tiden ju. Inge kul längre......

 

Shit nu kommer jag att bli falskt anklagad så fort det kommer upp en person som verkar vara bakom flötet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gick nog på det till hälften. Grejen är att folk som är i BenJMs situation har lite annolunda uppfattning om verkligheten och skulle mycket väl kunna skriva inlägg i den stilen. Ett par galna inlägg till och jag hade nog svalt det. Bäst vi är observanta på nemo i fortsättningen. Han kanske behöver besök av folk med vita rockar. :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm jag som trodde att det fanns 6 833 medlemmar på den här sidan. nu vet jag att det bara är jag, nemo och 6 831 av nemos skoj-användare. eller kan jag va riktigt säker på det? jag kanske är nemo jag med? hmm mystiken tätnar! hur ska det sluta? kommer nemo upptäcka att han har startat en filmsida helt själv och i alla sin tristess skapat 6 832 alternativa personligheter som han pratar med sej själv igenom?

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm jag som trodde att det fanns 6 833 medlemmar på den här sidan. nu vet jag att det bara är jag, nemo och 6 831 av nemos skoj-användare. eller kan jag va riktigt säker på det? jag kanske är nemo jag med? hmm mystiken tätnar! hur ska det sluta? kommer nemo upptäcka att han har startat en filmsida helt själv och i alla sin tristess skapat 6 832 alternativa personligheter som han pratar med sej själv igenom?

 

Inom en snar framtid hämtar dom dig också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...