Gå till innehåll

Flaggstångspolineringsmedel


carbe

Recommended Posts

Det är väl ändå uppenbart att "flaggstångspolineringsmedel" inte är ett riktigt ord? Vad betyder "polinera"? Kanske ett felstavat "pollinera", men att flaggstänger skulle föröka sig medelst pollenspridning finner jag osannolikt (och inte minst skrämmande!). Vilket "medel" som skulle underlätta förökningen vill jag helst inte spekulera i. Det känns... äckligt, på något vis.

 

Team_fagott presenterar däremot ett praktiskt användbart ord, men om man skall följa svenska ordbildningsregler borde det egentligen bli "forumpostsprostituerad".

 

/Jakob - för tillfället uttråkad

Länk till kommentar
Share on other sites

Av någon anledning kom jag å tänka på en klassisk patientjournal-skrivning när jag läste om förklaringen på min fråga...

 

"Patienten bröt foten när han tappade greppet om lämmen vid sädestömmningen"

 

varför jag tänkte på den vet jag inte... långt off topic är det också...

 

men det är ju svårt att tävla med det där by-namnet/webadressen (ligger ju i guinnes rekordbok också;))

Länk till kommentar
Share on other sites

Får se om någon kan slå det här:

 

Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskussionsinläggsförberedelsearbeten

 

Hmm det blev något fel, vart några mellanrum som inte ska vara där.

Länk till kommentar
Share on other sites

Får se om någon kan slå det här:

 

Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskussionsinläggsförberedelsearbeten

 

Hmm det blev något fel, vart några mellanrum som inte ska vara där.

Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbetenas

 

Bestämd form plural, genitiv. icon7.gif

I win. Who's the master? Sho'nuff.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbetenas

Oj, den var lite som Harry Potters trollformler. Läs meningen högt en gång, foff säger det så händer en massa skoj.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu tycker jag att vi kommer på det mest konstiga ordet för att fisa,(hi hi)

Mitt förslag: Flatulera!!

Tyvärr:Som trebarnsfar vet jag att man inte kan släppa kids,då får vi dessa fantastiska trådar som handlar om kärleken till filmskapandet!!

Dessa barns förehavanden är så långt ifrån ett skaparforum något kan bli!

Sånt här måste dessa barn klara av på lunarstorm,el va?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu tycker jag att vi kommer på det mest konstiga ordet för att fisa,(hi hi)

Mitt förslag: Flatulera!!

Tyvärr:Som trebarnsfar vet jag att man inte kan släppa kids,då får vi dessa fantastiska trådar som handlar om kärleken till filmskapandet!!

Dessa barns förehavanden är så långt ifrån ett skaparforum något kan bli!

Sånt här måste dessa barn klara av på lunarstorm,el va?

Kan vi hålla en kamratlig ton?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...