Swe__ Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Ja, vilka filmer tycker du är bäst filmat(och så vidare). Rent estetiskt. Filmer man kan se för att de är så vackert gjorda helt enkelt: Lost in Translation Le Grand Bléu Garden State Eternal Sunshine of the Spotless Mind La Vita é Bella 0 Citera
Waryah Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Återkomsten Hero House of Flying Daggers Guds stad Sagan om ringen Oldboy Lady Vengeance Amelie of Montmartre 0 Citera
_nemo_ Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Återkomsten Hero House of Flying Daggers Guds stad Sagan om ringen Oldboy Lady Vengeance Amelie of Montmartre Bra lista, fortsätter på den. Nightmare before Christmas Evil Dead Sin City 300 The Shining Moulin Rouge 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Children of Men Citizen Kane Eternal Sunshine... Eyes Wide Shut The Third Man 2001 0 Citera
jmalmsten Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 fina filmer ni listar... drar på mig otaku-bandanan och listar några av mina favoriter: Spirited Away Millenium Actress Akira MindGame (Stor epilepsivarning på den dock;)) plus några non-japan: High Noon The Good The Bad and The Ugly JSA (snart har vi alla Chan Wook Parks filmer här;)) Fritz Langs Metropolis plus flera av dom som redan är listade av er... och som vanligt så känns det som att jag glömt nån viktig:( 0 Citera
Anhool Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 och som vanligt så känns det som att jag glömt nån viktig:( Stalker! 0 Citera
Team_fagott Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Stalker! Du han före mig. Stalker är en underbar orgie i smutsigt vatten och skrot. Fantastiskt vackert! Lägger till Återkomsten 2001 0 Citera
odinlundin Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Här kommer min lista, kommer inte på så många egna, några är tagna redan. LOTR trilogin Den gode, den onde och den fule För några få dollar mer Kill bill Reservoir dogs 0 Citera
Simon W Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Franske Löjtnantens Kvinna In The Mood For Love Alien Seven Barry Lyndon 0 Citera
_nemo_ Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Alien Självklart! Har skrivit det förr men tåls att nämnas ännu en gång. INGEN kan leka med ljud och ljus som Scott. Alien är ju helt enkelt ruskigt snyggt gjord. Denna tråd blir ju typ som en "bästa-lista" känns det som =) Same shit different name. 0 Citera
Simon W Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Självklart! Har skrivit det förr men tåls att nämnas ännu en gång. INGEN kan leka med ljud och ljus som Scott. Alien är ju helt enkelt ruskigt snyggt gjord. Precis! Och med relativt enkla medel också (har du också quadrilogy-boxen?;)) 0 Citera
_nemo_ Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Precis! Och med relativt enkla medel också (har du också quadrilogy-boxen?;)) Jajamensan, jag har fyra utgåvor av varenda film :D En quadrilogy från England i ett Alien huvud, sen den svenska utgåvan, plus alla i separata utgåvor, både "special edition" och de tidigare. Kolla här om du scrollar ner lite så ser du samlingen :p. 0 Citera
Swe__ Postad 15 april 2007 Författare Postad 15 april 2007 En annan film som är väldigt snyggt klippt och bra filmad är ju Shaun of The Dead. Finns ett par klipp där som är så grymt snygga 0 Citera
jmalmsten Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 visste jag glömt en viktig... BLADERUNNER!!! och ja, Ridley kan sin grej;) 0 Citera
_nemo_ Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Ja, men Ridley Scott är underlig också. Kan nog inte nämna någon som är så ojämn som regissör. Ena dagen gör han ett mästerverk för att dagen efter göra ett riktigt bottennapp. 0 Citera
Simon W Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Fler: Matrix Delicatessen Monsters Inc. (faktiskt) Nosferatu 0 Citera
Waryah Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Såg Lawrence of Arabia nyligen på tv. Tyckte den var väldig vacker gjort. Måste ha varit väldigt svårt att filma på öknen. Vilka bredabilder den filmen har. Här är några godbitar till: Se7en Saving Private Ryan Forrest Gump King Kong 15 feature - The movie Rätt intressant att ingen nämnt hittils nån av Burtons filmer. 0 Citera
_nemo_ Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Rätt intressant att ingen nämnt hittils nån av Burtons filmer. Jodå, om man nu räknar NbC som en Burton-film. 0 Citera
Simon W Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Jag glömde nog Burton bara (och dessutom kanske hans filmer inte ger ett lika kraftigt bestående intryck som tidigare nämnda...?) Men Sleepy Hollow är ruskigt fin. 0 Citera
Swe__ Postad 15 april 2007 Författare Postad 15 april 2007 Burton har alltid härliga visioner i sina filmer. Som NbC och till exempel Charlie and the Chocolate factory 0 Citera
Waryah Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Jodå, om man nu räknar NbC som en Burton-film. Jo! antar väl det. Såg inte att någon hade nämnt de. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Här är dom som jag kommer på just nu. 300 Amelie från Montmartre Eternal Sunshine of the Spotless Mind Oldboy Den gröna milen I huvudet på John Malkovich Kill Bill The Time Machine (både gamla och nya versionen) Gladiator Kung Fu Hustle Välkommen till Pleasantville Den tredje mannen Matrix Reloaded Och Tim Burtons filmer! 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Dark City Once Upon A Time In The West Oldboy Event Horizon The Cell Hellraiser Eraserhead Battle Royale (gillar den gritty känslan!!!) Salò (samma sak där!!!!!) Equilibrium Fritz Langs Metropolis Ghost in the Shell Spirited Away Akira Men framför allt!: Sin City & Laibach - Tanz Mit Laibach & Das Spiel Ist Aus! Gör mig tårögd så förbannat vackra dom här tre buntarna bilder är :-D 0 Citera
uberille Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 1. Amelie från montmatre - jeunet 2. City of lost children - jeunet 3. delikatessen - jeunet 4. barry Lyndon - kubrick 5. sin city - rodrigues 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.