Gå till innehåll

Godis-för-ögonen-filmer


Swe__

Recommended Posts

The Deer Hunter

Jag har inga planer på att dissa din smak, & jag respekterar den. Men är endå nyfiken, vad var det du gillade med den?

Själv måste jag tyvärr säga att jag blev besviken på den som film. Tyckte absolut inte fotot vad dåligt, men det fick mig inte att hoppa till heller.

Jag tyckte det var fruktansvärt bra skådespeleri, men kan inte riktigt förstå hur den kunde bli så grymt populär!?

Länk till kommentar
Share on other sites

Är inte det där att förenkla filmskapandeprocessen en aning?

det är att förenkla filmskapande processen förjävlig mycket... tycker även jag.

 

Men som åskådare ser jag oftast bara på resultatet, inte på arbetet bakom. Och antalet filmer som pekar åt att regissörn är minsta gemensamma nämnare bland de filmer jag älskar tyder ändå på det.

 

Men återigen... jag medger... det är en nästan orättvis förenkling jag gör... men den verkar fungera när jag ska förutse resultatet av en film från en icke-regi-debut;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha dessa får jag bidra med:

 

Ghost Dog - Jim Jarmusch

En kärlekshistoria - Roy Andersson

Wong Kar-wai filmer, med fotoregi av Christopher Doyle.

Det levande slottet - Hayao Miyazaki

The Fountain - Darren Aronofsky

 

Några som jag tycker många borde se,

med tanke på det vackra fotot.

Länk till kommentar
Share on other sites

det är att förenkla filmskapande processen förjävlig mycket... tycker även jag.

 

Men som åskådare ser jag oftast bara på resultatet, inte på arbetet bakom. Och antalet filmer som pekar åt att regissörn är minsta gemensamma nämnare bland de filmer jag älskar tyder ändå på det.

 

Men återigen... jag medger... det är en nästan orättvis förenkling jag gör... men den verkar fungera när jag ska förutse resultatet av en film från en icke-regi-debut;)

Jovisst, jag förstår vad du menar.

 

Men regissörer är också människor, och de växer och utvecklas med åren. Ibland till det sämre, och ibland till det bättre.

 

Det är inte samma James Cameron som gjorde Titanic som gjorde Terminator 1 eller som kommer att göra Avatar.

Eller samma Ridley Scott som gjorde Kingdom of Heaven som gjorde Alien.

Eller samma David Lynch som gjorde Dune som gjorde Twin Peaks.

Länk till kommentar
Share on other sites

jovisst... men det jag tänkte mest på var att väldigt få filmer blir bra utan problem... så att skylla en dålig film på kassa förutsättningar är i mina ögon ren bortförklaring...

 

Bladerunner var en jävla soppa att spela in... och 30 år efteråt så har fortfarande inte den definitiva utgåvan kommit ut...

 

Aliens kantades av ständiga problem och gliringar från crewet mot cameron... men blev den dålig av det?

 

etcetera etcetera ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

jovisst... men det jag tänkte mest på var att väldigt få filmer blir bra utan problem... så att skylla en dålig film på kassa förutsättningar är i mina ögon ren bortförklaring...

 

Bladerunner var en jävla soppa att spela in... och 30 år efteråt så har fortfarande inte den definitiva utgåvan kommit ut...

 

Aliens kantades av ständiga problem och gliringar från crewet mot cameron... men blev den dålig av det?

 

etcetera etcetera ;)

Har du sett Lost in La Mancha?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...