berlin87 Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 Bloodshed (7 min) Jens sitter och läser en bok i sitt vardagsrum. Plötsligt slås tv:n på och Jens ser sig själv bli utsläpad, av en okänd man, ur rummet. http://img337.imageshack.us/img337/8628/framezm9.jpg http://img253.imageshack.us/img253/9988/frame2py4.jpg http://img111.imageshack.us/img111/9058/frame3fk0.jpg Längd: 7 min 0 Quote
Rabies Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 rätt ball. skulle kunna utvecklas och göras riktigt bra tror jag 0 Quote
Jonnybravo Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Jävlar vad grym den var! Fick nästan rysningar eller åtminstånde hmm, ungefär som när jag såg saw för första gången... Snygg ide och allt alltså! Bara några nyfikna frågor. När ni stack kniven i honom var det en sån där kniv som skaftet fälls in eller hur gjorde ni det? Hur gjorde ni när han satte spiken i foten på honom? När han svettades så värst, hade ni det bara väldigt varmt eller slängde ni vatten på honom? Och lite background story om detta projektet och er och så hade varit uppskattat!:) Förövrigt, väldigt bra jobbat!:) 0 Quote
Norbert Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Bra idé, bra ljus, bra skådespel, bra effekter, bra filmat. Gillar ickeverbala filmer som denna. Jag tyckte att det var bra att han inte sa något när han tog av honom munkavlen (förutom "fuck" då). Det enda jag skulle ha försökt göra annorlunda är kanske ljuden. Vissa ljud kunde kanske ha varit mer tydliga. Annars kanon, väldigt inspirerande. 0 Quote
FarfarMOV99TD Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Vad använde ni för kamera/redigeringsprogram? 0 Quote
berlin87 Posted April 14, 2007 Author Posted April 14, 2007 Roligt att ni gillade filmen. Det värmer verkligen. Bara några nyfikna frågor. När ni stack kniven i honom var det en sån där kniv som skaftet fälls in eller hur gjorde ni det? Hur gjorde ni när han satte spiken i foten på honom? När han svettades så värst, hade ni det bara väldigt varmt eller slängde ni vatten på honom? Och lite background story om detta projektet och er och så hade varit uppskattat!:) Förövrigt, väldigt bra jobbat!:) Vi använde en riktig kniv till den effekten. Jens, huvudkaraktären, hade en glasskiva och en köttbit på magen. Spiken bankade vi bara ner i en pappersfylld sko. Som svett använde vi vinäger, vilket funkar mkt bättre än vatten. Idéen ploppa upp efter en lång kväll av asiatisk kortfilmsfrossa. Vi hade dock redan tidigare snackat om att spela in en tortyr, för att testa på lite olika effekter. Bra idé, bra ljus, bra skådespel, bra effekter, bra filmat. Gillar ickeverbala filmer som denna. Jag tyckte att det var bra att han inte sa något när han tog av honom munkavlen (förutom "fuck" då). Det enda jag skulle ha försökt göra annorlunda är kanske ljuden. Vissa ljud kunde kanske ha varit mer tydliga. Annars kanon, väldigt inspirerande. Som du säger, är ljudet jäkligt kasst i filmen. Ingen av oss är direkt proffs på ljud, så det var lite av en utmaning att eftersynca. Vi ska dock spela om vissa ljud. Vad använde ni för kamera/redigeringsprogram? 390 DVCAM och adobe premiere. 0 Quote
jernby film Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Just det här att se sej själv utsättas för våld på TV är ju en rysare i sej. Men kanske för mycket tortyr med allehanda redskap och egenhändigt gjort blod blir för mycket helt enkelt, utan att tittaren vet varför. Är det fantasin från en bok som visar sej på TV, eller? /nils 0 Quote
Tomtebo Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Mycket inspererande film! Gillade den skarpt. Bra gjort! Ps: Smart idé de där med vinäger, suttit och tänkt på vad som funkar bra som svett. Vinäger har ju samma lukt också nästan ;) 0 Quote
megawatti Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Den där va nice :) läskig utan massa på hopppande ovärkliga monster eller specialeffekter/ljud. Tystnad + Matskafferiet. Storplus!. 0 Quote
g0tte Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Riktigt bra gjort! Skrämmande likt ett manus jag har jobbat på! 0 Quote
Danell Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Skitsnygg! Men.... (tyvärr) är det verkligen så underhållande att se någon torteras i 7 minuter utan handling, utan anledning. Njaaaa. Inte riktigt min smak. Och så skulle jag gärna vilja ha hört lite mer musik. Sorry att jag klagar, den var verkligen snyggt filmat och ljussatt. 0 Quote
berlin87 Posted April 22, 2007 Author Posted April 22, 2007 Skitsnygg! Men.... (tyvärr) är det verkligen så underhållande att se någon torteras i 7 minuter utan handling, utan anledning. Njaaaa. Inte riktigt min smak. Och så skulle jag gärna vilja ha hört lite mer musik. Sorry att jag klagar, den var verkligen snyggt filmat och ljussatt. Du behöver inte be om ursäkt för din kritik =) . Filmen kan ju itne uppskattas av alla. Roligt att du iaf gillade det visuella. När vi gjorde filmen var det framförallt det som stod i fokus. 0 Quote
darp Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Jag är jätteledsen men jag måste ge er lite negativ kritik.. Detta är en ren kopia på Saw 3 och Hostel. Ni har gjort ett skitbra jobb men inget nyskapande. Jag vet inte vad ni hade tänkt med filmen.. Om det var tänkt göra en visuellt snygg film så har ni lyckats. Om ni tänkte göra något nytt som ingen sett förrut så har ni tyvärr inte lyckats. 0 Quote
Knodel Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Den var skrämmande.. usch! nästan så man sket på sig. :D Men väldigt bra gjors! 0 Quote
Double Trouble Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 Bra gjort! Mycket bra skådespelarinsats och fint ljus. Men jag störde mig på ljudet, det var riktigt slarvligt gjort, främst de pålagda ljudeffekterna. Försök att match rummets eko och reverb bättre! Mitt omdöme blir - Lite tråkig, men välgjord! 0 Quote
qwertyunion Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 Modigt att göra en så pass brutal film som det faktiskt är. Jag är lite inne på samma sak som Danell var, att det är lite ovisst Varför det som händer händer. Men jag gillade det ändå, mycket! Snyggt filmat, jag saknade inte musiken då jag tyckte att den obehagliga tystnaden var precis nog! bravi 0 Quote
computer-nerd Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 Ni borde börja jobba med specialeffekter. Hur gjorde ni blodet? 0 Quote
berlin87 Posted July 14, 2007 Author Posted July 14, 2007 Tack, alltid roligt med lite positiv kritik. Sirap och karamellfärg. 0 Quote
jackpac Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 bra film. diggar den. den skrämde fan mig, härlig idé att han ser vad som kommer hända honom på tvn :) nu blev man lite rädd här hehe :) fortsätt så ! 0 Quote
AnderssonMusic Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 Kul idé. Lite mycket "Saw" över konceptet fast utan genomtänkt story. Håller med om att detta kan utvecklas. Få en bra handling. Det är en sådan här film som gör sig bra med mycket hopp i tidsrymden. Vill se mer. 0 Quote
jazze Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 jävligt snygg film! särskillt scenerna i tortyrrummet, ser riktigt proffsigt ut. 0 Quote
Joel.N Posted July 27, 2007 Posted July 27, 2007 Mycket bra ! Jag gillar idén, (-jag har förövrigt "Saw-triologin" som några av mina "favoritrysare") och jag tycker verkligen att ni med enkla medel har lyckats med er kortfilm... Högsta betyg av mig. Mvh Joel.N 0 Quote
blotarne Posted July 28, 2007 Posted July 28, 2007 riktigt fint :D HAHAHAH* det va välldigt braaa! 0 Quote
Recommended Posts