Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bloodshed (7 min)

Jens sitter och läser en bok i sitt vardagsrum. Plötsligt slås tv:n på och Jens ser sig själv bli utsläpad, av en okänd man, ur rummet.

http://img337.imageshack.us/img337/8628/framezm9.jpg

http://img253.imageshack.us/img253/9988/frame2py4.jpg

http://img111.imageshack.us/img111/9058/frame3fk0.jpg

Längd: 7 min

Postad

Jävlar vad grym den var! Fick nästan rysningar eller åtminstånde hmm, ungefär som när jag såg saw för första gången... Snygg ide och allt alltså!

Bara några nyfikna frågor.

När ni stack kniven i honom var det en sån där kniv som skaftet fälls in eller hur gjorde ni det?

Hur gjorde ni när han satte spiken i foten på honom?

När han svettades så värst, hade ni det bara väldigt varmt eller slängde ni vatten på honom?

Och lite background story om detta projektet och er och så hade varit uppskattat!:)

Förövrigt, väldigt bra jobbat!:)

Postad

Bra idé, bra ljus, bra skådespel, bra effekter, bra filmat. Gillar ickeverbala filmer som denna. Jag tyckte att det var bra att han inte sa något när han tog av honom munkavlen (förutom "fuck" då). Det enda jag skulle ha försökt göra annorlunda är kanske ljuden. Vissa ljud kunde kanske ha varit mer tydliga. Annars kanon, väldigt inspirerande.

Postad

Roligt att ni gillade filmen. Det värmer verkligen.

Bara några nyfikna frågor.

När ni stack kniven i honom var det en sån där kniv som skaftet fälls in eller hur gjorde ni det?

Hur gjorde ni när han satte spiken i foten på honom?

När han svettades så värst, hade ni det bara väldigt varmt eller slängde ni vatten på honom?

Och lite background story om detta projektet och er och så hade varit uppskattat!:)

Förövrigt, väldigt bra jobbat!:)

Vi använde en riktig kniv till den effekten. Jens, huvudkaraktären, hade en glasskiva och en köttbit på magen. Spiken bankade vi bara ner i en pappersfylld sko.

Som svett använde vi vinäger, vilket funkar mkt bättre än vatten.

Idéen ploppa upp efter en lång kväll av asiatisk kortfilmsfrossa. Vi hade dock redan tidigare snackat om att spela in en tortyr, för att testa på lite olika effekter.

Bra idé, bra ljus, bra skådespel, bra effekter, bra filmat. Gillar ickeverbala filmer som denna. Jag tyckte att det var bra att han inte sa något när han tog av honom munkavlen (förutom "fuck" då). Det enda jag skulle ha försökt göra annorlunda är kanske ljuden. Vissa ljud kunde kanske ha varit mer tydliga. Annars kanon, väldigt inspirerande.

Som du säger, är ljudet jäkligt kasst i filmen. Ingen av oss är direkt proffs på ljud, så det var lite av en utmaning att eftersynca. Vi ska dock spela om vissa ljud.

Vad använde ni för kamera/redigeringsprogram?

390 DVCAM och adobe premiere.

Postad

Just det här att se sej själv utsättas för våld på TV är ju en rysare i sej. Men kanske för mycket tortyr med allehanda redskap och egenhändigt gjort blod blir för mycket helt enkelt, utan att tittaren vet varför. Är det fantasin från en bok som visar sej på TV, eller?

/nils

Postad

Mycket inspererande film! Gillade den skarpt. Bra gjort!

Ps: Smart idé de där med vinäger, suttit och tänkt på vad som funkar bra som svett. Vinäger har ju samma lukt också nästan ;)

Postad

Skitsnygg!

Men.... (tyvärr) är det verkligen så underhållande att se någon torteras i 7 minuter utan handling, utan anledning. Njaaaa. Inte riktigt min smak.

Och så skulle jag gärna vilja ha hört lite mer musik.

Sorry att jag klagar, den var verkligen snyggt filmat och ljussatt.

Postad
Skitsnygg!

Men.... (tyvärr) är det verkligen så underhållande att se någon torteras i 7 minuter utan handling, utan anledning. Njaaaa. Inte riktigt min smak.

Och så skulle jag gärna vilja ha hört lite mer musik.

Sorry att jag klagar, den var verkligen snyggt filmat och ljussatt.

Du behöver inte be om ursäkt för din kritik =) . Filmen kan ju itne uppskattas av alla. Roligt att du iaf gillade det visuella. När vi gjorde filmen var det framförallt det som stod i fokus.

Postad

Jag är jätteledsen men jag måste ge er lite negativ kritik.. Detta är en ren kopia på Saw 3 och Hostel. Ni har gjort ett skitbra jobb men inget nyskapande.

Jag vet inte vad ni hade tänkt med filmen.. Om det var tänkt göra en visuellt snygg film så har ni lyckats. Om ni tänkte göra något nytt som ingen sett förrut så har ni tyvärr inte lyckats.

Postad

Bra gjort!

Mycket bra skådespelarinsats och fint ljus. Men jag störde mig på ljudet, det var riktigt slarvligt gjort, främst de pålagda ljudeffekterna. Försök att match rummets eko och reverb bättre!

Mitt omdöme blir - Lite tråkig, men välgjord!

Postad

Modigt att göra en så pass brutal film som det faktiskt är. Jag är lite inne på samma sak som Danell var, att det är lite ovisst Varför det som händer händer. Men jag gillade det ändå, mycket! Snyggt filmat, jag saknade inte musiken då jag tyckte att den obehagliga tystnaden var precis nog!

bravi

• 2 månader senare...
Postad

bra film. diggar den. den skrämde fan mig, härlig idé att han ser vad som kommer hända honom på tvn :) nu blev man lite rädd här hehe :) fortsätt så !

Postad

Kul idé. Lite mycket "Saw" över konceptet fast utan genomtänkt story.

Håller med om att detta kan utvecklas. Få en bra handling. Det är en sådan här film som gör sig bra med mycket hopp i tidsrymden.

Vill se mer.

Postad

Mycket bra !

Jag gillar idén, (-jag har förövrigt "Saw-triologin" som några av mina "favoritrysare") och jag tycker verkligen att ni med enkla medel har lyckats med er kortfilm...

Högsta betyg av mig.

Mvh

Joel.N

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...