danny_boy Postad 15 februari 2007 Postad 15 februari 2007 First Day of my Life (3 min) En musikvideo/kortfilm som jag gjorde förra sommaren ute på en ö utanför Göteborg. Det finns väl inte direkt någon story (dock en känsla och en baktanke eller vad man ska kalla det), utan musiken får tala för sig själv (Bright Eyes - First Day of my Life). Jag har länge tänkt lägga upp den här på Voodoo, men känner egentligen att jag inte är nöjd med den. Många av er kommer att klaga på den skakiga kameran. Men jag hade vid tillfället inte tillgång till något stativ, och handkamera är inte min starkaste sida, men jag tänkte att jag fick ge det ett försök eftersom det var sista gången förra sommaren som jag hade chansen att besöka stället som jag filmade på. Så varsågoda! http://i64.photobucket.com/albums/h172/KlaraStjarnljus/FIRST001.jpg http://i64.photobucket.com/albums/h172/KlaraStjarnljus/FIRST002.jpg http://i64.photobucket.com/albums/h172/KlaraStjarnljus/FIRST003.jpg Format: Flash Längd: 3 min, 8 sek 0 Citera
DanneMan Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 Tycker den var jätte vacker både musik å film. sluta inte med det du gör, bland det bättre jag sett på voodoo :) 0 Citera
Swe__ Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 Har inget ljud på den här datan men har låten hemma:) Ljuvlig sång måste jag i alla fall säga. Glad att fler har hört den:) Har faktiskt också funderat på att göra något liknande, men nu vart det ju gjort:P 0 Citera
Tomtebo Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 väldigt bra gjort! keep up the good work! 0 Citera
danny_boy Postad 16 februari 2007 Författare Postad 16 februari 2007 Tack för alla svar :D Kom verkligen oväntat måste jag säga, blev verkligen alldeles skit glad när jag läste era kommentarer. Själv har jag otroligt svårt att se något bra i allt jag gör, bara fel, men antar att det är ett vanligt fenomen. Men tack igen, de gav mig faktiskt en liten spark i rumpan, borde göra något nytt. Detta var det senaste jag gjorde, och den är gjord i somras. 0 Citera
qwertyunion Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 Dannyboy! Jag tyckte att det visuella passade väldigt bra ihop med musiken! Härliga miljöer! Vacker kärleksförklaring! :D Tack för det! 0 Citera
nilas Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 jag tycker att det känns som det är något skummt med akustiken, det känns som låten är inspelad i ett litet rum och det bidrar inte till frihetskänslan som filmen ger och förstör lite av magin i filmen. Men det var ändå riktigt bra och ger en känsla som ligger kvar. 0 Citera
Jonnybravo Postad 18 februari 2007 Postad 18 februari 2007 Väldigt härlig. Jag fick en härlig känsla inombords:D Bara en fråga, har du någon slags förkärlek till spindlar;) 0 Citera
danny_boy Postad 18 februari 2007 Författare Postad 18 februari 2007 Tack för alla svar :) Och till frågan om jag har någon förkärlek till spindlar så är svaret NEJ, jag har faktiskt spindelfobi :P Men av någon anledning är jag inte riktigt mig själv när jag arbetar, jag koncentrerade mig mest på hur bilderna blev. Först senare kom jag på att hela taket var fullt av spindlar, och jag undrar fortfarande hur jag överlevde :P 0 Citera
Rymd-musen_sune Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 tyckte inte riktigt om den... den passade inte. låten är ju kanske världens bästa låt men det funkade inte tyckte jag 0 Citera
Double Trouble Postad 6 april 2007 Postad 6 april 2007 Jag tyckte inte att klippen alltid tog hänsyn till låten. Ibland vad det jättebra och i takt men ibland så vart det väldigt off. Jag känner igen mig mycket väl i miljön, har seglat där en del. Vad heter ön nu igen? Kan inte minnas det verkligen.. 0 Citera
Team_fagott Postad 10 april 2007 Postad 10 april 2007 rejält tråkig ganska bra gjord dock Jaaa lite explotioner skulle du nog klämt in. Eventuellt ninjadvärgar med :e Nä men seriöst. Skön video. Bra låt framförallt. Jag tror att du skulle kuna vinna otroligt mycket på att filma med film (8 eller 16mm) istället för Dv. Dv känns liksom extra stelt och kallt när man gör om det till svartvit. Så nästa gång, försöka hyra/låna/köpa en filmkamera och lit film. Din video är ett skolexempel på när film är bätre än video. Tycker du borde exprimentera med enbenstativ+blyvikter om du kör handkamera, alternativt att du tar stöd emot något (att helt gå över till stativ skulle missgynna dynaniken) Det kan göra underverk! +prova olikla böjnigar på armen, vissa lägen är stabilare än andra Vackra bilder, vissa bilder (som den vid bryggan) är mycket fint komponerade, andra är lite sämmre, vissa känns mer som utfyllnad. Som tidigare påpekats, försök hitta ryttmen i klippnigen genom hela låten. Du har kännslan där. finslipa den! 0 Citera
arvid Postad 11 april 2007 Postad 11 april 2007 Mycket snyggt! Att kameran skakar lite ger bara lite dokumentärkänsla. Faktiskt en av dom få filmer här som jag sett igenom utan att tröttna. 0 Citera
HHEnke Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Den var ganska bra. =) Gillar inte det svartvita dock. Men bra jobbat! 0 Citera
the_punker Postad 21 april 2007 Postad 21 april 2007 Tycker det var riktigt bra faktiskt. Just det med den skakande kameran kunde man acceptera och flötihop med allt så det blev nästan lite häftigt. Filmen var helt klart konstnärlig..Vilket jag tycker är helt grymt. Tycker till skillnad från HHEnke att det svartvita var grymt och gjorde sig perfekt till musiken och motivet på filmen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.