Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ja, action nivån verkar det ju inte vara nått fel på. inte för att trailern ger någon som hellst uppfattning om handlingen men man kanske inte ska ha allt för höga krav.

gissar på att john Mclane (om han nu heter så i denna filmen med) räddar om inte världen så i alla fall en massa liv!

Postad

Men Brucan är ju fan gammal gubbe. Såg ut som att han skulle falla ihop närsomhelst i 16 blocks.

Jag undrar om han har nån replik i stilen: "How the hell can this shit happen to the same fucking guy... ehm.. four times"

Förövrigt är "trailern" mer som en lång teaser. Skurken är ju inte ens med.

Postad
Men Brucan är ju fan gammal gubbe. Såg ut som att han skulle falla ihop närsomhelst i 16 blocks.

Jag undrar om han har nån replik i stilen: "How the hell can this shit happen to the same fucking guy... ehm.. four times"

Förövrigt är "trailern" mer som en lång teaser. Skurken är ju inte ens med.

men hallå??? det är en uppföljare av vilken action som hällst! finns det någon uppföljande historia som är speicellt realistiskt. inget bra exempel men vad är oddsen för att samma kille hamnar i samma knipa på två helt olika ställen i ensam hemma filmerna (3an räknas inte)? det jag menar är att det är väldigt ekonomiskt och enkelt för en manusförfattare eller ett produktionsbolag att göra en uppföljare!!! visst finns det uppföljare som slår "orginalet" med hästlängder men...

jag tror att många med mig blir intresserade av att en ny DIE HARD kommer upp på duken. även om inte speciellt många har föreställningen att den kommer bli speciellt poetisk eller litterär!

Postad
men hallå??? det är en uppföljare av vilken action som hällst! finns det någon uppföljande historia som är speicellt realistiskt. inget bra exempel men vad är oddsen för att samma kille hamnar i samma knipa på två helt olika ställen i ensam hemma filmerna (3an räknas inte)? det jag menar är att det är väldigt ekonomiskt och enkelt för en manusförfattare eller ett produktionsbolag att göra en uppföljare!!! visst finns det uppföljare som slår "orginalet" med hästlängder men...

jag tror att många med mig blir intresserade av att en ny DIE HARD kommer upp på duken. även om inte speciellt många har föreställningen att den kommer bli speciellt poetisk eller litterär!

han syftar på att det finns en klassisk replik i die hard 2 där bruce undrar hur samma kille kan råka ut för samma skit två gånger.

Postad

Tack Java. :)

Jag är inte alls emot en uppföljare, jag tror att den kan bli häftig. Den blir nog dock inte värd ett biobesök. Hur en gråhårig gammal gubbe ska klara av att spela en pigg, envis McClane utan att se ut som en torr gammal gubbe till James Bond-skådis vette tusan.

Postad
utan att se ut som en torr gammal gubbe till James Bond-skådis vette tusan.

Det där hörde jag inte

Men seriöst... Jag förstår verkligen inte hur så många av er kan digga teasern. Jag brukar vara en sån som gillar det mesta, när andra klagar. Nu klagar jag, och alla andra gillar. Så kan det gå.

Sen när blev Die Hard filmerna överfyllda med dålig CGI till exempel? Sen när blev dom sådär overkliga? Dom andra var overkliga också, men inte på det där sättet...

Postad

den senaste hollywoodtrenden är ju att köra ett sista varv på åldrande actionhjältars franchises innan dom börjar gå med käpp.

Die Hard 4, Beverly Hills Cop 4, Rocky 6, Indiana Jones 4, Rambo 4, Terminator 3.

Den enda jag ser fram emot förutom indy är faktiskt Rocky Balboa. Det kommer VÄLDIGT mycket bra kritik från både fans och kritiker om den faktiskt. Jag börjar få intrycket av att den är nästan i klass med ettan.

Postad
Ja Stallone sa väl att han ville göra 4an för att ge Rocky ett värdigt slut, då han hatar 3an.

menar du rocky eller rambo nu? rocky balboa (rocky 6) vill han göra för att ge rocky ett värdigt slut och 5an suger officiellt, rambo 4 vet jag faktiskt inte varför han gör men jag kan tänka mej att 3an inte är så poppis heller.

Postad

Jag måste också säga mig emot trailern! DÅLIG! Jag belv inte sugen på att se filmen alls.... FÖRUTOM p.g.a effekterna. De verkar sjukt coola och riktigt sådär lagom överdriven action! Speciellt dendär scenen då bilen landar över dem men missar dem precis! Skit coolt!

MEN! Vänta, står det Die Hard? Är detta Die Hard!!?? Men.... NEJ! ¨Så får den inte vara! Inga överdriva Matrix effekter i DIE HARD!!! Det känns som de senaste bond med överdrivna effekter o skit. Gämför de med den senaste! Vilka är bäst? Självklart den senaste då de skippat överdrivna actionscener, som förviss är skitcoola!

Ne denn trailer förvirra mig mest! Men självklart måste jag se den! Dels p.g.a att det är Die Hard och dels för de överdrivna actionscenerna! Men de funkar bara inte ihop. Men vi får se hur det blir!

Postad

Grejen med Die hard-filmerna är att Johan McClane ska vara instängd nånstans och outnumbered med en faktor 20. Den här trailern gör mig inte det minsta intresserad.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...