Pace Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Vet du varför norrmän alltid sitter längst fram på bion? För att de vill se filmen först. Slut på det viktiga meddelandet. ;) 0 Citera
jernby film Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Vet du varför norrmän alltid har en spade med sej när de åker till Finland? 0 Citera
Film smurfen Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 För att bli av med finnarna. :) Fråga: Är inte detta kränkande mot vårt granland? 0 Citera
jernby film Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 För att bli av med finnarna. :) Fråga: Är inte detta kränkande mot vårt granland? Du är rolig du. Åt det actionfyllda hållet. Rätt svar: För att norrmän har hört att kronan ligger under marken. PS. Detta gammalt. Finska Marken är i dag Daddlar. En Euro=7 daddlar. 0 Citera
Java ex Machina Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 För att bli av med finnarna. :) Fråga: Är inte detta kränkande mot vårt granland? Äh. Granar tycker väl om norgehistorier lika mycket som alla andra träd. :) 0 Citera
jernby film Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Varför kan inte norrmän göra film? 0 Citera
e93mw Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Varför kan inte norrmän göra film? För att de hela tiden tror att det är nåt vajsing med videokameran: "Fungerer. Fungerer icke. Fungerer. Fungerer icke." 0 Citera
gorse Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 För att de hela tiden tror att det är nåt vajsing med videokameran: "Fungerer. Fungerer icke. Fungerer. Fungerer icke." Jag måste vara norrman för det där fattade inte jag? Blinkers på bilen är ju lätt, men videokameran? 0 Citera
Wallin Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Jag måste vara norrman för det där fattade inte jag? Blinkers på bilen är ju lätt, men videokameran? Den blinkande lilla röda lampan :) Tror jag 0 Citera
e93mw Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Den blinkande lilla röda lampan :) Tror jag You're damn right! :) (fast jag vet inte om det var DET som jernbyfilm menade... :)) 0 Citera
Bleckert Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 öh, på de flesta kameror blinkar väll inte lampan utan lyser konstat! Dessutom kan norrmännen visst göra film, dessvärre är de inte så kända! en grymmt snygg och rolig film är "Regjeringen Martin". tror den är väldigt svår att få tag på men om ni kan så se den! det är norska filmskolan (motsvarande vårat DI) som gjorde den som examensfilm. grymmt mycker bättre och roligare än de jag har sett frå DI! men så mycket mer känd film från norge.... nej det kan jag inte säga, skulle va fleksnäs då! 0 Citera
jernby film Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Fleksnäs och Metallgutten. Vad kan man mer se på bio i Norge ? 0 Citera
Wallin Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Flåklypa Grand Prix är ju Norges absolut främsta film genom tiderna. 0 Citera
jernby film Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Flåklypa Grand Prix är ju Norges absolut främsta film genom tiderna. Ja, den är bra. Missade den. 0 Citera
Budde Postad 15 november 2006 Postad 15 november 2006 http://www.imdb.com/List?countries=Norway&&nav=/Sections/Countries/Norway/include-movies&&tv=off&&heading=8%3BMovie%3BNorway&&skip=0 Sökte lite på Norsk film på IMDb och fick 1606 träffar, visst så är det många samproduktioner som ex. "Beck" men dom har en och annan egen producerad film oxå. Som tex "Kalde føtter" som biograferna i Norge hade lite svårt att stava rätt till på biljetterna :) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136497 //Budde 0 Citera
jmalmsten Postad 17 november 2006 Postad 17 november 2006 hehe.. snacket om norska kameramän fick mig att tänka på Joey: "The red off-light is on!" och när han kom tillbaka efter att ha sökt som nyhetsankare: "You just have to follow that REALLY fast red light!"... men nå norgehistorier som kretsar runt bio vet jag inte riktigt... men jag höll på å dratta på arslet när jag såg avsnittet av Bondånger när, jag tror det var jämtarna, skulle invadera norge för att sedan ge upp för att ta sig ut ur EU... Jag är ju jämte själv och kände igen mig så mycket där... :D ok det kanske var lite off-topic, men kul var det iallafall... ;) 0 Citera
jernby film Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 http://www.prodev.dk/ITSUPPORT.WMV Norrmän och datorer 0 Citera
Team_fagott Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 Äh. Granar tycker väl om norgehistorier lika mycket som alla andra träd. :) Roligt syftnigsfel:) ? Föresten finns det böcker med sverigehistorier i Norge. 0 Citera
Miss_Emma Postad 11 februari 2007 Postad 11 februari 2007 Det här har inte med film att göra men... En norrman kommer till en bokaffär, otroligt missnöjd med kokboken han köpte. Så när bokhandlaren frågar vad felet med den var svarar norrmannen. -Varenda gång när jag ska laga mat gör jag som det står, lägger smöret i pannan. Men det hamnar bara i ögonen på mig. Anywho, jag vet inte riktigt om jag kan ta norsk film på allvar. Det har inget att göra med hantverket. Men det är ju det där med språket, det går liksom inte...sorry. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.