Gå till innehåll

super8filter test basket (00:35)


Mister

Recommended Posts

hej hej...

 

jag har fått fram vad jag tycker är ett filter väldigt likt super 8... tänkte jag skulle posta det här så att jag får andras åsikter... En väldigt kort filmsnutt där jag spelar basket.

 

http://img180.imageshack.us/img180/9687/basketme4.jpg

 

Format: Youtube, Flash

Längd: (0:35)

Storlek: streamas

 

http://www.youtube.com/watch?v=WoXaVWTpz8U

Länk till kommentar
Share on other sites

Carbe: Meningen med klippet är att testa ett super 8 filter, och det är kommentarer om det som jag tror Mister är ute efter.

 

Mister: Ser schyst ut. Kan hålla med teo om att det känns lite matt eller platt, testa att kanske leka lite försiktigt med kontrasten?

Bra grund, nu behövs lite filmburns sen är du hemma. Har för mig att jag läst på forumet att det går bra att söka på "filmburns" på ex Google för att få fram grejer man kan använda.

Lycka till!

 

[edit].. måste passa på att fråga vad det är för skor du har? riktigt schysta :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[edit].. måste passa på att fråga vad det är för skor du har? riktigt schysta :)

 

hehe :P ett par blend jag köpte typ ett år sedan.. vet ej om de går att få tag i längre hehe

 

Det där filtret vill jag ha :p

 

jag kan ta och skriva en liten tutorial efter att jag fått till den lite bättre ;)

 

hmm ska se om jag kan fixa in lite gult i det hela... tror att mattheten kan bero på att jag av någon anledning minskade brightness. ska fixa till det.. för annars har jag rätt så hög kontrast

uppdaterar tråden sedan..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag funderar på om inte spridningen mellan svart och vitt är för liten. Jag minns super8 som mer ljusstark och kontrastrik. Däremot håller jag inte med om att det skall vara gulare. Jag erinrar mig också mer flimmer.

 

Det är möjligt, själv har jag aldrig filmat med super8, bara sett filmer med det.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Förstår inte det där med 8mm-filter. För mej är det negativ nostalgi. Kan hålla med Gorse att 8mm är som ny mer kontrastrik. Kan inte se det här.

I vilken typ av kamera har du gjort "An endless waiting for a fool"?

Suveränt bra foto och helhet. Vilken kamera eller filter du använt ska du hålla dej till den.

Kommer i direkt konflikt med Uppsala Bildteknik här. Men det gör ingenting för han är snällare än han ser ut på sin avatar. ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

I vilken typ av kamera har du gjort "An endless waiting for a fool"?

Suveränt bra foto och helhet. Vilken kamera eller filter du använt ska du hålla dej till den.

 

jag använder mig utav en Panasonic NV-GS55, en rätt så dålig kamera faktiskt :P eller var det de du menade?

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle du kunna göra en tutorial? Det ser ju väldigt snyggt ut och även om det inte ser precis ut som film så ser det mindre amatörigt ut, vilket är det viktiga (enligt mig).

 

Kan göra en i helgen.... ;)

 

tackar alla för era kommentarer...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...