Gå till innehåll

Förbannat roligt filmklipp!


Leviant

Recommended Posts

Möjligtvis inte en parodi, men en kul film med allas våran kära Darth vader och hans undersåtar......vet faktiskt inte hur jag skulle kategorisera detta klippet.......

 

Fick länken av min broder och tackvare honom led jag av svåra magsmärtor, åsamkade av skrattanfall, resten av dagen.

 

Här av vi ett praktexemplar av hur enkelheten kan vara så kul.

 

http://video.feber.se/2006/07/darth_vader_jvl.html

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det, men det är något speciellt med vaders "min" (trots att han har ett konstant ansiktsuttryck iom. masken), just när han sitter och väntar på admiralen ska säga något, som är så förbannat roligt.............

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det, men det är något speciellt med vaders "min" (trots att han har ett konstant ansiktsuttryck iom. masken), just när han sitter och väntar på admiralen ska säga något, som är så förbannat roligt.............

 

Precis, man kan se hur ögonen lyser av förtjusning, eller att han sitter och ler bakom masken, fast man inte ser ett skit =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja den var också kul. Känns som om att de som gjort filmen/trailern har hämtat ganska mycket inspiration från Scary Movie filmerna, exakt samma typ av humor. Det bästa var ju ändå när kejsaren skulle visa Vader sin nya dödsmaskin.........kulkul!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det, men det är något speciellt med vaders "min" (trots att han har ett konstant ansiktsuttryck iom. masken), just när han sitter och väntar på admiralen ska säga något, som är så förbannat roligt.............

Precis, hahaha... I slutet när dom bara glor på varandra ser han så glad/skadeglad/retfull ut trots att han har ett konstant ansiktsuttryck :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är två olika officerare och det är väl det enda störande med klippet. Annars hur roligt som helst!

 

Är det någon som vet om man kan ladda ner den där "Troops" kortfilmen i bra kvalitet och lagligt (förstås). Den var ju hur bra som helst.

 

Fast det är väl 2 officerare inne i rummet, har jag för mig iaf. Stryper inte Vader han som inte får tala till punkt.....eller e jag helt fel ute? Fan känns som om man man borde gå igenom de gamla filmerna igen.

 

Troops kan man väl tanka ner från theforce.net, helt lagligt! Fast hur kvaliteten är, kommer jag inte ihåg.......hyffsad skulle jag vilja minnas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast det är väl 2 officerare inne i rummet, har jag för mig iaf. Stryper inte Vader han som inte får tala till punkt.....eller e jag helt fel ute? Fan känns som om man man borde gå igenom de gamla filmerna igen.

 

Som jag minns det är det två olika scener.

 

Troops kan man väl tanka ner från theforce.net, helt lagligt! Fast hur kvaliteten är, kommer jag inte ihåg.......hyffsad skulle jag vilja minnas.

 

Den finns inte kvar där, och jag kan inte hitta den i någon av de andra länkarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har jag missat något nu? Skall de släppa originalversionerna, alltså de utan fula CGI-effekter och extrascener från 70- och 80-talet?

 

Jepp. Vet inte om det verkligen är originalet dock. Det är samma versioner som laserdisc-utgåvorna. Hade han pillat i dom med?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...