Leviant Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Möjligtvis inte en parodi, men en kul film med allas våran kära Darth vader och hans undersåtar......vet faktiskt inte hur jag skulle kategorisera detta klippet....... Fick länken av min broder och tackvare honom led jag av svåra magsmärtor, åsamkade av skrattanfall, resten av dagen. Här av vi ett praktexemplar av hur enkelheten kan vara så kul. http://video.feber.se/2006/07/darth_vader_jvl.html 0 Quote
_nemo_ Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Hahahahaha!!! Ja den var riktigt jävla rolig! Älskar sista sekunderna när de glor på varandra i tystnad en stund =) 0 Quote
Leviant Posted September 1, 2006 Author Posted September 1, 2006 Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det, men det är något speciellt med vaders "min" (trots att han har ett konstant ansiktsuttryck iom. masken), just när han sitter och väntar på admiralen ska säga något, som är så förbannat roligt............. 0 Quote
cheap_charlie Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 får man gå vidare med storm troopers cops a la bad boys. http://www.youtube.com/watch?v=nWr6ec2zEyE 0 Quote
dreeze Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Och fortsättningen på "Troops" finns här: http://impstherelentless.com/ 0 Quote
Java ex Machina Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 är inte Troops typ 10 år gammal snart? 0 Quote
_nemo_ Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det, men det är något speciellt med vaders "min" (trots att han har ett konstant ansiktsuttryck iom. masken), just när han sitter och väntar på admiralen ska säga något, som är så förbannat roligt............. Precis, man kan se hur ögonen lyser av förtjusning, eller att han sitter och ler bakom masken, fast man inte ser ett skit =) 0 Quote
e93mw Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Det är inte ofta man skrattar så man gråter men det är precis vad jag gör just nu!!! Jävelberg, va roligt!! 0 Quote
Tomtebo Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 denna är jävligt kul också! http://www.youtube.com/watch?v=je6qIgbeaTU&search=star%20wars och sist men inte minst, starwars nerds http://www.youtube.com/watch?v=je6qIgbeaTU&search=star%20wars 0 Quote
Leviant Posted September 2, 2006 Author Posted September 2, 2006 Ja den var också kul. Känns som om att de som gjort filmen/trailern har hämtat ganska mycket inspiration från Scary Movie filmerna, exakt samma typ av humor. Det bästa var ju ändå när kejsaren skulle visa Vader sin nya dödsmaskin.........kulkul! 0 Quote
Disco Volante Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det, men det är något speciellt med vaders "min" (trots att han har ett konstant ansiktsuttryck iom. masken), just när han sitter och väntar på admiralen ska säga något, som är så förbannat roligt............. Precis, hahaha... I slutet när dom bara glor på varandra ser han så glad/skadeglad/retfull ut trots att han har ett konstant ansiktsuttryck :D 0 Quote
Java ex Machina Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 men det är väl inte samma imperieofficer väl? det ser nästan ut som två eller tre olika om man kollar noggrant. 0 Quote
TomStac Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Det är två olika officerare och det är väl det enda störande med klippet. Annars hur roligt som helst! Är det någon som vet om man kan ladda ner den där "Troops" kortfilmen i bra kvalitet och lagligt (förstås). Den var ju hur bra som helst. 0 Quote
Leviant Posted September 3, 2006 Author Posted September 3, 2006 Det är två olika officerare och det är väl det enda störande med klippet. Annars hur roligt som helst! Är det någon som vet om man kan ladda ner den där "Troops" kortfilmen i bra kvalitet och lagligt (förstås). Den var ju hur bra som helst. Fast det är väl 2 officerare inne i rummet, har jag för mig iaf. Stryper inte Vader han som inte får tala till punkt.....eller e jag helt fel ute? Fan känns som om man man borde gå igenom de gamla filmerna igen. Troops kan man väl tanka ner från theforce.net, helt lagligt! Fast hur kvaliteten är, kommer jag inte ihåg.......hyffsad skulle jag vilja minnas. 0 Quote
TomStac Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Fast det är väl 2 officerare inne i rummet, har jag för mig iaf. Stryper inte Vader han som inte får tala till punkt.....eller e jag helt fel ute? Fan känns som om man man borde gå igenom de gamla filmerna igen. Som jag minns det är det två olika scener. Troops kan man väl tanka ner från theforce.net, helt lagligt! Fast hur kvaliteten är, kommer jag inte ihåg.......hyffsad skulle jag vilja minnas. Den finns inte kvar där, och jag kan inte hitta den i någon av de andra länkarna. 0 Quote
dreeze Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 http://www.theforce.net/fanfilms/shortfilms/troops/ fungerade för mig. Det ska tydligen finnas en DVD-variant på den (och lagligt sett BORDE den finnas att ladda ner). Men den har jag inte hittat. 0 Quote
Disco Volante Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Ja det är två olika generaler, och två olika scener också vad jag kommer ihåg... Den ena (han som försöker prata hela tiden) är iaf Julian "General Veers" Glover 0 Quote
e93mw Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Är inte den andra Kapten Piett, som sedan blir Amiral Piett när Vader gör en av sina berömda "omorganisationer"? :-) 0 Quote
Java ex Machina Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 han blir väl befodrad två gånger har jag för mig. tredje gången blir han dödad väl? shit vad länge sen det var man såg den. får väl passa på nu när de släpps igen på riktigt. 0 Quote
Leviant Posted September 4, 2006 Author Posted September 4, 2006 Ja, smart drag det där. Att både släppa original versionerna + special edition på en dubbeldisc.........jupp, de vet hur man kan mjölka pengar. 0 Quote
TomStac Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 Har jag missat något nu? Skall de släppa originalversionerna, alltså de utan fula CGI-effekter och extrascener från 70- och 80-talet? 0 Quote
_nemo_ Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 Har jag missat något nu? Skall de släppa originalversionerna, alltså de utan fula CGI-effekter och extrascener från 70- och 80-talet? Jepp. Vet inte om det verkligen är originalet dock. Det är samma versioner som laserdisc-utgåvorna. Hade han pillat i dom med? 0 Quote
TomStac Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 Det finns ju två olika laserdisc-utgåvor. Originalversionerna och de senare special editions från 1997 (eller vilket år det nu var). 0 Quote
Recommended Posts