Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, någon som sett den nya filmen?

Isåfall så måste ni sett actionscenen med det snurrande hjulet..

Jag undrar helt enkelt om det är någon som vet hur de gjort den scenen... Inte vad ni tror alltså, om ni har någon länk till någon sida där det står hur de gjort eller någon "Making of" film som visar hur de gjort..

Tack

Postad

Vissa av dom scenerna har dom gjort med hjälp av green screen dom har stått bå ett helt å hållet stillastående hjul och sen lagt på en roterande bakgrund... - > Obs, endast vissa scener, resten vettefaan?!!

Postad

[citat=trancedanne]det är knappast green screen vid den scenen, där så har de faktiskt ett riktigt hjul som snurrar och människor står på den och fäktas, såg det igår på "bakom kullisserna"[/citat]

Jag såg filmen på galapremiären och sekvensen du beskriver är så lång och komplex att det garanterat är en kombination av massor av olika tekniker för olika bilder. Ibland är det stuntmän, ibland skådisar, ibland CG, säkert greenscreen och miniatyrer också...

Postad

[citat=gorse]Vilken plugin till after effect skall man ladda ner då?[/citat]

HAHAHA, perfekt...:D

Jag såg "making of", och där hade dom helt ett roterande "hjul" med kameror och skådespelare i, visserligen har dom säkert haft någon sorts av keying i ett fåtal scener, men största delen är "live action"...ingen After Effects..;)

Och som svar på det första inlägget, hur man gör en sådan scen:

Film är konst, konst är kreativitet!

Om man stirrar sig blint på sin bluescreen/effecer, så vet jag med säkerhet att man INTE kommer att lyckas..

Postad

Vilka har sett filmen då? Och vad tyckte ni om den?

Själv tyckte jag att det var underhållning på hög nivå. Riktigt bra, bättre än ettan. Kändes lite lång, men det kan bero på att man satt obekvämt och hade irriterande människor som skrattade åt ALLT omkring sig, för den var aldrig långtråkig. Kan skriva mycket om den, men sparar det till en annan dag.

Man ser riktigt mycket fram emot trean nu, ska bli kul att se de segla i asiatiska hav med en ond(?) Chow-Yun Fat mfl.

Postad

[citat=LunQan]Jag har inte sett den, men tycker ni att den är värd att se för jag tyckte inte första filmen var så bra.[/citat]

Tvåan är enligt mig mycket bättre, om du tyckte ettan var en OK-film som hade några sköna scener och potential ska du garanterat se tvåan.

Postad

Well according to me, the second one is not as good, I wrote a long text about my thoughts about my thoughts for you to read but something got messed up and it is now screwed, so i dont orka write a new one now...

But the most important thing I wanted to say was:

Wait until after eftertexts because:

>>>>>>>>>>SURPRISE AWAITS YOU

not a joke, look at the first one and see for your self...I think if you consider yourself a real fan you might as well see it...

Postad

[citat=_nemo_]Davy Jones är för övrigt den snyggaste dataanimeringen någonsin, enligt mig iaf.[/citat]

Hmm, jag tyckte inte att han var så speciellt jättesnyggt gjord. Visst, otroligt bra men inte bästa någonsin. För övrigt tyckte jag att Depp hade för liten roll i filmen, det var ju han som gjorde första värd att se. Jag störde mig på att Keira Knightley förvandlades till Xena, Krigarprinsessan och kunde stå emot pirat efter pirat utan några större problem. Roligast var nog Mackenzie Crook.

Postad

[citat=Anhool][citat=_nemo_]Davy Jones är för övrigt den snyggaste dataanimeringen någonsin, enligt mig iaf.[/citat]

Hmm, jag tyckte inte att han var så speciellt jättesnyggt gjord. Visst, otroligt bra men inte bästa någonsin.[/citat]

Nämn en som ser bättre gjord ut. Innan hade jag King Kong anno 2006 som favorit, dessförinnan Gollum, men ingen har vart så flawless som Davy Jones.

• 3 veckor senare...
Postad

Sköj att Stellan Skarsgård var med i 2:an. Såg den nyss på bio.

Skeppen har jag iallafall sett bakom kulisserna. Dem är i en blå vatten studio med ett skepp. Sedan har dem spelat in när vågmaskiner och sånt har gjort skeppet mer trovärdigt. Inte sant?

Postad

Kanske är en väldigt snygg dataanimation, betyder dock inte att karaktären är trovärdig för det... dock så har de lyckats hyfsat(fast inte perfekt) i Pirates allmänt med effekterna. Drömmer fortfarande dock om en Indiana Jones eller Star wars där allt verkligen ser äkta ut. :(

Postad
%2$s skrev:

Film är konst, konst är kreativitet!
Om man stirrar sig blint på sin bluescreen/effecer, så vet jag med säkerhet att man INTE kommer att lyckas..

Fan vad det där inspirerade mig. Tackar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...