Gå till innehåll

Transformers 2007


Leviant

Recommended Posts

Skulle vilja säga att han påminner mer om Galvatron än Megatron. Nästan samma filur, men ändå..........Hoppas att de tar med Soundwave, nog den som gör den mest meningslösaste transformerningen av dem alla...... till en bandspelare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, han var det ja :-)

Som jag sa, jag har inget emot motiverade förändringar...men vaför gav dom Megatron en extreme makeover istället för att kalla han en helt ny karaktär?

Med eller utan ränder så är ju trots allt Optimus endå Optimus, men Mega har ju inte minsta likhet med originalet alls!?

Visst, kan förstå att det inte är logisk att en tio meter hög plåtnicklas skulle kunna bli en tvärskit stor puffra, men endå, varför inte kalla honom något annat då??

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker nog att den nya är den coolaste av alla versioner. Tror att de kommer bli riktigt snyggt i rörelse. Men hursomhelst, det står ju att det han förvandlas till är en alien-jet, så kan denna design vara pre-earth Megatron. Och att han sedan "förvandlar" sig till en mer igenkännlig version senare i filmen, eller möjligtvis tvåan?

Länk till kommentar
Share on other sites

Han fick väl en extreme-makeover i serien också eller?

Har för mig han dog och sedan återuppstod lite fräckare, kanske inte som i filmen men ändå...

 

Jupp, han blev Galvatron! Vilken jag tycker den nya Megatron ser ut som mer än....den gamla plåtnicklas-varianten.

 

Ska bli spännande att se hur han transformerar sig till sin alien jet. Känns som om att han har för mycket krimskrams och det är svårt att urskilja fordonet i honom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jävligt nice klipp!!! Och nog tror jag att det skulle fungera i Live action, fast det är ju klart, han kanske inte ser så där badass ut som man vill att han ska göra i filmen.......han känns aningen osmidig.

 

Och som Lasse Laser sa, nog ska han vara röd alltid.

Länk till kommentar
Share on other sites

tror inte det skulle göra så stor skillnad om han är röd eller inte i det här fallet. han känns inte mer trovärdig eller smidig för det.

 

röd optimus 1

 

röd optimus 2

 

det är ganska hastigt photoshopat, men ni fattar vad jag menar.

 

som sagt, jag gillar den nya bättre iaf om det ska vara en hollywoodfilm. Det grymma med Optimus i tidningarna var att han verkligen kändes massiv och oövervinnerlig kombinerat med hans personlighet. Det måste översättas i designen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det grymma med Optimus i tidningarna var att han verkligen kändes massiv och oövervinnerlig kombinerat med hans personlighet. Det måste översättas i designen.

 

Huvudet på spiken! I serieversionen uppfattade jag honom som lite av en grubblare som inte alltid kände sig bekväm eller lockad av ledarrollen. Kan de få fram det på vita duken så är halva slaget vunnet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bättre det än att dom visar halva filmen i trailern som vissa andra filmer redan råkat ut för.

Sen kommer den ju först 2007 så dom håller väl på för fulla muggar att producera klipp.

det är ju bara teaser trailern som kommit än så länge. vänta bara till trailer 1, 2 och alla TV-spots så kommer man nog få ser hela filmen och lite till innan den hinner till Sverige.

Länk till kommentar
Share on other sites

host host... den där "screentesten" är ganska gammal och falskförklarades ganska snabbt...

 

themesongen till filmen? den gamla animerade filmen kanske med orson welles... trodde du menade den nya filmen ju... :(

 

hittintills det enda konfirmerade jag sett är officiella trailern...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...