DanielSjöström Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Hm, känner mig senil...men vad bövelen var det han hette som ledde Deceptecons hette som kunde bli en puffra?? Megatron. Eller syftar du kanske på Shockwave. Hade för mig att de båda kunde bli en puffra. 0 Citera
DanielSjöström Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Förresten såg jag ett annat inlägg nu och du menar såklart Galvatron. 0 Citera
DanielSjöström Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Hm, känner mig senil...men vad bövelen var det han hette som ledde Deceptecons hette som kunde bli en puffra?? Förresten så såg jag ett annat inlägg nu och du menar såklart Galvatron. 0 Citera
Java ex Machina Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 fick megatron någonsin tag i Skapelsematrixen? Jag minns att Optimus Prime blev tillfångatagen en längre tid av Decepticonerna i serietidningen efter att de istället för att utkämpa en strid kopplades in till ett tv-spel och fick kämpa virtuellt (Autoboterna vann, men en NPC (non playable character) i spelet dog så Optimus gav matchen villigt till Megatron, vilket gjorde att de kunde ta honom som gisslan). De höll Optimus avhuggna huvud vid liv, och plockade ur Skapelsematrixen för att skapa ett helt nytt gäng Decepticons (om jag inte minns helt fel var bl.a. Constructicons med där). Men Kopplade Megatron någonsin in sig själv i matrixen och blev uppgraderad som Hot Rod gjorde när han blev Rodimus Prime efter att Optimus dött? Det enda liknande jag har ett svagt minne av är något tjockt julnummer när Starscream tar Skapelsematrixen och blir mäktig som fan. jag tror jag får springa ner i källaren imorgon och rota fram tidningarna. 0 Citera
DanielSjöström Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Vad jag minns så slutade historien med att en jättelik robot i form av en planet, käkade upp ursprungsplaneten Cybertron. Han hette Unicorn tror jag. Vilken skön story det var med matrixen och allt det där. Man blir riktigt nostalgisk! 0 Citera
Java ex Machina Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Unicron, inte Unicorn. han var den "onda" guden som Transformers hade, den goda var väl Cybertron själv tror jag? Det var iaf Unicron som omformade Megatron till Galvatron, för att Galvatron skulle tjäna honom. det känns som om några Transformers-författare har läst en hel del Fantastic Four... 0 Citera
DanielSjöström Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Precis Unicorn var en slags ond gud men den goda hette Primus. Hur dog Optimus Prime? Jag har ett nummer där han får spö av Thunderwing men återuppstår genom den "siste autoboten", en filur som primus skapat långt tillbaks i tiden. Det här fick jag fram genom att skumma igenom några nummer ur serien om matrixen. Cybertron var hem planeten för övrigt. 0 Citera
Java ex Machina Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 primus kanske den goda guden hette, men jag minns att han var ingen robot utan något annat, och fanns någonstans på cybertron. Optimus Prime dör väl i samma storyline som Megatron blir Galvatron? den som utspelas i framtiden? jag vet att jag har serietidningen i källaren, ska ladda ner filmen och kolla också, men jag är dösäker på att optimus dör i Transformers the movie. 0 Citera
DanielSjöström Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Nerds... ;) Jag väntade på den där! 0 Citera
DanielSjöström Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 En grej jag hoppas att de som ligger bakom filmen kommer att ta med är några mänskliga rollfigurer som alla kan relatera till. Tror det blir lite väl "nördigt" om det bara blir en massa plåtmangel mellan autoboter och decepticoner, eller var tror ni? (Känner att de här forumet har tänt roboten i mig ordentligt) 0 Citera
Java ex Machina Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Nerds... ;) ...säger killen som gör reklam för sina kompisars bloggar i en forumsignatur. ;) 0 Citera
TheBrotherOfLight Postad 25 september 2006 Postad 25 september 2006 Slag under bältet... Anyway, ser mer fram emot Turtles än Transformers. 0 Citera
Java ex Machina Postad 25 september 2006 Postad 25 september 2006 Jag är sårad, Java ex Machina... :( Varför? det finns ingen negativ laddning i att vara nerd, eller geek, eller filmbuff. 0 Citera
jmalmsten Postad 25 september 2006 Postad 25 september 2006 geek, nerd, filmbuff... nä... men däremot fick jag höra lite historier bakom ordet otaku-(animenörd) som blev en av anledningarna till att jag lugnade mig ordentligt med japansk popkultur... spoiler kanske: hmmm jag har sista delen av gamla tidningsserien... hehe... det var ganska maffigt slut, med enorma roboten som kom ur planeten och allt möjligt och allt slutade med en slags tidsparadox och hela farkosten kraschade på jorden (tillbaka i början alltså) hoppas ingen har slängt dom där gamla tidningarna... 0 Citera
TheBrotherOfLight Postad 25 september 2006 Postad 25 september 2006 geek, nerd, filmbuff... nä... men däremot fick jag höra lite historier bakom ordet otaku-(animenörd) som blev en av anledningarna till att jag lugnade mig ordentligt med japansk popkultur... Hahaha! Den var bra... Min enda koppling till Transformers är den att jag tittade på någon tecknad serie av det när jag var liten. Fast jag minns jag tyckte bättre om Power Rangers och Biker Mice. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 24 november 2006 Postad 24 november 2006 Min enda koppling till Transformers är den att jag tittade på någon tecknad serie av det när jag var liten. Fast jag minns jag tyckte bättre om Power Rangers och Biker Mice. Då har vi nått gemensamt. Lite nytt från filmen: Transformers Sneak Peak 0 Citera
jmalmsten Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 Hahaha! Den var bra... hehe... om du tycker jag snackar mycket japan nu så skulle du sett mig förut ;) Min enda koppling till Transformers är den att jag tittade på någon tecknad serie av det när jag var liten. Fast jag minns jag tyckte bättre om Power Rangers och Biker Mice. ahhh... powerrangers... och för att inte tala om Robotech(den oklippta japanska orginalserien rekommenderas varmt ;)). Jag tror jag nämnt det förut i tråden, men jag tyckte helt enkelt att Transformers bara var en blek kopia i jämförelse... vilken som nu kom först Djungelsmurfen: kul att se att Spielberg är så pass med i skeppet ändå att han dyker upp i sneakpeaks. Jag tycker mindre och mindre om Michael Bays musikvideoklippning men kan väl erkänna att det är väl ungefär det enda som jag inte gillar med killen. Effekterna brukar vara fina, skådisarna sådär lagomt bra och en skön actionkänsla toppat med snyggt foto. Att han känner en känsla som han inte känt sedan Armageddon är ju ett stort plus. Definitivt en film jag vill se på bio, inte hemma vid lilla 19tumsdatorskärmen. Om Bay släpper upp klipplängden lite så kanske jag tillochmed ska försöka se premiären ;) Och förresten... jag såg för ett par år sedan en vhs som en polare köpt med gamla Transformersserien. "Tidsmaskinen" hette den, och dels så var historien totalt obegriplig och dels så var det fel ettikett på kassetten, det fanns inte ens den blekaste skymt av någon tidsmaskin. Bay kan ju inte göra det sämre iallafall ;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 26 november 2006 Postad 26 november 2006 Kolla snabbt, den tas bort vilken minut som helst... 0 Citera
Java ex Machina Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Trailer Mycket bättre än den där Die Hard-trailern. Det här kan bli spännande popcorn med smält nostalgismör. 0 Citera
e93mw Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 W-O-W! Den verkar mörk på nåt sätt, och inte sådär käckt färgglad och barnapassad som jag var rädd för att den skulle bli. Hoppas den bjuder på en tungviktsfight mellan Bruticus och Defensor! ;) 0 Citera
_nemo_ Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 http://www.aintitcool.com/images2007/OPT.jpg http://www.aintitcool.com/images2007/MEG.jpg Klicka på bilderna så blir de STORA. 0 Citera
Ivan Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Slag under bältet... Anyway, ser mer fram emot Turtles än Transformers. Såg Turtles igår...hmm storyn var riktigt gay och tråkig. Fast animationerna i alla fall själva turtles va gryyyyyyyyyyyyyymma de såg så himla bra ut nästan lite gulliga. Annars så tyckte jag att människorna var dåligt animerade som vanligt inget speciellt och splinter (sämst) han ser ut som han precis kommit från "over the hedge". 0 Citera
Java ex Machina Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Såg Turtles igår...hmm storyn var riktigt gay och tråkig. Fast animationerna i alla fall själva turtles va gryyyyyyyyyyyyyymma de såg så himla bra ut nästan lite gulliga. Annars så tyckte jag att människorna var dåligt animerade som vanligt inget speciellt och splinter (sämst) han ser ut som han precis kommit från "over the hedge". TMNT hade jag velat se på bio, men tyvärr verkar den bara finnas dubbad på svenska. skumt att inte originalspråket går på en sån film som har så många nostalgikerfans ända upp i 25-30-årsåldern. 0 Citera
_nemo_ Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 http://movies.yahoo.com/feature/transformers.html;_ylt=Ant_kxFZrfgnHFILpfouv_JfVXcA 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.