Gå till innehåll

Transformers 2007


Leviant

Recommended Posts

Är det bara jag som har stora förväntningar på denna film? Ingen har nämnt något om den här på forumet.

Michael Bay är regissören bakom filmen, och blir det som jag tror, så blir det mer pang pang och CGI än handling. Detta kan förvisso vara ganska så skönt eftersom storyn känns aningen för cheesy för att man ska köpa konceptet rent av. Så mina förväntningar ligger egentligen bara i effekterna.......ögongodis????

 

Teaser/Trailern ligger ute på Imdb.com om någon är intresserad.......

Länk till kommentar
Share on other sites

Transformers håller ju en speciell plats i mitt hjärta, de som är födda då jag är född har ju växt upp med dessa robotar, likaså He-man och sedan Turtles. Och jag ser verkligen fram emot att få se Optimus Prime stampa omkring på den vita duken.

 

Michael Bay tror jag kommer att göra ett bra jobb med filmen, "The announcement trailer" rockar och det ser ut som filmen kommer att vara gjord på ett väldigt seriöst sätt, de försöker inte göra en barnfilm utan fokuserar förmodligen på oss som växt upp med robotarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Den verkar inte bara vara ögongodis, utan ögongodis på ett snyggt vis.

I varje fall vad teasern visar på.

Får bara hoppas den inte blir en lika stor besvikelse som många av årets (och förra årets) hypade storfilmer.

Litar blint på Bay dock.

 

Bara väntar på att få se Optimus Prime livs levande.

Länk till kommentar
Share on other sites

michael bay... ...

 

Armagedon, halvcool film drogs ner av überpatriotiska inslag

 

pearl harbor, sentimentalt dravel, inspirerad av titanic och löst baserad på Tora Tora Tora...

 

The Island, 90 minuter lång microsoftreklam...

 

visst han är inte i Uwe "gummi" Boll klassen, men han är långt ifrån mästerlig. jovisst han lyckas alltid dra in pengar från spektaklen, men han känns inte direkt... finner inte rätta orden...

 

största problemet med han som jag har är att han känner det som en plikt att klippa varannan sekund... så hans storslagna scener blir ändå sönderhackade.

 

några moment med snabba klipp har jag inget emot, det blir tempohöjande, men under en hel film, då blir det bara tröttsamt. Och ibland känns det slarvigt. Jag menar inte att det måste vara 2-3 minutersklipp av action a la Woo eller Oldboy och grejer, utan att han mycket väl kan låta de mer sentimentala delarna få lite längre klipp så att han kommer ur sitt musikvideo-träsk...

 

jag och han och hans fans är väl helt enkelt inte riktigt överrens på den punkten om berättargrepp. det får jag nog bara acceptera utefter principen om yttrandefrihet ;)

 

 

men jag kan ju inte frångå det faktum att han är väldigt väl lämpad för rollen. Cheesy story som görs av hollywoods kanske mest cheesiga Regissör...jag må hitta ett bredband och titta på teasern...

Länk till kommentar
Share on other sites

jmalmsten:

 

du glömde ju att nämna hans bästa filmer.

 

The rock... riktigt bra film.

 

Bad boys filmerna är inget fel på heller.. inga mästerverk, men väl

så underhållande.

 

tror att mer action är bra för transformers...

Länk till kommentar
Share on other sites

Är inte heller nått stort fan av Michael Bay, men han ska mycket cred för att hans filmer har ett otroligt stort underhållningsvärde.

 

Även om handlingen kanske blir lidande så är det oftast inte den man har i minnet efter att man går ut ur biosalongen, i 99% av fallen så är det actionsekvenserna, specialeffekterna som etsar sig fast i en sådan film.

 

Men gudarna ska veta att jag kommer att jaga honom i all evighet om han misslyckas med Transformers. Hoppas för allt i världen att man inte väljer att bygga den på "Transformers - Armada", utan på den 80-tals serie man är uppvuxen med.

 

Optimus Prime måste nog vara den coolaste "goodguyen" som någonsin existerat. Jag menar, vem har inte drömt om att kunna förvandla sig till en lastbil? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har då aldrig velat förvandla mig till en lastbil, men det är kanske för att wendros kom och räddade mig med den eminenta robotech-serien, ihopklippt av japanska macross-serien och två andra serier, och även silver fang och andra serier som sipprade in under 80talets videohysteri.... och det stod snabbt klart för mig vilka jag ville heja på... Veritech anyday ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

executive producer är ingen roll som jag tycker inger särskilt mycket respekt.... se bara på de filmer som Tarantino varit med som endast executive producer... som exempel.

 

men spielberg brukar ju vara rätt så restriktiv med sitt namn... men jag säger som vanligt. En producent är långt ifrån en regissör. Och vise versa också för den delen;)

Länk till kommentar
Share on other sites

...Å andra sidan vill jag minnas att begreppet Executive Producer är ganska mångsidigt & lika gärna kan betyda att regissören sitter i exec-producentens koppel med piskan konstant över huvudet (eller på;))

En rakt av inhyrd regissör har ju trots allt inte mer makt än vad hans uppdragsgivare tillåter för varje individuellt project.

....Caligula är ett exempel på när det har missbrukats nåt grymt, motsatt skulle jag säga att Star Wars är ett av få konkreta exempel man vet med säkerhet vem som hållt i trådarna. Tror för det mesta regissören får (& inte sällan gärna tar) äran för när deras lego-jobb går bra i övrigt även om dom inte kunnat påverka mycket själva av själva helheten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hey, vad fan! Ok kan hålla med om att iaf. optimus prime ser cool ut, även om han inte överhuvudtaget påminner om sig själv (varken Armadaversionen eller versionen från 1984).

 

Men varför i hela fridens namn ska man hålla på och ändra lastbilen!!! Vafan, flames????? Måste säga att det är en förbannad tur att jag inte är det mest inbitne Transformersälskaren, för isåfall hade jag förmodligen klöst ögonen ur mig själv. Men men......ska inte hacka för mycket, jag tror fortfaranade på filmen....även om jag börjar bli lite osäker....................

Länk till kommentar
Share on other sites

Skit i det. Dom ser ubercoola ut ändå.

 

Jag håller med till 100%, visst det ser inte ut som Megatron, men jag har alltid tyckt att i den tecknade serien så har han varit ful i jämförelse med Optimus. Nu ser han ju hur cool ut som helst. Ska bli kul att se dessa två slåss på bio.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmmm.....länken funkar inte.

 

Jag har inte påstått att de inte ser coolare ut. Men de är ju fan knappt igenkännbara. Visst det är 2006 och så, men nog fan hade man den typen av lastbil på 80-talet också........

 

Skitsamma, ska inte yttra mig för mycket utan låter filmen ta mig med storm.....(förhoppningsvis).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...